2014-08-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Bump!
Enligt mig, tyvärr inte. Bästa dofterna som Gucci gjort är Envy for men (produceras inte längre) och Pour Homme II.
Citera
2014-08-02, 22:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Bump!
Blindköpte den när den släppts. Blev väldigt besviken och bytte den. Väldigt tråkig tyvärr. Tyckte den var ganska sötsliskig.
Citera
2014-08-02, 23:27
Medlem
mr.demons avatar
Jag hittar fan inget i affärerna som är "nyskapande" eller hur man ska säga. Allt som finns i vanliga butiker luktar ju mer eller mindre samma. Syntetiskt.

Kanske man skulle köra på en gammal Boss soul eller bottled till höst/vår?

Eller så kanske jag skiter i o köra parfym och enbart kör Nivea extra dry roll on.
Citera
2014-08-03, 01:18
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Jag hittar fan inget i affärerna som är "nyskapande" eller hur man ska säga. Allt som finns i vanliga butiker luktar ju mer eller mindre samma. Syntetiskt.

Eller så kanske jag skiter i o köra parfym och enbart kör Nivea extra dry roll on.

Njaa vet man vad man ska leta efter så finns det några!

Chanel egoiste (inte platinum) luktar riktigt fin trä!
Burberry london luktar ganska unikt tycker jag.
Ck one shock, tobak som doftar riktigt mysigt
Citera
2014-08-03, 11:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Det är väl i stort sett anledningen till att man sitter och beställer hem samt byter till sig samples på saker som inte finns i närmsta Kicks-butik. Sen är det bara att beställa från nån utländsk sida

Vad är du ute efter?

Edit: Måste iaf tipsa om den här doften som är helt fantastisk imo http://www.escentual.com/aramis/aramiscalligraphy001/
Helt omöjligt att förstå att det är Aramis (gubbdofter deluxe) som fått ur sig den här skapelsen. Och NEJ det är ingen ordinarie ros/oud-skapelse som det finns dröser av ute. Välkomponerad till tusen med kryddor, trä och blommor. Bra pris nu dessutom iom rean och vad jag vet så är escentual enda stället jag sett som säljer den här rackaren.
Senast redigerad av LaCucaracha 2014-08-03 kl. 11:39.
Citera
2014-08-03, 12:39
Medlem
Någon här som provat D'Orsay - Le Dandy? Jag har ett prov på den, riktigt stilig doft. Lätt tobaksdoft, med inslag av torkad frukt. Fan, låter som Fritiofsson nu, men den är bra.
Citera
2014-08-03, 12:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon här som provat D'Orsay - Le Dandy? Jag har ett prov på den, riktigt stilig doft. Lätt tobaksdoft, med inslag av torkad frukt. Fan, låter som Fritiofsson nu, men den är bra.

Hade en flaska som jag sålde, fin doft som passar i dom flesta sammanhang när det är lite svalare ute. Problemet som jag såg det var att jag alltid sträckte mig efter någon annan doft istället för denna.

Btw om någon är ute efter en 75ml flaska Creed Millesime Imperial med runt 40ml kvar så PM'a för info.
Citera
2014-08-04, 17:10
Medlem
irrblosss avatar
Har beställt lite samples från olika ställen. Idag kom tre st från Essenza Nobile. Den första jag testade var Or du Serail. Tyvärr föll den mig inte i smaken. Alldeles för söt. Lite som att trycka näsan i en lätt rökig äppelkaka med vaniljsås. Detta skriver jag ca 15 minuter in i doften, ska se hur den utvecklar sig . Övriga två dofter var Naomi Goodsir Bois d'Ascese och Creed Acqua Originale Vetiver Geranium. Återkommer med synpunkter på dessa senare .
Citera
2014-08-04, 17:54
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har beställt lite samples från olika ställen. Idag kom tre st från Essenza Nobile. Den första jag testade var Or du Serail. Tyvärr föll den mig inte i smaken. Alldeles för söt. Lite som att trycka näsan i en lätt rökig äppelkaka med vaniljsås. Detta skriver jag ca 15 minuter in i doften, ska se hur den utvecklar sig . Övriga två dofter var Naomi Goodsir Bois d'Ascese och Creed Acqua Originale Vetiver Geranium. Återkommer med synpunkter på dessa senare .

Har själv inte hunnit testa Or du Serail ännu men om den är för söt tror jag definitivt Bois d'Ascese kan passa dig bättre. Träig, rökig och lite boozy, riktigt fin enligt mig.
Citera
2014-08-04, 18:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har själv inte hunnit testa Or du Serail ännu men om den är för söt tror jag definitivt Bois d'Ascese kan passa dig bättre. Träig, rökig och lite boozy, riktigt fin enligt mig.
Jo har testat resten nu. Bois Bois d'Ascese började ju riktigt rökigt och nästan bitter tyckte jag. Efter en kvart började resten av noterna komma fram. Helt ok doft, t.o.m. ganska trevlig. Något jag skulle kunna tänka mig att ha som "rumsdoft", men inte säker på att det är något jag vill gå runt och dofta. Efter första kvarten blev den ganska statisk tycker jag. Händer inte mycket.

Creed Vetiver Geranium hade jag höga förväntningar på, trots att jag inte gillar vetiver, men nä. Funkar inte på mig. Alldeles för sur. Citrus, vetiver, men någon lätt not av honung och ros och lite bitter apelsin i bakgrunden. Creeden vill jag faktiskt tvätta bort omgående, men har en känsla av att den inte kommer gå bort i första taget. Påminner lite om Guerlain Homme (som jag gillade förut, men nu tål jag den inte) med kombinationen citrus+vetiver (vetiver+lime i Guerlains fall).

Jaja, får vänta på nästa sampleleverans från TPC nu då . Hittar jag inget jag gillar får det bli ett köp av 60 ml Puredistance M. Den är magisk.
Citera
2014-08-04, 20:20
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jo har testat resten nu. Bois Bois d'Ascese började ju riktigt rökigt och nästan bitter tyckte jag. Efter en kvart började resten av noterna komma fram. Helt ok doft, t.o.m. ganska trevlig. Något jag skulle kunna tänka mig att ha som "rumsdoft", men inte säker på att det är något jag vill gå runt och dofta. Efter första kvarten blev den ganska statisk tycker jag. Händer inte mycket.

Creed Vetiver Geranium hade jag höga förväntningar på, trots att jag inte gillar vetiver, men nä. Funkar inte på mig. Alldeles för sur. Citrus, vetiver, men någon lätt not av honung och ros och lite bitter apelsin i bakgrunden. Creeden vill jag faktiskt tvätta bort omgående, men har en känsla av att den inte kommer gå bort i första taget. Påminner lite om Guerlain Homme (som jag gillade förut, men nu tål jag den inte) med kombinationen citrus+vetiver (vetiver+lime i Guerlains fall).

Jaja, får vänta på nästa sampleleverans från TPC nu då . Hittar jag inget jag gillar får det bli ett köp av 60 ml Puredistance M. Den är magisk.

Bois d'Ascese är inte en typ av doft som utvecklas speciellt mycket utan är ganska minimalistisk på många sätt. Det gör inte doften mindre genialisk utan snarare tvärtom, den blir nästan meditativ och vanebildande i sin utformning.

Låter som Vetiver Geranium nästan mer påminner om Guerlain Homme L'Eau Boisee som har en tydligare och mer prominent vetiver jämfört med originalet Guerlain Homme då. Gillar nog för övrigt L'Eau Boisee bäst av alla Guerlain Homme-varianter.

Måste vara skönt med enbart en doft på önskelistan. En annan måste gallra för att komma ner på en hyfsat rimlig nivå av alla intressanta dofter just nu.
Citera
2014-08-04, 20:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Bois d'Ascese är inte en typ av doft som utvecklas speciellt mycket utan är ganska minimalistisk på många sätt. Det gör inte doften mindre genialisk utan snarare tvärtom, den blir nästan meditativ och vanebildande i sin utformning.

Låter som Vetiver Geranium nästan mer påminner om Guerlain Homme L'Eau Boisee som har en tydligare och mer prominent vetiver jämfört med originalet Guerlain Homme då. Gillar nog för övrigt L'Eau Boisee bäst av alla Guerlain Homme-varianter.

Måste vara skönt med enbart en doft på önskelistan. En annan måste gallra för att komma ner på en hyfsat rimlig nivå av alla intressanta dofter just nu.
Jag väntar på några samples från TPC med några av dina förslag på tobaksdofter (fast tyvärr inte Tabac Aurea som jag inte kunde hitta som sample - Sonomas egen e-shop hade tydligen sommarstängt), samt sample av Creeds Spice and Wood som tydligen ska vara något extra. Var väl någon här inne som nämnde den? Kanske du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in