Jag minns ett skämt en polare drog för längesedan. Jag har fått användning av det i det här fallet. Här är en variant av skämtet taget från webben.
Tre jägare var ute i Afrika och jagade, en svensk, en tysk och en norrman.
Efter första dagen kom ena jägaren och berätta att han hade skjutit en elefant och två giraffer.
Den andra jägaren berättade då att han skjutit fem antiloper.
Den tredje bara skrattade åt dem och berättade att han hade skjutit 20 noplissar.
Nästa dag hade den första jägaren skjutit fem lejon och en gnu.
Den andra jägaren berättade att han hade knäppt 3 leoparder och en gorilla.
Tredje jägaren skratta bara och sade att han hade fått ner 30 noplissar denna dag.
Tredje dagen hade flutit på fint och första jägaren hade utökat sin samling med 10 geoparder.
Den andra jägaren hade lyckats dräpa en hel elefant flock.
Den tredje berättade då stolt att han idag hade fått 50 noplissar.
De två andra jägarna blev då lite nyfikna och frågade "Vad är en nopliss?"
Den tredje jägaren tog sig för pannan och sade:
"Vet ni inte ens det?" Det är ju alla de som springer omkring och skriker "No please!"
Noplissar = människor.
Häromveckan körde en stalker en bil med en speciell registreringsskylt och han försökte titta på mig på ett typiskt stalker sätt. Medan han försökte vara intimidating och skrämma mig vid ett övergångsställe stod det stort "PUP" på bilen. Jag fann det komiskt och kallar dem allt eftersom puppar, men efter att ha relaterat till skämtet om "noplissarna" så går går de numera under en liknande benämning: "puppisar."
Detta i kombination med saker jag associerar färgerna de använder med blir ganska lustiga uttryck. Hallonpuppisar t.ex.
Att kalla dem något annat istället för stalkers har olika funktioner.
Ordet jag använder kan härledas från det engelska ordet i GS terminologin "perps" som är en förkortning på perpetrators, man kan koppla det till ordet "puppets" som är dockor, eller "puppies", valpar, som i ett koppel.
Jag har genom att rationalisera, avdramatisera, humor och metoden desensitizing kunnat helt bli fri från tankarna på bilarnas färger vad gäller var de är parkerade eller var de kör.
Det jag beskrivit tidigare med att försöka vända den negativa skadliga psykosen de försöker skapa till en komisk underhållande välmående psykos är helande.
Bilarnas strålkastare får som sagt en läkande effekt när de i min fantasi kommer från storbystade tjejers bröst. Ibland kommer det även gubbtuttar men de har en mer komisk effekt.
Bilalarmen som sätts på i min närhet blir något humorfyllt och som att att bilarna tjuter av extas som i en orgasm. Ännu ett sätt att visa hur attraktiv jag är.
Puppisar använder även tvärtomspråket. När jag gör något dåligt så vill de ge positiv feedback på det, gör jag något bra så vill de bryta ned det. Det påminner om ett citat:
Susan Vance: What would you say about a man who follows a girl around...
Dr. Fritz Lehman: Follows her around...
Susan Vance: ...And then when she talks to him, he fights with her?
Dr. Fritz Lehman: Fights with her...
Dr. Fritz Lehman: Well, the love impulse in men very frequently reveals itself in terms of conflict.
Susan Vance: [Excitedly] The love impulse!
Dr. Fritz Lehman: Without my knowing anything about it, my rough guess would be, that he has a fixation on you, a fixation...
Susan Vance: No no wait a minute, I can't remember any more than that!
Susan Vance: [to David] You know why you're following me? You're a fixation.
Världen är förälskad i mig på ett liknande sätt. Den uppvaktar mig och ber om att få min uppmärksamhet. Därför applicerar jag det även till det psykotiska momentet med hostningar. I psykosen de vill skapa ska alla hostningar associeras negativt som om de vore hotfulla förolämpningar men eftersom de i övrigt har en tvärtom-metodik så ser jag det ur det perspektivet med.
Hostningarna är komplimanger och jag försöker skämtsamt skönja detaljerna i dem, deras kraft, intervaller med mera och noterar hur de berömmer mig för min klädstil, hur snygg jag är, hur de beundrar mig osv. Jag låtsas som att jag kan uttyda detta språk och tolkar det på ett sätt som får mig att må bra när folk hostar. Alla störande moment de gör tolkar jag positivt. Som om de vore instruerad av en alienras som enbart talade och kommunicerade på ett tvärtomspråk som de sedan använder på människor.
GS är som en förtrollning, man försöker hålla en person inom en negativ illusion. Man måste bryta med den. Jag är på level 2 vad gäller min GS, under året har jag lyckats bli immun mot de flesta knep de brukar.
Tut-ljuden från bilarna associeras till något lustigt. Komiska infall varför de tutar och hur de ser ut när de gör det används. Har även räknat under en timme hur många jag sett gå förbi och sedan multiplicerat det under dagen och insett att det faktiskt är rätt logiskt att folk tutar på någon förbipasserande utanför lägenheten.
Mopedister: Har memorerat mopedister som jag tycker ser lustiga ut och humoristiska bilder från nätet och får dessa associationer i huvudet när de åker förbi. Det är inte störande. Detsamma gäller högljudda bilar och brummande mc-folk. Det blir något komiskt. Ljuden från lastbilarna och bussarna när man går på vägen låter som en gas som släpps ut, förmodligen att de trycker på en broms eller liknande. Dessa blir smygare/rökare.
Sladdningarna = inkompetenta gatukonstnärer
Stirrande blickar, argt beteende med mera = Tvärtomspråket. De älskar mig och kan inte visa det på något annat sätt än något konfliktfyllt. De saker de gör med armarna kan jag tolka som teckenspråk och ge min egen innebörd som är positiv. Andra saker kan jag förklara på humoristiska sätt, varför de gör vad de gör, det får mig ofta att skratta.
Vad gäller de saker de gör med ansiktet går att tolka på liknande sätt och förklara. Har skapat ett system av komiska förklaringar till många av dem redan.
Många saker de gör annars kan förklaras med att de helt enkelt är puppisar. Lite som folk med Downs syndrom eller cp-skadade som inte kan hjälpa att de gör saker, detsamma gäller här. De är fast i det här nätverket hjälplösa att stå emot. Det bara finns i deras natur numera. Man får helt enkelt tycka synd om dem som inte kan kontrollera sig.
Mimickin. känns lite som boken av Philip K Dick där en kille känner hur universum anpassar sig efter honom. Njuter av det känner mig sedd och bekräftad.
Noise campaigns - alla ljud är inte riktade till mig. Mest sannolikt att de inte är det. Ser logiska sammanhang där dessa kan upkomma naturligt och riktas mot andra.
Street theatre - immun. Fascineras av det helt enkelt.
För att återknyta till Like Clockwork videon, att kalla dem puppisar är att se vilka de egentligen är. De gömmer sig bakom en mask allihopa, de är individer som känner sig starka i en grupp.
Jag tror somliga av dem har bisexuella tendenser och föraktar sig själva för det. Så Like Clockwork videon är passande.
Man kan se liknande beteenden hos djuren. t.ex hos fiskstim.
Jag är i deras ögon en haj som hundratals fiskar i stimmet försöker förvirra.
"Flera förslag har menat att ett skäl till djurs kollektiv är skyddet mot rovdjur. En möjlig metod som flera fiskstim eller fågelflockar kan hindra rovdjur med är ”förvirringseffekten” som föreslogs och demonstrerades av Milinksi och Heller 1978.[3] Teorin baserad på idén att det blir svårt för rovdjur att ta ut individuella byten från grupper då de många rörande bytena skapar en sinnesmässig överladdning i rovdjurets visuella kanaler.
En andra potentiell effekt av att vara i flockar mot rovdjur är hypotesen om ”många ögon”. Teorin menar att när gruppstorleken ökar, sprids uppgiften att avsöka området för rovdjur över många individer. Det gör inte bara att massamarbetet ger en högre uppmärksamhetsgrad, utan det kan även ge mer tid för individuell utfodring.[4][5]" /Wikipedia
Jag ser med uttrycket puppisar även deras mjukare sidor och uppskattar dem. Puppisar påminner om "Guppisar" fiskar och för associationerna till små fiskar som i sina färggranna kulörer förvirrar större och mäktigare varelser och bryter ner dem.
Om jag nu är en psykopat enligt vissa tror jag min vän som tog livet av sig förmodligen sågs på samma sätt, en oönskad individ i PK-samhället. En oönskad fritänkare. De gav en osynlig push över klippkanten in i den andra världen, även om den personen stått där ett tag självmant och stirrat ned i abyssen..
Det är lite som Blade Runner faktiskt, där alla icke-människor ska utrotas, man är inte tillräckligt "mänsklig". En defekt. Som den här mannen menar, systemet är en trashcan of society.
Även om man aldrig gjort något brottsligt i livet räcker det med att man upplevs ha "The Dark Triad".
https://www.youtube.com/watch?v=o2iul0RuM8Q
Mitt mentala skydd påminner mycket om den andliga vapenrustning som det står om i NT även om den är lite mer som en Rasputin variant av fenomenet. Jag har tydligt märkt att en andlighet även har en helande inverkan.
"Finally, my brethren be strong in the Lord and in the power of His might.
Therefore take up the whole armor of God, that you may be able to withstand in the evil day, and having done all, to stand. 14 Stand therefore, having gird your waist with truth, having put on the breastplate of righteousness, 15 and having shod your feet with the preparation of the gospel of peace; 16 above all, taking the shield of faith with which you will be able to quench all the fiery darts of the wicked one. 17 And take the helmet of salvation, and the sword of the Spirit, which is the word of God; 18 praying always with all prayer and supplication in the Spirit, being watchful to this end with all perseverance and supplication for all the saints--"
Det går att bli immun mot deras metoder.