2014-07-30, 12:56
Medlem
Vad finns det fr god kpe-vaniljglass i vanliga affrer nu nr GB frstrt gammaldags vanilj med det "frbttrade" receptet?
Lidl har jag testat men blev inte eld och lgor tyvrr.
Citera
2014-07-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Vad finns det fr god kpe-vaniljglass i vanliga affrer nu nr GB frstrt gammaldags vanilj med det "frbttrade" receptet?
Lidl har jag testat men blev inte eld och lgor tyvrr.

Hller med dig ang GB gammaldags vanilj vete f_n vad de gjort men den r inte god.
Hrd konsistens fr att bli vldigt vattnig efter ett tag.

Prova SIA glass tycker de hller rtt hg kvalitet och smakar gott. Polkaglassen r vldigt god men ven vaniljen r bra.
Citera
2014-07-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Hller med dig ang GB gammaldags vanilj vete f_n vad de gjort men den r inte god.
Hrd konsistens fr att bli vldigt vattnig efter ett tag.

Prova SIA glass tycker de hller rtt hg kvalitet och smakar gott. Polkaglassen r vldigt god men ven vaniljen r bra.
Ja, brukar kpa polka och choklad bland annat i Siaglass sm burkar, de r goda.
Men, vad gller GB:s gammaldags vanilj har jag inte sttt p ngon i ungefr den prisklassen som varit lika god. Ska ge Sias vaniljglass en ny chans.
Citera
2014-07-30, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klutsch
Nu behver jag lite tips. Jag lskar vaniljglass, vanlig jvla vaniljglass, och undrar nu - vilka tycker ni har den absolut godaste vaniljglassen? Stlle i Sverige, eller kpeglass - skitsamma. Jag ska ha den, men vilken r den?

Hgt upp p listan hamnar GBs grddglass vanilj. Kanske den jag oftast kper nr jag r och handlar.
Prova Lidl's Bourbon Vanille om du ej gjort det. Den r ju ljusr godare n GB's variant av vanilj.
Citera
2014-07-30, 22:03
Medlem
Otto & Glassfabriken AB har i srklass den godaste vanlijglassen du kan kpa i butik i Sverige.
Citera
2014-07-30, 22:51
Medlem
vaniljen i bob r fin
Citera
2014-07-31, 19:32
Medlem
SIAs vaniljglass som gr att kpa p ICA r vldigt god.
SIA har bra glassar och jag rekommenderar de verkligen!
Citera
2014-08-03, 21:21
Medlem
Nyanpasus avatar
Hur kan ni kka den luftpumpade, glukossirapsskiten?! Hemgjord sger jag bara!
Citera
2014-08-07, 19:38
Medlem
swingersclubs avatar
Vanlig GB kta gammeldags grddglass tycker jag r helt ok. Strax under 10% fetthalt borgar fr att smaken och konsistensen r godknd.
Citera
2014-08-09, 02:26
Medlem
Elementarts avatar
"Gammeldags" vaniljglass r god, men jag vet inte vilka det r som tillverkar den
Citera
2014-08-12, 01:53
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyanpasu
Hur kan ni kka den luftpumpade, glukossirapsskiten?! Hemgjord sger jag bara!
Fr att ibland kanske folk inte orkar hlla p med att fixa allt som behvs och d r lttare att bara ta fram sna dr GB vaniljglass paket som man kan skra i mitten och de ofta har kampanjpris p dessa p somrarna.
Citera
2014-08-12, 02:31
Medlem
Nyanpasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Fr att ibland kanske folk inte orkar hlla p med att fixa allt som behvs och d r lttare att bara ta fram sna dr GB vaniljglass paket som man kan skra i mitten och de ofta har kampanjpris p dessa p somrarna.
Men man kanske kan kpa ngot som r riktigt istllet fr GB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in