Citat:
Ursprungligen postat av
sonny crocket
Varför ser man aldrig några raketramper osv. bland bråten efter israels bombningar?
God Dag Yxskaft!
Tack för din one-liner som belyser vad denna sak rör sig om!
Du har inte läst mitt inlägg, eller det jag länkade till därför att du redan har din uppfattning klar om denna konflikt och är självlärd om palestinier. Du ser terroristerna som offer och inga fakta i världen kan ändra på det.
Du bör ta dig en funderare varför du tolererar att folk i andra länder utsätts för terrorism. Eller ska acceptera det ingen annan skulle acceptera; raketer från grannarna som avfyras in i hemmet!
Det är just det du besvarar mitt inlägg med, som saken handlar om; att ingen information kan föra denna diskussion vidare, för det är redan bestämt vad folk tycker, genom att de olika parterna har roller som avgör vad opinionen anser. En opinion som visar att folk inte lär sig. Att folk saknar kunskaper om civilisationens historia.
Därför är min uppfattning klar. Dessa terrorister måste avväpnas, och vad sedan opinion, FN, vänner eller fiender tycker, är inget att ta hänsyn till, för varje eld upphör resulterar i att Hamas ser Israels/västvärldens humanism mot civila som svaghet.
Arabländerna är en tragedi, som visar hur deras regimer ser på människovärdet. En syn många i Europa inte kan ta till sig, för de är upptagna med sina fördomar mot judarna och Israel. Till och med på platser där ingen ens sett en jude!
Islamister är folk som ger sig på sina egna kvinnor och barn, när de inte kan skada grannens. Och vi börjar höra deras vedervärdiga retorik på gator och torg i Europa, under förevändning att de har en demokratisk rätt att demonstrera.