Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Ett mycket förutsägbart rasisthat mot ett utsatt bostadsområde. Faktum är att majoriteten av brotten i Linköping sker av "etniska svenskar" i stadens centrum, inte av "invandrare" i utsatta områden. Detta trots att Skäggetorp har invånare med socioekonomiska faktorer som försämrar deras odds i allt från sysselsättning till att som utomeuropéer bli social accepterade i det strukturellt exkluderande samhället.
Jag har själv kortare tid varit inneboende både i Skäggetorp och i Berga och kan ärligt säga att jag var betydligt tryggare där än jag var i stadens centrala delar där jag vid flera tillfällen blev verbalt påhoppad pga kön och etnicitet. Behöver jag påpeka att förövarna var unga, fulla, vita män? Dessa stackars offer i samhället, om man får tro Flashbacks gnällskara.
Okej majoriteten av knivöverfallen skjutningar och våldtäkterna i Linköping utförs av socialt utsatta.
Dom värsta brotten i Linköping som skakar Sverige i dess grundvallar är verbala påhopp och sådant kan bara drabba kvinnor och icke svenskar.
Måste vara fruktansvärt att bli påhoppad verbalt, kan aldrig vara så att hen är lika ståndaktig i sina åsikter och världsbild ute på Ågatan som på FB för då får ju hen enligt retoriken skylla sig själv precis som svenska "vita" män ska skylla sig själva när dom blir utsatta för våld enligt journalist eliten på Södermalm, heller kvinnor med utmanande klädsel ska skylla sig själva om dom blir våldtagna enligt vissa socialt utsatta och ett F! med tunghäfta när våldtäkter sker utanför Bombay..