Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Tja, jag vet inte hur lagstiftningen är i Ryssland. Dock verkar det vara på gång att kommunistledaren i Ryssland blir anklagat för någonting rörande terroristerna i Östra Ukraina.
Men om du nu accepterar att den ryska staten tillhandahåller tungt krigsmaterial och utbildning åt terroristerna. Varför skulle det då vara helt omöjligt att de även betalar de sk. "frivilliga" och står för organisationen?
Jag hoppas Putin betalar dem och jag hoppas han skickar dem vapen. I lönndom förstås, eftersom det inte går att göra öppet. Men att hoppas är inte samma sak som att det är fallet. Vad som är fallet, dvs. vad vi vet är:
1. Gränsen är inte stängd.
2. Ryssar kan åka över och ta värvning i milisen.
3. Milisen finansieras av åtminstone en biljonär, att döma av att han hamnade på Eus sanktionslista av den anledningen.
1-3 indikerar att milisen kan bedriva vilket krig det vill utan Putins inblandning. Att döma av vilka vapen milisen har och att döma av vilka som strider på dess sida och det (hittills) begränsade antalet, indikerar det tyvärr att Putin inte bidrar med många kopek, om ens några.
Den ryska kommunistpartiledaren hamnade på nån slags högst humoristisk lista som Kiev upprättat för att åtala folk för att de varit dumma mot Kiev.