Citat:
Ursprungligen postat av
Nic78
Har själv inte hunnit testa Or du Serail ännu men om den är för söt tror jag definitivt Bois d'Ascese kan passa dig bättre. Träig, rökig och lite boozy, riktigt fin enligt mig.

Jo har testat resten nu. Bois Bois d'Ascese började ju riktigt rökigt och nästan bitter tyckte jag. Efter en kvart började resten av noterna komma fram. Helt ok doft, t.o.m. ganska trevlig. Något jag skulle kunna tänka mig att ha som "rumsdoft", men inte säker på att det är något jag vill gå runt och dofta. Efter första kvarten blev den ganska statisk tycker jag. Händer inte mycket.
Creed Vetiver Geranium hade jag höga förväntningar på, trots att jag inte gillar vetiver, men nä. Funkar inte på mig. Alldeles för sur. Citrus, vetiver, men någon lätt not av honung och ros och lite bitter apelsin i bakgrunden. Creeden vill jag faktiskt tvätta bort omgående, men har en känsla av att den inte kommer gå bort i första taget. Påminner lite om Guerlain Homme (som jag gillade förut, men nu tål jag den inte) med kombinationen citrus+vetiver (vetiver+lime i Guerlains fall).
Jaja, får vänta på nästa sampleleverans från TPC nu då

. Hittar jag inget jag gillar får det bli ett köp av 60 ml Puredistance M. Den är magisk.