2014-07-14, 01:00
Medlem
Antagen till International Software Engineering och har inte heller sökt bostad än. Men har problemet att jag har en vän som även han sökt dit men ligger som 4:e reserv och vi har snackat om att dela bostad sen förra året så vill gärna se om han kommer in i andra urvalet först. Men får se hur det blir, kanske ställer mig i kö på ett studentrum och flyttar längre in på hösten om det nu blir så att vännen kommer in.

Either way så vore det kul att halvt lära känna någon innan man börjar, aldrig varit i Karlskrona tidigare och bor i dagsläget cirka 35 mil därifrån. Så oddsen att jag stöter på någon jag redan känner är inte allt för stora...

Förövrigt Tony421, jag tror att webbutvecklingen är baserat i Karlshamn, men kan ha fel.
Citera
2014-07-14, 01:02
Medlem
DilBahadurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorven3
Det kryllar av indier.

Inte längre, mer kineser nu
Citera
2014-07-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellebojan
Förövrigt Tony421, jag tror att webbutvecklingen är baserat i Karlshamn, men kan ha fel.

Har ej skrivit någonstans att det ligger i Karlskrona . Men vet du hur man skaffar en billig 1:a? Och vilka områden som är "bäst"?
Citera
2014-07-16, 14:03
Medlem
Blev antagen till Software Engineering . Har kikat på lägenheter nu ett par dagar och det verkar som att de går åt fort. Kollar man Karlskronahem så är det endast ett fåtar ettor kvar.

Hur har det gått för er som kommit in? har ni fått någon lägenhet än?
Citera
2014-07-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasInstruments
Blev antagen till Software Engineering . Har kikat på lägenheter nu ett par dagar och det verkar som att de går åt fort. Kollar man Karlskronahem så är det endast ett fåtar ettor kvar.

Hur har det gått för er som kommit in? har ni fått någon lägenhet än?

Kom också in på Software Engineering. Har inte stått i någon bostadskö så blir lite nervös då tiden börjar närma sig.

Om någon har något tips angående boende så hojta gärna till.
Citera
2014-07-20, 20:48
Medlem
Jag sitter som reserv 1 på Civ. Datasäkerhet. Brukar väl alltid vara någon som tackar nej :P Någon annan som ska läsa Datasäkerhet nu till höst?
Citera
2014-07-21, 13:08
Medlem
Blev antagen till IT-Säkerhet på BTH!
Letar efter någonstans att bo och har gjort det sen i måndags när jag kom hem från en resa.
Satt i kö på Karlskronahem men fick inget. Verkar vara tomt överallt, så funderar på att hyra en riktig lägenhet och sen hyra ut ett rum. :/
Citera
2014-07-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quietam
Blev antagen till IT-Säkerhet på BTH!
Letar efter någonstans att bo och har gjort det sen i måndags när jag kom hem från en resa.
Satt i kö på Karlskronahem men fick inget. Verkar vara tomt överallt, så funderar på att hyra en riktig lägenhet och sen hyra ut ett rum. :/

kolla efter bostad i Ronneby istället, området hjorthöjden har nog lägenheter. Mitt ex fick en lägenhet där efter några dagar när hon flyttade ner för att plugga. ring upp ronnebyhus bara good luck
Citera
2014-07-21, 15:05
Medlem
Har kommit in på spelprogrammering och har heller inte lyckats få tag i någon lägenhet och de sista gick ju idag. Hamnade på 22a plats på en nu i slutet så vi är ju inte ensama.

Paniken börjar sprida sig hos mig nu, någon som har en idé. Det finns ju större lägenheter att hyra.

Hur långt är det från Ronneby förhållande till skolan?
Citera
2014-07-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xzorcious
Har kommit in på spelprogrammering och har heller inte lyckats få tag i någon lägenhet och de sista gick ju idag. Hamnade på 22a plats på en nu i slutet så vi är ju inte ensama.

Paniken börjar sprida sig hos mig nu, någon som har en idé. Det finns ju större lägenheter att hyra.

Hur långt är det från Ronneby förhållande till skolan?

Det är inte alls långt från Ronneby till Karlskrona det går tåg och bussar hela tiden och att åka 3 mil med dessa färdmedel så går det snabbt. men är ni ute efter ett fräääsigt uteliv på helgerna så är inte Ronneby eller Blekinge någonstans man flyttar till pga inavelsgraden på befolkningen där. lycka till i sökandet.
Citera
2014-07-21, 15:38
Medlem
Läste någonstans att man har bostadsgaranti om man blivit antagen till bth (Karlskrona/Ronneby)

Stämmer detta?
Citera
2014-07-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliteforce
kolla efter bostad i Ronneby istället, området hjorthöjden har nog lägenheter. Mitt ex fick en lägenhet där efter några dagar när hon flyttade ner för att plugga. ring upp ronnebyhus bara good luck

Tack för tipset!
Har nu fått en lägenhet via studentlägenheter.se i ronneby. Rätt så fin, 22kvm eget kök o toa/dusch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in