2014-08-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Skulle tro han var ironisk, för mer PK vänsteranhängare än han får du leta efter..

Okej-ironin gick mig förbi, dessvärre. Jag tycker att det är lite märkligt om det är så att polisen inte lyckats identifiera BO. Oavsett hans etnicitet borde det väl finnas någon som saknar honom.
Citera
2014-08-03, 13:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Det många kanske inte känner till är att män av ett visst ursprung går/springer runt Södermalm på nätterna och försöker ta sig in i portar eller andra dörrar.De är i grupp på upp till 5 st.

Hur sätter du det samman med aktuellt fall?
Citera
2014-08-03, 13:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej-ironin gick mig förbi, dessvärre. Jag tycker att det är lite märkligt om det är så att polisen inte lyckats identifiera BO. Oavsett hans etnicitet borde det väl finnas någon som saknar honom.

Säg att killen är 22 år, flyttat hemifrån och bor själv – inte självklart att någon anmält honom försvunnen än. Och om han nu är anmäld försvunnen så tar det ju ytterligare ett tag att dra slutsatsen att kroppen och den försvunne personen är samme.
Citera
2014-08-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Säg att killen är 22 år, flyttat hemifrån och bor själv – inte självklart att någon anmält honom försvunnen än. Och om han nu är anmäld försvunnen så tar det ju ytterligare ett tag att dra slutsatsen att kroppen och den försvunne personen är samme.

Den kan vara så, men om killen var på krogen med sina kompisar strax innan han rånades och mördades så borde kanske någon av hans kompisar reagerat på nyheten. Om han inte rånades så borde han kanske haft någon form av id-handling på sig.
Citera
2014-08-03, 13:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Den kan vara så, men om killen var på krogen med sina kompisar strax innan han rånades och mördades så borde kanske någon av hans kompisar reagerat på nyheten. Om han inte rånades så borde han kanske haft någon form av id-handling på sig.

Mmmm, men han kan ju faktiskt också vara de facto identifierad. Men är några steg därifrån från att det når media. Typ:

1. Plånbok hittas på kroppen när teknikerna är där och undersöker.
2. De konstaterar att det är samma person på körkortet som ligger på gatan.
3. De kontaktar anhöriga.
4. Anhöriga ber om lite tid för att kontakta släktingar och nära vänner.
5. Polisen bestämmer sig för att nu kan de gå ut med ålder.
6. Någon från media frågar om ålder.
7. Någon från media skriver artikeln.
Citera
2014-08-03, 13:11
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Om han rånades och mördades vid 04.00 tiden på hemgång från krogen så har troligen hans kompisar inte vaknat ännu. Dessutom så meddelar polisen anhöriga innan de ger info till allmänheten. Det kan ta en stund.
Citera
2014-08-03, 13:14
Medlem
Kan ju vara någon yngre EU-migrant (läs zigenare) som blivit knivad av oklar anledning.
Då kan det nog ta sin lilla stund att identifiera.
Citera
2014-08-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Kan ju vara någon yngre EU-migrant (läs zigenare) som blivit knivad av oklar anledning.
Då kan det nog ta sin lilla stund att identifiera.

EU-migranter har pass och antagligen bär de sina pass på sig eftersom de måste kunna identifiera sig om polisen kommer. I och för sig kan de ta lång stund att meddela anhöriga om de anhöriga inte bor i Sverige.
Citera
2014-08-03, 13:20
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad är det för ursprung? Hos oss har tiggare försökt ta sej in för nattvila i vårt soprum som har dörr ut mot gatan.
hmmm, dags för teori 2 då.
3 st EU-migranter i tjuveribranschen , något omtöcknade efter vänfest på Kafe 44 får när de kommer ut på gatan syn på BO vandrandes ensam . Berusninngen gör att de brukar mer våld än brottet/stölden kräver. Så inget vänstervåld mer än indirekt genom förflackning av stadsmiljön.
Citera
2014-08-03, 13:30
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur sätter du det samman med aktuellt fall?

Ungefär som du sätter fallet samman med Kafe 44.Fast min spekulation tror jag är mer plaucibel.

Fast att tre gärningsmän skulle komma från 44:an finner jag så gott som uteslutet.
Senast redigerad av quieenie 2014-08-03 kl. 13:35.
Citera
2014-08-03, 13:33
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad är det för ursprung? Hos oss har tiggare försökt ta sej in för nattvila i vårt soprum som har dörr ut mot gatan.

Var nog ditåt jag hade tankarna serru.Finner dem högst opålitliga,tror inte att alla nöjer sig med inkomst från "giv(gråt)milda".Kan nog tänka mig ett rån som blev ett rånmord.
Citera
2014-08-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Ungefär som du sätter fallet samman med Kafe 44.Fast min spekulation tror jag är mer plaucibel

Fast att tre gärningsmän skulle komma från 44:an finner jag så gott som uteslutet.

Tror fortfarande mer på Kellys. Om han är identifierad kan polisen börja kolla kortbetalningarna.
Vet inte hur svårt det är en söndag men med föräldrarnas fullmakt kanske via nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in