2014-07-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Stackare. Du är så j-a LURAD! En av de svåraste sakerna här i livet är att erkänna att man haft fel och ändra sig och tänka om. Kanske speciellt i ditt fall om du ägnat stora delar av ditt liv av att tycka synd om dig själv och känt dig som ett offer.

Varför svarade du inte på mitt inlägg (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige ?

När du skriver om dessa "subtila hintar" och din 99% säkerhet blir jag bara än mer övertygad om att du blev lurad (mest av dig själv) på samma sätt som jag.

En annan "trigger" som användes mot mig var subtila hintar av riggad konversationstyp som jag nämnt om att det fanns en skuld att betala, vilket såklart funkade jättebra på mig då jag haft lite problem med kronkalle samt även på ett liknande sätt "blivit bötfälld" av kriminella element tidigare. Då var det också bara antydningar och hintar om att jag själv borde känna skuld och vilja betala, men ALDRIG något konkret uttalande om att jag måste betala annars skulle jag få stryk, att jag var skyldig osv (vilket hade gjort dem skyldiga till utpressning). Jag övervägde flera gånger att självmant erbjuda mig betala pga rädsla att nån indrivare skulle komma och knipsa fingrar, skulden skulle växa osv men då skulden bara var hittepå-trams hände såklart aldrig något.

Har läst detta och även ditt tidigare inlägg som du hänvisar till. Ärligt talat så har jag svårt att förstå det som du skriver. Du skriver alldeles för abstrakt för mig. Jag är inte kriminell på något sätt och behöver ingen som gang stalkar mig för att jag ska få ett "bättre liv", om det nu är det som du försöker säga? Jag är ledsen, men jag ser inte vad det är som du försöker säga med dina inlägg.
2014-07-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
För han har själv uttryckt detta i intervjuer i CBS 60 minutes om sin sjukdom, hans fru har beskrivit hans sjukdom och att det triggades av stress inför att bli far och att vara erkänd inom sitt område. Ge dig nu för fan och kom med något nytt och något som nu kan handla om det påstådda gang stalking!

På vilket vis talar detta mot att han varit Gang Stalkad? I mina ögon talar det snarare för att han varit utsatt.

Att visa undergivenhet genom att "erkänna" att man är sjuk är en naturlig och "frisk" reaktion på förföljelsen och trakasserierna gang stalking innebär. Det är det logiska alternativet de flesta människor med familj, karriär och ett gott liv de håller kärt skulle välja i underlägessituationen det innebär att vara TI. Att trotsa läget och berätta för sin omgivning om "konspirationen" kräver en mycket modig eller kanske snarare dåraktig typ med risksökarbeteende utan mycket att förlora.
2014-07-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
På vilket vis talar detta mot att han varit Gang Stalkad? I mina ögon talar det snarare för att han varit utsatt.

Att visa undergivenhet genom att "erkänna" att man är sjuk är en naturlig och "frisk" reaktion på förföljelsen och trakasserierna gang stalking innebär. Det är det logiska alternativet de flesta människor med familj, karriär och ett gott liv de håller kärt skulle välja i underlägessituationen det innebär att vara TI. Att trotsa läget och berätta för sin omgivning om "konspirationen" kräver en mycket modig eller kanske snarare dåraktig typ med risksökarbeteende utan mycket att förlora.

Aha, det är alltså omvänt.

Men då menar du att bade du och dom andra parnoikerna I tråden faktist inte är utsatta för förföljelser. Vad bra då.
2014-07-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Har läst detta och även ditt tidigare inlägg som du hänvisar till. Ärligt talat så har jag svårt att förstå det som du skriver. Du skriver alldeles för abstrakt för mig. Jag är inte kriminell på något sätt och behöver ingen som gang stalkar mig för att jag ska få ett "bättre liv", om det nu är det som du försöker säga? Jag är ledsen, men jag ser inte vad det är som du försöker säga med dina inlägg.

Sorry, även jag själv har svårt att förstå vad jag menar mellan varven. Poängen var att du slösar din energi och tid på att gå runt och tolka mystiska budskap och "tro" saker som att de du trodde var dina föräldrar inte egentligen är det pga ledtrådar du fått. Även att det är slöseri med tid att gå och tycka synd om dig själv för allt du till 99% tror att du är utsatt för, precis som Alex i början innan han "vaknade" och insåg att bilarna som förföljde honom inte var något praktiskt problem i hans vardag. De kunde lika gärna vara en del av hans fantasi.Det som verkligen spelade roll och var att han låg hemma och fantiserade ihop att de kanske skulle kindnappa honom eller nåt sånt - något han inte hade några som helst belägg för.

Kanske missförstod din situation lite då du lät rätt så besvärad i tidigare inlägg. Trodde du hade det jobbigt och skrev med syfte att hjälpa dig möta dina fobier och inte slösa tid & energi på att tycka synd om dig själv, göra dig till ett offer, fantisera och noja så som jag, alex och många andra gjort när vi varit i situationer liknande din.

Jag trodde inte heller att jag "behövde" gang stalking före det jobbiga började släppa och man börjar komma ut från mörkret och ser ljuset i tunneln

Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Aha, det är alltså omvänt.

Men då menar du att bade du och dom andra parnoikerna I tråden faktist inte är utsatta för förföljelser. Vad bra då.

Omvänd kan du vara själv. Nej, det menar jag inte.

Jag har ju tydligt hävdat femtielva gånger i tråden att paranoia och inbillningar är rätt svårundvikliga symptom hos personer utsatta för GS.

Men du kanske har lite svårt med läsförståelsen?

Puss & Kram
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-07-31 kl. 14:07.
2014-08-01, 13:01
Medlem
Jag minns ett skämt en polare drog för längesedan. Jag har fått användning av det i det här fallet. Här är en variant av skämtet taget från webben.

Tre jägare var ute i Afrika och jagade, en svensk, en tysk och en norrman.

Efter första dagen kom ena jägaren och berätta att han hade skjutit en elefant och två giraffer.
Den andra jägaren berättade då att han skjutit fem antiloper.
Den tredje bara skrattade åt dem och berättade att han hade skjutit 20 noplissar.

Nästa dag hade den första jägaren skjutit fem lejon och en gnu.
Den andra jägaren berättade att han hade knäppt 3 leoparder och en gorilla.
Tredje jägaren skratta bara och sade att han hade fått ner 30 noplissar denna dag.

Tredje dagen hade flutit på fint och första jägaren hade utökat sin samling med 10 geoparder.
Den andra jägaren hade lyckats dräpa en hel elefant flock.
Den tredje berättade då stolt att han idag hade fått 50 noplissar.

De två andra jägarna blev då lite nyfikna och frågade "Vad är en nopliss?"

Den tredje jägaren tog sig för pannan och sade:

"Vet ni inte ens det?" Det är ju alla de som springer omkring och skriker "No please!"

Noplissar = människor.

Häromveckan körde en stalker en bil med en speciell registreringsskylt och han försökte titta på mig på ett typiskt stalker sätt. Medan han försökte vara intimidating och skrämma mig vid ett övergångsställe stod det stort "PUP" på bilen. Jag fann det komiskt och kallar dem allt eftersom puppar, men efter att ha relaterat till skämtet om "noplissarna" så går går de numera under en liknande benämning: "puppisar."

Detta i kombination med saker jag associerar färgerna de använder med blir ganska lustiga uttryck. Hallonpuppisar t.ex.

Att kalla dem något annat istället för stalkers har olika funktioner.
Ordet jag använder kan härledas från det engelska ordet i GS terminologin "perps" som är en förkortning på perpetrators, man kan koppla det till ordet "puppets" som är dockor, eller "puppies", valpar, som i ett koppel.

Jag har genom att rationalisera, avdramatisera, humor och metoden desensitizing kunnat helt bli fri från tankarna på bilarnas färger vad gäller var de är parkerade eller var de kör.

Det jag beskrivit tidigare med att försöka vända den negativa skadliga psykosen de försöker skapa till en komisk underhållande välmående psykos är helande.

Bilarnas strålkastare får som sagt en läkande effekt när de i min fantasi kommer från storbystade tjejers bröst. Ibland kommer det även gubbtuttar men de har en mer komisk effekt.

Bilalarmen som sätts på i min närhet blir något humorfyllt och som att att bilarna tjuter av extas som i en orgasm. Ännu ett sätt att visa hur attraktiv jag är.

Puppisar använder även tvärtomspråket. När jag gör något dåligt så vill de ge positiv feedback på det, gör jag något bra så vill de bryta ned det. Det påminner om ett citat:

Susan Vance: What would you say about a man who follows a girl around...
Dr. Fritz Lehman: Follows her around...
Susan Vance: ...And then when she talks to him, he fights with her?
Dr. Fritz Lehman: Fights with her...

Dr. Fritz Lehman: Well, the love impulse in men very frequently reveals itself in terms of conflict.
Susan Vance: [Excitedly] The love impulse!
Dr. Fritz Lehman: Without my knowing anything about it, my rough guess would be, that he has a fixation on you, a fixation...
Susan Vance: No no wait a minute, I can't remember any more than that!
Susan Vance: [to David] You know why you're following me? You're a fixation.

Världen är förälskad i mig på ett liknande sätt. Den uppvaktar mig och ber om att få min uppmärksamhet. Därför applicerar jag det även till det psykotiska momentet med hostningar. I psykosen de vill skapa ska alla hostningar associeras negativt som om de vore hotfulla förolämpningar men eftersom de i övrigt har en tvärtom-metodik så ser jag det ur det perspektivet med.

Hostningarna är komplimanger och jag försöker skämtsamt skönja detaljerna i dem, deras kraft, intervaller med mera och noterar hur de berömmer mig för min klädstil, hur snygg jag är, hur de beundrar mig osv. Jag låtsas som att jag kan uttyda detta språk och tolkar det på ett sätt som får mig att må bra när folk hostar. Alla störande moment de gör tolkar jag positivt. Som om de vore instruerad av en alienras som enbart talade och kommunicerade på ett tvärtomspråk som de sedan använder på människor.

GS är som en förtrollning, man försöker hålla en person inom en negativ illusion. Man måste bryta med den. Jag är på level 2 vad gäller min GS, under året har jag lyckats bli immun mot de flesta knep de brukar.

Tut-ljuden från bilarna associeras till något lustigt. Komiska infall varför de tutar och hur de ser ut när de gör det används. Har även räknat under en timme hur många jag sett gå förbi och sedan multiplicerat det under dagen och insett att det faktiskt är rätt logiskt att folk tutar på någon förbipasserande utanför lägenheten.

Mopedister: Har memorerat mopedister som jag tycker ser lustiga ut och humoristiska bilder från nätet och får dessa associationer i huvudet när de åker förbi. Det är inte störande. Detsamma gäller högljudda bilar och brummande mc-folk. Det blir något komiskt. Ljuden från lastbilarna och bussarna när man går på vägen låter som en gas som släpps ut, förmodligen att de trycker på en broms eller liknande. Dessa blir smygare/rökare.

Sladdningarna = inkompetenta gatukonstnärer

Stirrande blickar, argt beteende med mera = Tvärtomspråket. De älskar mig och kan inte visa det på något annat sätt än något konfliktfyllt. De saker de gör med armarna kan jag tolka som teckenspråk och ge min egen innebörd som är positiv. Andra saker kan jag förklara på humoristiska sätt, varför de gör vad de gör, det får mig ofta att skratta.

Vad gäller de saker de gör med ansiktet går att tolka på liknande sätt och förklara. Har skapat ett system av komiska förklaringar till många av dem redan.

Många saker de gör annars kan förklaras med att de helt enkelt är puppisar. Lite som folk med Downs syndrom eller cp-skadade som inte kan hjälpa att de gör saker, detsamma gäller här. De är fast i det här nätverket hjälplösa att stå emot. Det bara finns i deras natur numera. Man får helt enkelt tycka synd om dem som inte kan kontrollera sig.

Mimickin. känns lite som boken av Philip K Dick där en kille känner hur universum anpassar sig efter honom. Njuter av det känner mig sedd och bekräftad.

Noise campaigns - alla ljud är inte riktade till mig. Mest sannolikt att de inte är det. Ser logiska sammanhang där dessa kan upkomma naturligt och riktas mot andra.

Street theatre - immun. Fascineras av det helt enkelt.

För att återknyta till Like Clockwork videon, att kalla dem puppisar är att se vilka de egentligen är. De gömmer sig bakom en mask allihopa, de är individer som känner sig starka i en grupp.
Jag tror somliga av dem har bisexuella tendenser och föraktar sig själva för det. Så Like Clockwork videon är passande.

Man kan se liknande beteenden hos djuren. t.ex hos fiskstim.
Jag är i deras ögon en haj som hundratals fiskar i stimmet försöker förvirra.

"Flera förslag har menat att ett skäl till djurs kollektiv är skyddet mot rovdjur. En möjlig metod som flera fiskstim eller fågelflockar kan hindra rovdjur med är ”förvirringseffekten” som föreslogs och demonstrerades av Milinksi och Heller 1978.[3] Teorin baserad på idén att det blir svårt för rovdjur att ta ut individuella byten från grupper då de många rörande bytena skapar en sinnesmässig överladdning i rovdjurets visuella kanaler.
En andra potentiell effekt av att vara i flockar mot rovdjur är hypotesen om ”många ögon”. Teorin menar att när gruppstorleken ökar, sprids uppgiften att avsöka området för rovdjur över många individer. Det gör inte bara att massamarbetet ger en högre uppmärksamhetsgrad, utan det kan även ge mer tid för individuell utfodring.[4][5]" /Wikipedia

Jag ser med uttrycket puppisar även deras mjukare sidor och uppskattar dem. Puppisar påminner om "Guppisar" fiskar och för associationerna till små fiskar som i sina färggranna kulörer förvirrar större och mäktigare varelser och bryter ner dem.

Om jag nu är en psykopat enligt vissa tror jag min vän som tog livet av sig förmodligen sågs på samma sätt, en oönskad individ i PK-samhället. En oönskad fritänkare. De gav en osynlig push över klippkanten in i den andra världen, även om den personen stått där ett tag självmant och stirrat ned i abyssen..

Det är lite som Blade Runner faktiskt, där alla icke-människor ska utrotas, man är inte tillräckligt "mänsklig". En defekt. Som den här mannen menar, systemet är en trashcan of society.
Även om man aldrig gjort något brottsligt i livet räcker det med att man upplevs ha "The Dark Triad".

https://www.youtube.com/watch?v=o2iul0RuM8Q

Mitt mentala skydd påminner mycket om den andliga vapenrustning som det står om i NT även om den är lite mer som en Rasputin variant av fenomenet. Jag har tydligt märkt att en andlighet även har en helande inverkan.

"Finally, my brethren be strong in the Lord and in the power of His might.

Therefore take up the whole armor of God, that you may be able to withstand in the evil day, and having done all, to stand. 14 Stand therefore, having gird your waist with truth, having put on the breastplate of righteousness, 15 and having shod your feet with the preparation of the gospel of peace; 16 above all, taking the shield of faith with which you will be able to quench all the fiery darts of the wicked one. 17 And take the helmet of salvation, and the sword of the Spirit, which is the word of God; 18 praying always with all prayer and supplication in the Spirit, being watchful to this end with all perseverance and supplication for all the saints--"

Det går att bli immun mot deras metoder.
Senast redigerad av Alex-84 2014-08-01 kl. 13:08.
2014-08-04, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Tänkte bara föregå alla som tror de är förföljda av knarkförsäljare här inne på flashback och avslöja att jag också fått AlanBallan33's reklamutskick - det är alltså inte personlig psykologisk terror mot någon specifik person utan troligen ett massutskick i syfte att tjäna pengar...
2014-08-04, 16:45
Medlem
Baba.Sedos avatar
Jag har otroligt svårt att greppa varför någon skulle lägga ner den tid, pengar och resurser det krävs för att gangstalka nån "för att dom tycker det är roligt" under 6-7 års tid, dygnet runt, eller som nån här sa, hela dennes liv.
Kan köpa att ifall du är en forskare som kommit på ett alternativt bränsle eller liknande kan bli förföljd av cia, fbi eller liknande organisation.
Men att gangstalka nån random obetydlig person någonstans i lilla sverige hela livet (30+ år), och att få med familjen och släktingarna på det, inte så troligt va..
Detta är vansinne och vanföreställningar..
2014-08-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Jag har otroligt svårt att greppa varför någon skulle lägga ner den tid, pengar och resurser det krävs för att gangstalka nån "för att dom tycker det är roligt" under 6-7 års tid, dygnet runt, eller som nån här sa, hela dennes liv.
Kan köpa att ifall du är en forskare som kommit på ett alternativt bränsle eller liknande kan bli förföljd av cia, fbi eller liknande organisation.
Men att gangstalka nån random obetydlig person någonstans i lilla sverige hela livet (30+ år), och att få med familjen och släktingarna på det, inte så troligt va..
Detta är vansinne och vanföreställningar..

Jag tror ingen blivit utsatt för GS hela livet, men däremot vill man nog gärna få den som är utsatt att tro det för att öka paranoian. Jag finner det osannolikt.

Det jag själv hävdar är att jag blivit studerad i 6 år. Man har haft keylogger på min dator, installerat övervakningsprogram och haft någon bugg nära dörren så de hört när jag gått ut och kunnat se efter lite var jag går ibland när de känner för det de gånger jag inte haft mobilen med mig. De har annars förmodligen installerat något på min mobil så de kunnat se var jag är de gånger jag varit ute. Sedan har man låtit vissa saker ske genom åren som jag ska koppla ihop och dra det tillbaka i tiden för att få allting att verka mer intimidating.

Min gangstalking blev inte fullkomlig förrän sommaren förra året. 1 år har jag blivit gangstalkad på riktigt, fullt ut. Drygt 6 år innan dess har de enbart studerat mig och testat mina reaktioner vid vissa tillfällen.

Som sagt, de har startat upp i Sverige och valt ut några personer att träna på, som experiment för att kolla om systemet fungerar, "for the greater good".
2014-08-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Jag tror ingen blivit utsatt för GS hela livet, men däremot vill man nog gärna få den som är utsatt att tro det för att öka paranoian. Jag finner det osannolikt.

Det jag själv hävdar är att jag blivit studerad i 6 år. Man har haft keylogger på min dator, installerat övervakningsprogram och haft någon bugg nära dörren så de hört när jag gått ut och kunnat se efter lite var jag går ibland när de känner för det de gånger jag inte haft mobilen med mig. De har annars förmodligen installerat något på min mobil så de kunnat se var jag är de gånger jag varit ute. Sedan har man låtit vissa saker ske genom åren som jag ska koppla ihop och dra det tillbaka i tiden för att få allting att verka mer intimidating.

Min gangstalking blev inte fullkomlig förrän sommaren förra året. 1 år har jag blivit gangstalkad på riktigt, fullt ut. Drygt 6 år innan dess har de enbart studerat mig och testat mina reaktioner vid vissa tillfällen.

Som sagt, de har startat upp i Sverige och valt ut några personer att träna på, som experiment för att kolla om systemet fungerar, "for the greater good".

Har du lust utveckla lite mer vad du menar när du skriver "for the greater good"?
2014-08-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Har du lust utveckla lite mer vad du menar när du skriver "for the greater good"?

Det jag menar är att de som startar systemet måste rationalisera och intala andra att det är nödvändigt. Att de tillför någon form av samhällsnytta, annars vore det svårt att dra in så många medlemmar. I mitt fall är de runt 200-300 st. Högst runt 350 i nuläget. Så de ursäktar sig att välja ut helt oskyldiga människor som mig som aldrig begått ett enda brott för att sedan intala sig att de kan ha nytta av erfarenheten till nästa gång då de kanske ska hålla en dömd kriminell under uppsyn eller får i uppdrag att ta hand om en potentiell framtida Breivik-terrorist, då har alla lärdomar från mitt fall kunnat appliceras för att "rädda samhället". Det är förmodligen så de tänker. Sen passar det väl att jag är en rebell, tänker utanför lådan, vågar ifrågasätta Status Quo och helt enkelt vill straffa mig lite för det, för att jag ifrågasätter systemet.

Likt något du var inne på Rosa Lotus, kring all korruption i samhället är det underligt att folk inte tror att det här kan existera. Sett till alla experiment man utfört historiskt sett så är kritikerna historielösa och inbillar sig att de lever i det perfekta samhället. Bra mycket mer absurda saker har inträffat tidigare, liknande tekniker som används i GS har experimenterats fram av underrättelsetjänster i Tyskland och USA. Ser man på tidigare samhällen hur makthavare behandlade oliksinnade så inser man att de som motsätte sig samhällets principer skulle straffas på alla tänkbara sätt.

På Gamla testamentets tid räckte det med att du ifrågasatte dina föräldrar för att du skulle stenas.
Eller samla ved på en lördag. ¨

"Medan nu Israels barn var i öknen, ertappades en man med att samla ihop ved på sabbatsdagen. Och de som ertappade honom med att samla ihop ved förde honom inför Mose och Aron och hela menigheten. Och då det inte var bestämt vad som borde göras med honom, satte de honom i förvar. Och Herren sade till Mose: "Mannen skall straffas med döden. Hela menigheten skall stena honom utanför lägret." Då förde hela menigheten ut honom utanför lägret och stenade honom till döds, som Herren hade befallt Mose. (4 Mos 15:32-36)"

Straffet för att kritisera auktoritet, sina föräldrar och samhällets principer.

Leviticus 24:13-16. "Then the LORD said to Moses: "Take the blasphemer outside the camp. All those who heard him are to lay their hands on his head, and the entire assembly is to stone him. Say to the Israelites: 'If anyone curses his God, he will be held responsible; anyone who blasphemes the name of the LORD must be put to death. The entire assembly must stone him."

Straffet för att kritisera Gud, samma sak, den högsta auktoriteten enligt dem. Nu kan man inte göra det idag, samla en hel menighet men man kan samla flertalet medlemmar och Gang Stalka någon som straff. Bombardera med psykologiska attacker istället.

Någon skrev detta på en Fb-tråd. "Att stena någon till döds är ett mycket bra straff då det alltid ska involvera männen i det samhället som ska utföra reningen av personen. Det skapar en gemenskap av renlighet och moralisk dygd i samhället."

Gang-stalking är en modern variant av stening. Där det skapar en gemensam "fiende" och en sammanhörighet medan man ursäktar sig på olika sätt att man gör det som är "rätt" av olika anledningar.

Det är lite som serien Death Note. Alla som hamnar på listan dör, av till synes normala anledningar, ingen kan spåra det. Ägaren av nätverket har i princip en sådan bok där de kan skriva in vilka som ska Gang-Stalkas. Finns många som vill ha makt, att någon skulle starta ett sådant här system är väl logiskt. De leker "Gud"

Termen Gang Stalking är dock som sagt felaktig i mitt fall, det handlar mer om Community Stalking eller Organized Stalking men skulle hellre kalla det Organized Disturbance, eller Organized Disorientation. Det handlar om att störa mig helt enkelt.
2014-08-06, 13:02
Medlem
Citat:
Det jag menar är att de som startar systemet måste rationalisera och intala andra att det är nödvändigt. Att de tillför någon form av samhällsnytta, annars vore det svårt att dra in så många medlemmar. I mitt fall är de runt 200-300 st. Högst runt 350 i nuläget. Så de ursäktar sig att välja ut helt oskyldiga människor som mig som aldrig begått ett enda brott för att sedan intala sig att de kan ha nytta av erfarenheten till nästa gång då de kanske ska hålla en dömd kriminell under uppsyn eller får i uppdrag att ta hand om en potentiell framtida Breivik-terrorist, då har alla lärdomar från mitt fall kunnat appliceras för att "rädda samhället". Det är förmodligen så de tänker. Sen passar det väl att jag är en rebell, tänker utanför lådan, vågar ifrågasätta Status Quo och helt enkelt vill straffa mig lite för det, för att jag ifrågasätter systemet.

Likt något du var inne på Rosa Lotus, kring all korruption i samhället är det underligt att folk inte tror att det här kan existera. Sett till alla experiment man utfört historiskt sett så är kritikerna historielösa och inbillar sig att de lever i det perfekta samhället. Bra mycket mer absurda saker har inträffat tidigare, liknande tekniker som används i GS har experimenterats fram av underrättelsetjänster i Tyskland och USA. Ser man på tidigare samhällen hur makthavare behandlade oliksinnade så inser man att de som motsätte sig samhällets principer skulle straffas på alla tänkbara sätt.

På Gamla testamentets tid räckte det med att du ifrågasatte dina föräldrar för att du skulle stenas.
Eller samla ved på en lördag. ¨

"Medan nu Israels barn var i öknen, ertappades en man med att samla ihop ved på sabbatsdagen. Och de som ertappade honom med att samla ihop ved förde honom inför Mose och Aron och hela menigheten. Och då det inte var bestämt vad som borde göras med honom, satte de honom i förvar. Och Herren sade till Mose: "Mannen skall straffas med döden. Hela menigheten skall stena honom utanför lägret." Då förde hela menigheten ut honom utanför lägret och stenade honom till döds, som Herren hade befallt Mose. (4 Mos 15:32-36)"

Straffet för att kritisera auktoritet, sina föräldrar och samhällets principer.

Leviticus 24:13-16. "Then the LORD said to Moses: "Take the blasphemer outside the camp. All those who heard him are to lay their hands on his head, and the entire assembly is to stone him. Say to the Israelites: 'If anyone curses his God, he will be held responsible; anyone who blasphemes the name of the LORD must be put to death. The entire assembly must stone him."

Straffet för att kritisera Gud, samma sak, den högsta auktoriteten enligt dem. Nu kan man inte göra det idag, samla en hel menighet men man kan samla flertalet medlemmar och Gang Stalka någon som straff. Bombardera med psykologiska attacker istället.

Någon skrev detta på en Fb-tråd. "Att stena någon till döds är ett mycket bra straff då det alltid ska involvera männen i det samhället som ska utföra reningen av personen. Det skapar en gemenskap av renlighet och moralisk dygd i samhället."

Gang-stalking är en modern variant av stening. Där det skapar en gemensam "fiende" och en sammanhörighet medan man ursäktar sig på olika sätt att man gör det som är "rätt" av olika anledningar.

Det är lite som serien Death Note. Alla som hamnar på listan dör, av till synes normala anledningar, ingen kan spåra det. Ägaren av nätverket har i princip en sådan bok där de kan skriva in vilka som ska Gang-Stalkas. Finns många som vill ha makt, att någon skulle starta ett sådant här system är väl logiskt. De leker "Gud"

Termen Gang Stalking är dock som sagt felaktig i mitt fall, det handlar mer om Community Stalking eller Organized Stalking men skulle hellre kalla det Organized Disturbance, eller Organized Disorientation. Det handlar om att störa mig helt enkelt.

Tack för ett jätteintressant inlägg, och det som du skriver speglar mina egna tankar och insikter kring detta fenomen. Så jag har inte så mycket att tillägga, utan kan bara säga att jag håller med dig fullt ut.

Vi befinner oss i en krigszon där vi ständigt attackeras, och detta innefattar alla aspekter av vårt mänskliga väsen: det andliga, det känslomässiga, det mentala och det fysiska. Vi som gang stalkas är fredliga och ofta kloka individer, men vi utmålas som motsatsen av de "självutnämnda gudarna".
2014-08-06, 20:13
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
..... de ursäktar sig att välja ut helt oskyldiga människor som mig som aldrig begått ett enda brott för att sedan intala sig att de kan ha nytta av erfarenheten till nästa gång då de kanske ska hålla en dömd kriminell under uppsyn eller får i uppdrag att ta hand om en potentiell framtida Breivik-terrorist, då har alla lärdomar från mitt fall kunnat appliceras för att "rädda samhället". Det är förmodligen så de tänker. Sen passar det väl att jag är en rebell, tänker utanför lådan, vågar ifrågasätta Status Quo och helt enkelt vill straffa mig lite för det, för att jag ifrågasätter systemet.
Likt något du var inne på Rosa Lotus, kring all korruption i samhället är det underligt att folk inte tror att det här kan existera. Sett till alla experiment man utfört historiskt sett så är kritikerna historielösa och inbillar sig att de lever i det perfekta samhället....
Sverige är som sagt världsledande på sociala experiment och det är så här statsmakterna låter psykförsvaren hålla på för att rent vetenskapligt kunna mäta effekten mellan olika sorters individer och samhällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in