2014-08-10, 11:15
  #433
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Offret är inte 100% identifierat ännu och polisen är förtegen om detaljer kring mordet eftersom fler gripanden kan bli aktuella.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19335042.ab
Att offret inte är helt identifierat ännu indikerar att det inte är en svensk medborgare utan snarare en sk migrant eller papperslös.
Citera
2014-08-10, 12:23
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Att offret inte är helt identifierat ännu indikerar att det inte är en svensk medborgare utan snarare en sk migrant eller papperslös.

Kan också vara en turist. Dessutom vill man först kontakta anhöriga för sista identifieringen och meddela dödsfallet. Kanske inte gått att nå anhöriga.
Citera
2014-08-10, 12:23
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Att offret inte är helt identifierat ännu indikerar att det inte är en svensk medborgare utan snarare en sk migrant eller papperslös.
Eller en turist?
Citera
2014-08-10, 13:25
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Eller en turist?

En turist borde väl vara saknad på någon form av boende? Hotell eller vandrarhem.
Citera
2014-08-10, 13:26
  #437
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Kan också vara en turist. Dessutom vill man först kontakta anhöriga för sista identifieringen och meddela dödsfallet. Kanske inte gått att nå anhöriga.

En turist brukar gå snabbare att identifera, de har oftast nåt ressällskap som känner till anhöriga.
De kan också spåras via hotell/vandrarhem där de fått uppge hemort.
Men är anhöriga svåra att nå för identifiering blir det ju svårt förstås.

Det finns de som aldrig kan identifieras trots stora ansträngningar av polis. De ligger på bårhuset lååååånga tider och får sen begravas som okända.
Ibland kan man ana nationalitet pga av tandlagningars utseende och klädmärken men det stannar där.
Så tragiskt.
Citera
2014-08-10, 13:44
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
En turist brukar gå snabbare att identifera, de har oftast nåt ressällskap som känner till anhöriga.
De kan också spåras via hotell/vandrarhem där de fått uppge hemort.
Men är anhöriga svåra att nå för identifiering blir det ju svårt förstås.

Det finns de som aldrig kan identifieras trots stora ansträngningar av polis. De ligger på bårhuset lååååånga tider och får sen begravas som okända.
Ibland kan man ana nationalitet pga av tandlagningars utseende och klädmärken men det stannar där.
Så tragiskt.

Det kan ju vara en turist som långtidshyr en lgh och då saknas först när lgh-innehavaren kommer hem igen. Hade amerikanare här i trappen förra sommaren. De gjorde ett byte. Tjejen lånade deras lgh i Kalifornien i en månad.
Citera
2014-08-10, 14:03
  #439
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det kan ju vara en turist som långtidshyr en lgh och då saknas först när lgh-innehavaren kommer hem igen. Hade amerikanare här i trappen förra sommaren. De gjorde ett byte. Tjejen lånade deras lgh i Kalifornien i en månad.

Javisst, så kan det också vara. Men jag gissar på en parkboende. Eller hemlös iaf.
Citera
2014-08-10, 14:19
  #440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Javisst, så kan det också vara. Men jag gissar på en parkboende. Eller hemlös iaf.

Kan inte sluta tänka på vad motivet skulle vara i så fall. Ingen rånar väl någon som inget har? Men den hemlöse kanske lurat dem på något sätt. Knarkuppgörelse är den teori jag hört. Men langar hemlösa?
Citera
2014-08-10, 14:23
  #441
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kan inte sluta tänka på vad motivet skulle vara i så fall. Ingen rånar väl någon som inget har? Men den hemlöse kanske lurat dem på något sätt. Knarkuppgörelse är den teori jag hört. Men langar hemlösa?

Man har alltid nåt de vill ha. De kanske ville ha en njure? Men blev avbrutna av åskan och skyfallet.
Men- jag glömde att vi är i Sverige. Här rånas väl inte hemlösa på njurar? Inte än iaf.
Citera
2014-08-10, 20:51
  #442
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ligger dock ett vandrarhem precis vid tjrhovsplan.
Citera
2014-08-10, 22:55
  #443
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ligger dock ett vandrarhem precis vid tjrhovsplan.

Aha, ligger det ett där? Vi har ju hotelll Columbo också.
__________________
Senast redigerad av LaScala 2014-08-10 kl. 23:05.
Citera
2014-08-11, 14:41
  #444
Medlem
RobertoSavianos avatar
Yes, kommer inte ihåg vad det heter, men gått förbi det flera gånger. Ligger precis vid cocos eller vad det heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in