2014-08-05, 01:26
Medlem
Hahahaha nu skojar du med mig. Fasta telefon har jag nästan försvunnit totalt. Kanske kan nte i mndre orter eller landsbygden. Men jag känner på riktigt bara en endaste person som har fast telefoni.
Citera
2014-08-05, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hahahaha nu skojar du med mig. Fasta telefon har jag nästan försvunnit totalt. Kanske kan nte i mndre orter eller landsbygden. Men jag känner på riktigt bara en endaste person som har fast telefoni.

Väldigt många jag känner (är infödd Stockholmare) har sina fasta abbonemang kvar, särskilt de som har mycket vänner eller affärer utanför sverige och därmed ringer mycket utomlands. Jag skulle nästan känna mig hemlös utan fast telefon.

För att hålla det hyfsat on topic: Att ha en fast telefon samt inte synas så mycket på nätet/facebook (jag har fler polare än jag kan räkna upp som vägrar facebook) är inget konstigt om man är 30+
Citera
2014-08-05, 10:43
Medlem
Vet man vem BO är?
Citera
2014-08-05, 11:20
Medlem
Douche-chills avatar
Roligt att se så två olika grupper här på FB med var sin agenda som försöker leda tankarna till att handla om 1.) ett hatbrott utfört av homofober eller rasister. 2.) blodtörstiga blattar.

Tror att det har varit ett grabbarna grus gäng som har varit ute och festat i sommarnatten. Kanske har man dragit några linor ladd också vilket har ökat temperamentet inom gruppen. GM och BO tillhör samma grupp men har börjat bråka sinsemellan. GM hugger BO, inte nödvändigtvis med en medhavd kniv utan kanske med en trasig flaska.

Alla får panik, även GM. Man tar ett litet märkligt beslut att försöka bära BO till en mer öppen plats så att han ska få hjälp av någon annan förbipasserande och samtidigt slippa konfronteras med polis sitt eget narkotikabruk, därför flyr man därifrån efter flyttandet. Dagen efteråt inser GM det orimliga i att han själv kan klara sig undan en ordentlig polisutredning och anmäler sig själv till polisen.

Detta låter för mig som det mest rimliga att anta av den infon som finns.
Citera
2014-08-05, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Roligt att se så två olika grupper här på FB med var sin agenda som försöker leda tankarna till att handla om 1.) ett hatbrott utfört av homofober eller rasister. 2.) blodtörstiga blattar.
Tyvärr är det numera nästan alltid så, de skiter egentligen vad som är sant och är bara ute efter sanningar som bekräftar deras förutfattade föreställningar. Båda gör det också svårare för oss andra (vi som vill veta vad som är sant, på riktigt) att lita på alla "säkra uppgifter" som läggs fram i liknande fall. Men det är som det är.
Citera
2014-08-05, 13:28
Medlem
Bor i närheten men har lyan mot innergården och hör aldrig ett endaste ljud från omgivningen.

Just vid denna tidpunkt tokåskade och regnade det -hela sthlm vaknade väl till just då så en och annan bör ju ha glott ut från fönstret just vid mordtillfället. Fast med tanke på det fruktansvärda ovädret (värst jag erfarit i Sverige hittills) så är det nog kanske inte så konstigt om ingen hörde något.

Äcklar mig en smula att detta har skett i mina kvarter.
Är så lugnt och fredligt här. Folk må vara dyngraka men i sin egna lilla värld på lilla söder.
Citera
2014-08-05, 13:40
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Äcklar mig en smula att detta har skett i mina kvarter.
Är så lugnt och fredligt här. Folk må vara dyngraka men i sin egna lilla värld på lilla söder.

? Medborgarplatsen är en av Sveriges brottstätaste platser.
Citera
2014-08-05, 14:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorski
Vet man vem BO är?

Igår vid 14:00 tiden var han inte identifierad enl lokaltidningen Mitt i Södermalm (nätupplagan är inte upplagd ännu)
Det kanske menas officiellt identifierad, man kan ju ha preliminär identitet i o f s.
Citera
2014-08-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Lantisar som slår varandra på truten efter att de krökat på barerna runt Medis kanske men inte så mycket övrig brottslighet.
Citera
2014-08-05, 16:37
Bannlyst
Det är lite underligt att en person har gripits men de har inte ens identifierat offret. Han greps ju så fort så måste finnas antingen ett utpekande av vittne eller något som verkligen pekar på detta.

Inga av de större tidningarna har följt upp detta heller vad jag har sett.
Citera
2014-08-05, 17:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Ja, men det tycks också vara befolkat av en koloni döva och blinda?
Tur det finns statistik och händelserapporter så man inte tror man ser i syne.
Citera
2014-08-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Det är lite underligt att en person har gripits men de har inte ens identifierat offret. Han greps ju så fort så måste finnas antingen ett utpekande av vittne eller något som verkligen pekar på detta.

Inga av de större tidningarna har följt upp detta heller vad jag har sett.

Något konstigt är det. Undrar vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in