2014-08-04, 15:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från olika förhör med KJ där han duktigt anstränger sig med visa upp hur helt otroligt det
är att han verkligen skulle kunna ha gjort detta hemska mot Vatchareeya. Finns inte på
kartan alltså...

H: …varför hade jag då lämnat en blodpöl i min bil istället för att typ ta blekmedel,
koncentrerat blekmedel eller någon annan fettlösande syra eller någonting och bara spruta ner
hela bagageutrymmet och förstöra alla bevis och halva min bil eller bara bränna upp bilen.
Forts:

Här micro113, citerat från FUP, tydligt att KJ har tittat på CSI.
Citera
2014-08-04, 15:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag ser att han "typ" inte tycks ha lärt sig någonting av det han "typ" sett - och att han inte tar upp mobilspaning utan mattor.

Edit:
Kul att han säger att han håller på med extremsport samtidigt som han vill framställa sig själv som vek och invalidiserad .. oförmögen ...

H:Ni kan inte fråga mig hur jag tänker det genom att jag tänker att allting man gör i hela livet
är en risk. Det är därför jag håller på med extremsport för att jag kan lika väl dö av cancer när
jag är 40 år. Jag har åldersdiabetes i släkten, så att jag kommer att få diabetes. Det är nästan
100 % att jag får diabetes innan jag är 40, så…
Senast redigerad av micro113 2014-08-04 kl. 15:22.
Citera
2014-08-04, 15:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ser att han "typ" inte tycks ha lärt sig någonting av det han "typ" sett - och att han inte tar upp mobilspaning utan mattor.

Frågan handlade om att KJ hade tittat på CSI, nu har du fått ett svar, tyck att det är en fantasi, upp till dig, vi andra förstår i alla fall.
Citera
2014-08-04, 15:24
Medlem
Namibia1s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=0JqCIm8EBZA

Kolla snitten över låren.

http://www.youtube.com/watch?v=KxAYLj6BSCU

16.10 min in i klippet.

Ber om ursäkt på förhand för att jag postar länkarna
Citera
2014-08-04, 15:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
http://www.youtube.com/watch?v=0JqCIm8EBZA

Kolla snitten över låren.

http://www.youtube.com/watch?v=KxAYLj6BSCU

16.10 min in i klippet.

Ber om ursäkt på förhand för att jag postar länkarna

Synd att vi inte har fått se bilder på benen och torson. Vore intressant att få studera i detalj tycker jag. Jag har hela tiden ställt mig frågande till att KJ skulle ha utfört styckningen på egen hand. Min uppfattning är som bekant att jag tror att KJ är inblandad i någon del, men absolut inte tvunget att han är mördaren.
Citera
2014-08-04, 15:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
För att inte tala om serien om "Dexter".
Jo, KJ har nog konsumerat rikligt med både amerikanska kriminalserier och våldsfilmer
och blivit lite av expert på kuppen på hur man undviker att åka fast för mord.

Fast när kunskaperna ska praktiseras i själva verkligheten så är det inte alltid det
blir lika lyckat som när man såg det på TV eller bio.
Det är så lätt hänt att en och annan miss smyger sig in i "det fulländade hantverket",
vilket ju också blev fallet i Boden som bekant.

ps. Lustigt nog ska visst även tjejen som styckmördade en annan ung kvinna i Askersund
för inte så länge sedan, ha uppskattat serien om seriemördaren Dexter.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-04 kl. 15:48.
Citera
2014-08-04, 15:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Men vittnesmålet kan ändå varit avgörande för att KJ togs in, och i så fall var det inte bara "magkänsla" som låg bakom gripandet.

Vid snabb översikt av mastuppkopplingarna ser det dock ut som att det finns en lucka mellan 14:25 då KJ talar med pappan och 16:57 då AB ringer till KJ och de har ett samtal på drygt 7 minuter. Eller tar jag fel?

Fyndet visade att mördaren var oorganiserad. Det pekade alltså mot KJ.
Citera
2014-08-04, 16:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
För att inte tala om serien om "Dexter".
Jo, KJ har nog konsumerat rikligt med både amerikanska kriminalserier och våldsfilmer
och blivit lite av expert på kuppen på hur man undviker att åka fast för mord.

Fast när kunskaperna ska praktiseras i själva verkligheten så är det inte alltid det
blir lika lyckat som när man såg det på TV eller bio.
Det är så lätt hänt att en och annan miss smyger sig in i "det fulländade hantverket",
vilket ju också blev fallet i Boden som bekant.

ps. Lustigt nog ska visst även tjejen som styckmördade en annan ung kvinna i Askersund
för inte så länge sedan, ha uppskattat serien om seriemördaren Dexter.
I så fall har han missat en viktig punkt, i de allra flesta avsnitt av amerikanska kriminalserier smyger sig en miss in i "det fulländade hantverket", och GM åker fast. Men du håller med om att KJ mycket väl kan ha haft koll på att polisen kan spåra mobiler i efterhand, och inte kunde nyttja luckan kl. 14:25-17:57.

Att kvinnan som styckmördade i Askersund uppskattade Dexter är en spekulation i den tråden.
Citera
2014-08-04, 16:06
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en lucka, men han kunde inte räkna med att den fanns, vem som helst kunde ha ringt när som helst och avslöjat hans vistelse.

Du får gärna utveckla det här argumentet. Det är väl fullt rimligt att han lämnade telefonen på i stugan, begav sig till fyndplatserna och återvände efter ett par timmar? Hade nån ringt under tiden hade han bara kunnat säga att han inte hörde telefonen.
Citera
2014-08-04, 16:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du får gärna utveckla det här argumentet. Det är väl fullt rimligt att han lämnade telefonen på i stugan, begav sig till fyndplatserna och återvände efter ett par timmar? Hade nån ringt under tiden hade han bara kunnat säga att han inte hörde telefonen.
Jo, men frågan är om han hade blivit trodd. Stugan är inte stor. Nu hade han i så fall tur att ingen ringde.
Citera
2014-08-04, 16:33
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fyndet visade att mördaren var oorganiserad. Det pekade alltså mot KJ.

Nej.
Generellt så lämnar e oorganiserad mördare kroppen på platsen som mordet skedde, lämnar mordvapen och mängder av bevis efter sig.

En organiserad mördare har oftast istället tre platser, en där offret plockas upp en där mordet sker och en plast där GM dumpar kroppen.
Citera
2014-08-04, 16:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Varför tror du att KJ skulle ha flyttat kroppen mellan 14-16? den 16/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in