Citat:
Ursprungligen postat av
icekube
Kan också vara en turist. Dessutom vill man först kontakta anhöriga för sista identifieringen och meddela dödsfallet. Kanske inte gått att nå anhöriga.
En turist brukar gå snabbare att identifera, de har oftast nåt ressällskap som känner till anhöriga.
De kan också spåras via hotell/vandrarhem där de fått uppge hemort.
Men är anhöriga svåra att nå för identifiering blir det ju svårt förstås.
Det finns de som aldrig kan identifieras trots stora ansträngningar av polis. De ligger på bårhuset lååååånga tider och får sen begravas som okända.
Ibland kan man ana nationalitet pga av tandlagningars utseende och klädmärken men det stannar där.
Så tragiskt.