2010-08-05, 23:38
Medlem
Eftersom att trycket på högskolorna har varit väldigt stort i år tänkte jag göra en tråd för BTH.
Jag fick antagningsbeskedet att jag kommit in idag och är nu väldigt förväntansfylld och glad.

Jag tänkte att vi som har kommit in på BTH kan berätta vad vi ska plugga, vad vi har för förväntningar osv osv. Ni som redan pluggar där kan ju berätta vad ni tycker om skolan och livet runt omkring.

Själv ska jag plugga till sjuksköterska. Jag hoppas att jag får en lägenhet nära skolan då sjukhuset man praktiserar på ligger väldigt nära skolan, så det vore väldigt smidigt om jag kunde bo nära både skolan och sjukhuset. Jag tror, att om jag får en bra lägenhet, att det inte kan bli så mycket bättre. Sen har jag ingen aning om hur lärare och sånt är, det märker man.

Jag ska plugga i karlskrona (campus gräsvik) och har följande frågor:
Hur är studentfesterna? Är de något att ha? Kårhuset?
Är lärarna bra?
Hur är lokalerna?
Nollning? Är det någon sådan öht? Är den bra?
Senast redigerad av ninjosan 2010-08-05 kl. 23:42.
Citera
2010-08-05, 23:45
Medlem
bajskorven3s avatar
Det kryllar av indier.
Citera
2010-08-06, 01:35
Medlem
piezos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjosan
Nollning? Är det någon sådan öht? Är den bra?
Den var väl helt okej, se till att du är med på kvällarna och dricka dig stupfull på gratis donk så skall du nog få kul.

Citat:
Hur är studentfesterna? Är de något att ha? Kårhuset?
Det är inte lund/uppsala osv vi snackar om här, glada gänget(aspar sexmesteriet och gamla sexmesterister) som festar de gånger som bjuds och inte mycket mer folk än det såvida det inte är evenemang såsom kinky-night dock värdelöst med platser. Kårhuset är bara öppet på torsdagar(tror jag)(förutom nolleveckan då det är alla dagar) av någon anledning vilket leder till nada folk, deras argument var att ronneby har öppet på fredagar(vem orkar åka dit samt hem mitt i natten?) samt att folk tydligen åker hem varenda jävla helg vilket inte stämmer. Dock lär det ändras nu när ronneby flyttar in på gräsvik.

Citat:
Är lärarna bra?
Finns sämre finns bättre.

Citat:
Hur är lokalerna?
Relativt fräscha och en helt nybyggd flygel samt bibliotek som lär vara ruskigt fint.

Om du vill bli rånad av babben varje kväll du går hem skall du bosätta dig på Kungsmarken, annars är annebo(gamla industrivägen, riktigt nära till sjukhuset gå max 5min) samt lägenheter runt Snapphanevägen, fogdevägen, domarevägen att föredra. Håll dig borta från att bo på campuset då det blir grisigt när nyklippta vingar skall laga mat i gemensamt kök. Annars kan du göra som indierna och sova i skolan!
Citera
2010-08-06, 01:53
Medlem
Festungbreslaus avatar
Jag har läst några distanskurser på BTH tidigare och är av någon konstig anledning antagen till en magisterkurs där i höst. Som distansstudent har jag upplevt en väldigt varierad kvalité, lärare som vägrar svara på mail och uppgifter på tentamen som inte återfinns i böckerna för att nämna några exempel. Utöver detta har jag cirka 10 vänner som läst där på distans också, de är i stort sett av samma åsikt.

En fråga riktad till campusstudenter:

1. Hur upplever ni kvalitén på utbildningen?
2. Förekommer det tentamen med "nya modeller/teorier" som inte diskuterats eller återfinns i kurslitteraturen?
3. Hur är kommunikationen mellan lärare och student?
Citera
2010-08-06, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piezo
Den var väl helt okej, se till att du är med på kvällarna och dricka dig stupfull på gratis donk så skall du nog få kul.

Donk?

Citat:
Det är inte lund/uppsala osv vi snackar om här, glada gänget(aspar sexmesteriet och gamla sexmesterister) som festar de gånger som bjuds och inte mycket mer folk än det såvida det inte är evenemang såsom kinky-night dock värdelöst med platser. Kårhuset är bara öppet på torsdagar(tror jag)(förutom nolleveckan då det är alla dagar) av någon anledning vilket leder till nada folk, deras argument var att ronneby har öppet på fredagar(vem orkar åka dit samt hem mitt i natten?) samt att folk tydligen åker hem varenda jävla helg vilket inte stämmer. Dock lär det ändras nu när ronneby flyttar in på gräsvik.

Får hoppas det blir fart i kårhuset. Annars får man väll dra med framtida polare till stan på helgerna.

Citat:
Om du vill bli rånad av babben varje kväll du går hem skall du bosätta dig på Kungsmarken, annars är annebo(gamla industrivägen, riktigt nära till sjukhuset gå max 5min) samt lägenheter runt Snapphanevägen, fogdevägen, domarevägen att föredra. Håll dig borta från att bo på campuset då det blir grisigt när nyklippta vingar skall laga mat i gemensamt kök. Annars kan du göra som indierna och sova i skolan!
Försöker verkligen undvika gemensamt kök. Men eftersom att jag blev antagen i urval2 är det ju lite panik med bostad. Får nästan ta vad man får.

Verkar som om du pluggar på BTH. Vad går du? Vad är ditt helhetsintryck av din tid på skolan?
Citera
2010-08-06, 02:06
Medlem
piezos avatar
Citat:
Donk?
Hemkört vin blandat med sockerdricka.

Citat:
Får hoppas det blir fart i kårhuset. Annars får man väll dra med framtida polare till stan på helgerna.
Stan var ingen direkt fart på heller, men jag var inte där så länge så det kanske blir bättre med tiden. Sen kommer folk anordna hemmafester, bara att hålla utkik. Fördel om du blir aspirant för sexmästeriet, då får du festa minst 3 dagar i veckan om du vill.

Citat:
Verkar som om du pluggar på BTH. Vad går du? Vad är ditt helhetsintryck av din tid på skolan?
Pluggade en kortare stund Datateknik men kände att det inte riktigt var min stil, men skolan är helt okej, akademisk kvart, fräscha lokaler, de lärarna jag hade var bra. Dock är skolans rykte inte speciellt bra men man kan nog överleva där några år.

Edit: la på lite på fråga två
Senast redigerad av piezo 2010-08-06 kl. 02:10.
Citera
2010-08-06, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piezo
Hemkört vin blandat med sockerdricka.
Låter... gott :P

Citat:
Stan var ingen direkt fart på heller, men jag var inte där så länge så det kanske blir bättre med tiden.
Okej, hemmafester ftw då antar jag.

Citat:
Pluggade en kortare stund Datateknik men kände att det inte riktigt var min stil, men skolan är helt okej, akademisk kvart, fräscha lokaler, de lärarna jag hade var bra. Dock är skolans rykte inte speciellt bra men man kan nog överleva där några år.
[/quote]
Sålänge man får en skön klass ska det nog gå vägen. Vore så jävla tråkigt att få en skitklass där man inte "fattar tycke" får någon. Det gäller väll oavsätt skola iofs.
Citera
2010-08-06, 02:12
Medlem
piezos avatar
Citat:
Låter... gott :P
Gratis är gott!

Citat:
Okej, hemmafester ftw då antar jag.

Bli aspirant till sexmästeriet så skall du få festa. Var dessutom med på n0lleveckan så du vet vilka du skall snacka med om du vill bli aspirant.
Citera
2010-08-06, 15:42
Medlem
Finns det några mataffärer i närhet till campus gräsvik?
Citera
2010-08-06, 17:28
Medlem
Willy's ligger typ 1 km ifrån skolan.
Citera
2010-08-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Willy's ligger typ 1 km ifrån skolan.

Är willys närmast? Vart hämtar man ut paket osv då? Hade ju varit smidigt med en ica som har post i närheten.
Citera
2010-08-06, 17:41
Medlem
Citat:
Är willys närmast? Vart hämtar man ut paket osv då? Hade ju varit smidigt med en ica som har post i närheten.
Finns iofs en liten butik med postlåda precis mittemot BTH och sedan finns "Frukthuset" (där det bla. säljs Halal-kött) som har postutlämning. Den affären finns mitt emot Sjukhuset som ligger typ nån minuts cykelväg ifrån BTH. Om inte det duger så får du åka till staden som tar ungefär 5 - 10 minuter att cykla till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in