2014-08-04, 14:23
Medlem
MrsMagoos avatar
City åklagarkammare i Stockholm ./. Rich*rd J*rnberg
angående mord alt.medhjälp till mord
__________________________________________________ _______________________
Ni förordnas till offentlig försvarare för
RICH*RD Lou*s J*rnberg, 810209
fn. Arretsen Södermalm
Åklagarens diarienr: AM-108484-14

Mål nr
B 10678-14
Enhet 32
Aktbilaga 2
Citera
2014-08-04, 14:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
För att jag handlat i samma tobaksaffär i över 30 år, som någon här refererade till att innehavaren, hört vittnen tala om "män med arabiskt utseende".
Vad vet jag, om det stämmer. Men mycket har vi inte att gå på. Och fallet är såklart intressant då jag bor här.

Så, det finns en J*rnbe*g, av ungefär 200 i Stockholm, som är lite mörkaktig i hyn? Vet inte om det är så intressant.

Tobakskillen sa förresten "fyllebråk mellan två araber", inte "arabiskt utseende". Nu ska det ju betonas att han endast är misstänkt (och enbart skäligen), och det har väl i och för sig inte motbevisats att han är arab, men jag tycker inte att anhållandet kan sägas stärka tobakskillens uppgifter.

Dessutom verkar det röra sig om fler än två personer.
Senast redigerad av Troian 2014-08-04 kl. 14:33.
Citera
2014-08-04, 14:30
Medlem
Minervas avatar
Han har en syster som är gift med en man från Tanzania
Citera
2014-08-04, 14:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minerva
Han har en syster som är gift med en man från Tanzania

Ok?
Citera
2014-08-04, 14:36
Medlem
Quinqqs avatar
Detta är MGM: http://www.upplysning.se/person/data/?id=5841b42b-60ca-2afd-0d29-271e9d8df1b3
Citera
2014-08-04, 14:37
Medlem
Nej inte en aning, spekulerar, tänker högt..
Mord är ju ändå inte så vanlig förekomna här på söder. Hur gärna än folk vill få det till att pundare psykfall vandaler rasister nasister extrem vänsteraktivister och precis alla från kreti till pleti utifrån landet, upphehåller sig just här för att slakta intet ont anande människor.

Det hade just varit Pride, jag var vaken för att stänga föntrena för det värsta åskregnet jag skådat en tidig ssöndagsmorgon.
Mer behövs inte för att min nyfikenhet ska väckas. Förutom det faktum att jag vandrat just dom kvarter av och an sen grundskolan.
Citera
2014-08-04, 14:38
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Detta är MGM: http://www.upplysning.se/person/data/?id=5841b42b-60ca-2afd-0d29-271e9d8df1b3

Men hvem er BO? Jag hitter det inte i tråden!
Citera
2014-08-04, 14:45
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Något är ju märkligt att en man vid den åldern boende i hippa Södermalms närmaste numer hippa förlängda förort Årsta inte lämnat ett spår av sig på nätet. Bild-googling visade någon vimmelbild på någon med annat förnamn, samma svnsklngande efternamn, men utseendet är inte urtypiskt "svenskt".

Jag bor mitt på Södermalm och är yngre än den misstänkte GM. Jag bor ensam i en lägenhet mellan Skanstull och medis. jag förstår inte vad det är som är konstigt med det?

Att "hans" facebook är skum kan jag hålla med om men det finns inget som talar för att något är skumt med att han bor i Årsta.

Att han på Upplysning.se och Ratsit.se visas i Årsta gör ju gällande att han är folkbokförd på den adressen. Sen kanske han knappt är i sin lägenhet utan sover hos någon flickvän eller något för att slippa vara ensam kan ju göra att han var på väg till denna tjej den natten när han, om det nu är han, tog livet av denna man.
Citera
2014-08-04, 14:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nej inte en aning, spekulerar, tänker högt..
Mord är ju ändå inte så vanlig förekomna här på söder. Hur gärna än folk vill få det till att pundare psykfall vandaler rasister nasister extrem vänsteraktivister och precis alla från kreti till pleti utifrån landet, upphehåller sig just här för att slakta intet ont anande människor.

Det hade just varit Pride, jag var vaken för att stänga föntrena för det värsta åskregnet jag skådat en tidig ssöndagsmorgon.
Mer behövs inte för att min nyfikenhet ska väckas. Förutom det faktum att jag vandrat just dom kvarter av och an sen grundskolan.

Så jävla ovanligt är det väl inte heller. Det bor ju en del folk på Söder, och rör sig än fler ute på kvällarna, särskilt helger.

Verkar vara en besynnerlig figur, vår RJ. Kommer från en finare bakgrund, med uppstyrda föräldrar och syster. Kanske inte pundare ändå.
Citera
2014-08-04, 14:47
Medlem
bunnybums avatar
asså det dribblas rätt friskt mellan GM och MGM eller är jag bara sol-zonkad?
GM=gärningsman
MGM=medgärningsman
Så utläste vi det på den tiden jag läste lag.
Hur utläser ni det?
Högst förbryllad av hur en del av er använder begreppen?
Är snubben (RLJ) misstänkt GM eller MGM?
Citera
2014-08-04, 14:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnybum
asså det dribblas rätt friskt mellan GM och MGM eller är jag bara sol-zonkad?
GM=gärningsman
MGM=medgärningsman
Så utläste vi det på den tiden jag läste lag.
Hur utläser ni det?
Högst förbryllad av hur en del av er använder begreppen?
Är snubben (RLJ) misstänkt GM eller MGM?

MGM är väl misstänkt gärningsman. I det här fallet är han väl i och för sig också misstänkt medgärningsman, då han är misstänkt för mord alternativt medhjälp till mord.
Citera
2014-08-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Jag bor mitt på Södermalm och är yngre än den misstänkte GM. Jag bor ensam i en lägenhet mellan Skanstull och medis. jag förstår inte vad det är som är konstigt med det?

Att "hans" facebook är skum kan jag hålla med om men det finns inget som talar för att något är skumt med att han bor i Årsta.

Att han på Upplysning.se och Ratsit.se visas i Årsta gör ju gällande att han är folkbokförd på den adressen. Sen kanske han knappt är i sin lägenhet utan sover hos någon flickvän eller något för att slippa vara ensam kan ju göra att han var på väg till denna tjej den natten när han, om det nu är han, tog livet av denna man.

Jag uttryckte mig slarvigt.
Inget mystiskt med att han bor i Årsta. Tvärtom, ganska "supernormalt". Menar mer att en man i den åldern boende så centralt, i omtyckt område, direkt eftertraktat sådant. Är så "normalt" att det förbryllar mig att han inte har ett kontaktnät att finna på varken Facebook eller andra lösa trådar på nätet. Det är lite konstigt, de absolut flesta går ju att googla fram n å g o t på. Om så en liten liten notis eller bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in