2014-08-01, 19:25
Medlem
Jag antar att den mest skyldige är den döde pojken. BC-Ziggisar 0-1
Citera
2014-08-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag sa ju att polisen i Linköping är sanslösa klåpare som aldrig lyckas pricka rätt på första försöket. Om dom ens lyckas göra det någon gång. Uppenbart att dom fiskat med grovmaskigt nät för att ha något att visa upp för pressen. Eller så släpper dom skumrasket för att dom ska torska dit igen men så dumma är väl inte ens dessa individer. Om någon döms till mer än ett års fängelse i det här målet så kommer jag skicka dagens ros till polisen i Linköping.

Nåja, de satte allt dit Doudou Ahoka (Ljungsbro, dubbelmordet) omgående och med precision. Och han sitter på livstid nu.

Ibland blir det rätt.
Citera
2014-08-01, 19:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Nåja, de satte allt dit Doudou Ahoka (Ljungsbro, dubbelmordet) omgående och med precision. Och han sitter på livstid nu.

Ibland blir det rätt.

Ja, väldigt imponerande att gripa den förvirrade gärningsmannen några hundra meter från brottsplatsen, det är därför dom har hundar.

Men det här är off-topic.

Har vi något motiv än eller? Drogteorin låter långsökt? Det måste i alla fall vara allvarligt för att en person ska åka in i Skäggetorp och panga. Något personligt känns rimligare, särskilt med tanke på hur lättkränkta många syrianer är.
Citera
2014-08-01, 20:23
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ja, väldigt imponerande att gripa den förvirrade gärningsmannen några hundra meter från brottsplatsen, det är därför dom har hundar.

Men det här är off-topic.

Har vi något motiv än eller? Drogteorin låter långsökt? Det måste i alla fall vara allvarligt för att en person ska åka in i Skäggetorp och panga. Något personligt känns rimligare, särskilt med tanke på hur lättkränkta många syrianer är.
Hämnd för skottlossningen i ryd?
Citera
2014-08-01, 22:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kat129a
fick höra idag via en kamrat att killen som skjöts till döds var skyldig bergagänget drogpengar och att han istället för att betala denna skuld skulle döda någon i BC. killen ska enligt min källa varit grovt nedgången i droger. min kamrat sa också att han tog avsked av sina vänner innan han gick för och göra det. vem fan låter sin kompis gå iväg för och döda någon utan och ens reflektera över konsekvenserna och ringa polis? jävla idiot jävlar.

dock bara ett rykte som sagt så vet inte hur hög sanningshalten i det hela är...
Tack för att du har löst hela fallet i ett par meningar. Då är det bara att vänta på RMU/FUP (om det blir nån) för att se om du har rätt. Om BO var grovt drogad och skulden var stor så skulle det inte förvåna mig det minsta om det är som du säger.
Citera
2014-08-02, 12:24
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Ett mycket förutsägbart rasisthat mot ett utsatt bostadsområde. Faktum är att majoriteten av brotten i Linköping sker av "etniska svenskar" i stadens centrum, inte av "invandrare" i utsatta områden. Detta trots att Skäggetorp har invånare med socioekonomiska faktorer som försämrar deras odds i allt från sysselsättning till att som utomeuropéer bli social accepterade i det strukturellt exkluderande samhället.

Jag har själv kortare tid varit inneboende både i Skäggetorp och i Berga och kan ärligt säga att jag var betydligt tryggare där än jag var i stadens centrala delar där jag vid flera tillfällen blev verbalt påhoppad pga kön och etnicitet. Behöver jag påpeka att förövarna var unga, fulla, vita män? Dessa stackars offer i samhället, om man får tro Flashbacks gnällskara.
Citera
2014-08-02, 13:10
Medlem
Delicates avatar
http://m.UploadEdit.com/b038/1406977567671.jpg

http://m.UploadEdit.com/b038/1406977654686.jpg

http://m.UploadEdit.com/b038/1406977737862.jpg
Citera
2014-08-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
http://m.UploadEdit.com/b038/1406977567671.jpg

http://m.UploadEdit.com/b038/1406977654686.jpg

http://m.UploadEdit.com/b038/1406977737862.jpg

Blommorna förstår jag men varför har de lämnat en massa colaburkar och hamburgare på platsen? Jag hade fan hellre blivit bortglömd än fått sådana där hedersbetygelser.
Citera
2014-08-02, 14:04
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL--TT
Blommorna förstår jag men varför har de lämnat en massa colaburkar och hamburgare på platsen? Jag hade fan hellre blivit bortglömd än fått sådana där hedersbetygelser.

Haha McDonalds hamburgare och en (antagligen) kebabtallrik.. ..
Varför lämnar man sånt skräp?
Kanske de kan hälla ut lite lösgodis där också
Citera
2014-08-02, 14:17
Medlem
Varför är det där spektaklet ihopmeckat vid Ryds centrum, vad hade han för koppling till Ryd?
Citera
2014-08-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ett mycket förutsägbart rasisthat mot ett utsatt bostadsområde. Faktum är att majoriteten av brotten i Linköping sker av "etniska svenskar" i stadens centrum, inte av "invandrare" i utsatta områden. Detta trots att Skäggetorp har invånare med socioekonomiska faktorer som försämrar deras odds i allt från sysselsättning till att som utomeuropéer bli social accepterade i det strukturellt exkluderande samhället.

Jag har själv kortare tid varit inneboende både i Skäggetorp och i Berga och kan ärligt säga att jag var betydligt tryggare där än jag var i stadens centrala delar där jag vid flera tillfällen blev verbalt påhoppad pga kön och etnicitet. Behöver jag påpeka att förövarna var unga, fulla, vita män? Dessa stackars offer i samhället, om man får tro Flashbacks gnällskara.

Okej majoriteten av knivöverfallen skjutningar och våldtäkterna i Linköping utförs av socialt utsatta.

Dom värsta brotten i Linköping som skakar Sverige i dess grundvallar är verbala påhopp och sådant kan bara drabba kvinnor och icke svenskar.

Måste vara fruktansvärt att bli påhoppad verbalt, kan aldrig vara så att hen är lika ståndaktig i sina åsikter och världsbild ute på Ågatan som på FB för då får ju hen enligt retoriken skylla sig själv precis som svenska "vita" män ska skylla sig själva när dom blir utsatta för våld enligt journalist eliten på Södermalm, heller kvinnor med utmanande klädsel ska skylla sig själva om dom blir våldtagna enligt vissa socialt utsatta och ett F! med tunghäfta när våldtäkter sker utanför Bombay..
Citera
2014-08-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Varför är det där spektaklet ihopmeckat vid Ryds centrum, vad hade han för koppling till Ryd?

Tror han bodde i Ryd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in