Citat:
Visst finns det flera sidor av samma mynt. Ja, iaf två... Men så får man också kritiskt granska de olika sidorna. Är vissa teorier rimliga? Det material som finns, kombinerat med vanligt sunt förnuft, räcker långt.
Jag har insett att det finns många här på FB som njuter av att sparka på dem som ligger och har en enda agenda: häva ur sig en massa elakheter för att trakassera andra. Detta har varit väldigt uppenbart i denna tråd och jag tycker att det är väldigt osmakligt hur somliga här har trakasserat brottsoffren. De har inte gjort ngt fel. Det enda de gjorde var att de råkade bo där en inkompetent polis kom inrusande och att de hade en hund. Ändå har de blivit trakasserade på ett sätt som liknar ren personförföljelse.
Nu tänker du förstås: vad är det då du håller på med om inte personförföljelse? Jag skiter fullständigt i AT som person. Men han ska stå för vad han har gjort. Ingen skulle ha intresserat sig för honom om han inte skjutit Brutus. Om han inte vill ha den uppmärksamhet han har fått så kunde han ha tänkt på det innan. Ja, så fyrkantigt resonerar även många poliser. Hade du haft säkerhetsbältet på dig så hade du sluppit böter. Även i de fall när en polisman ljugit under ed för att pådyvla ngn böter, kanske för att samla pinnar eller i ren affekt.
Jag tänkte ett tag: varför inte släppa allt. Glömma allt och inte bry mig. Men så ser jag hur många som fortfarande är upprörda över detta fall. Är det så att kraken fortfarande är i tjänst och jobbar som hundförare så är det inte acceptabelt. Hade han ngn som helst självinsikt så skulle han självmant lämna in puffran. Kanske kan han inte få ngt annat jobb, vad vet jag. Men att en person som begått ett så fruktansvärt övergrepp som detta tillåts jobba kvar är inte ok.