2014-08-01, 19:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det stinker manlig hysteri om den här tråden så det står som en sky runt hela Flashback! Vilken jäkla överreaktion, har ni mens eller?

Och somliga tror att det är kvinnor som står för känslomässigheten... Herregud, om mamman hade reagerat i nivå med grabbarna här i tråden så hade hon halat fram en bazooka och blåst ur hela lokalen när hon fick frågan istället för att skriva till McDonalds och berätta så att de har chansen att rätta till sitt fel.
Såja, lugn och fin. Och var vänlig att ta ner bazookan.

Jo, såhär är det: Vi är trötta på "normgranskningstävlingen" och tycker att det finns viktigare saker att lägga krutet på. Vi är också trötta på all kärringgnäll. Vi är också trötta på hur massmedia sväljer skiten
Lilla gumman, vi känner helt enkelt att vi måste sätta ner foten. Ni klarar er uppenbart inte utan gränser.
Citera
2014-08-01, 19:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon säger till personalen att det inte handlar om kön och könsrollstänk - det är ett barn, de väljer inte utifrån normer som vuxna om de inte är lärda det.

Ja absolut - har man inte trimmat ungen med att älvor bara är för tjejer och bilar för killar utan det är kul med leksaker så spelar det ingen roll för barnet.
Vad är egentligen problemet? Varför tycker du att pojkar inte ska få leka med akcionfigurer och flickor inte får leka med älvor?
Citera
2014-08-01, 19:40
Medlem
Men herregud det är ju bara bra att personlaen frågar om könet på barnet. Minns när jag var barn och tyckte det var irriterande när jag fick en tråkig pojkleksak i olika sammanhang där man kunde få antingen pojk- eller flickleksak pga folk inte frågade/inte fanns möjlighet att fråga. Om man inte gillar leksaken man får så kan man väl ge den i julklapp till en släktings unge istället eller be om att få byta. Finns ingen anledning att blanda in media...
Citera
2014-08-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såja, lugn och fin. Och var vänlig att ta ner bazookan.

Jo, såhär är det: Vi är trötta på "normgranskningstävlingen" och tycker att det finns viktigare saker att lägga krutet på. Vi är också trötta på all kärringgnäll. Vi är också trötta på hur massmedia sväljer skiten
Lilla gumman, vi känner helt enkelt att vi måste sätta ner foten. Ni klarar er uppenbart inte utan gränser.

En handväska utan bazooka är som en fisk utan cykel.

- Jaså, har du varit placerad i fosterfamilj sen du var fem, vad jobbigt! Blev du slagen av dina föräldrar? Eller blev du sexuellt utnyttjad?
- Nej.
- Aha, de struntade i dig, glömde bort dig?
- Nej.
- OK, missbrukare eller psyksjuka alltså som inte kunde ta hand om sig själva ens?
- Nej.
- ?? Men varför hamnade du i fosterhem då?
- Jo, det var så att när vi gick på McDonalds en gång så tyckte mamma att de skulle fråga vilken leksak jag vill ha istället för att bestämma det åt mig.

Citera
2014-08-01, 20:14
Medlem
Själv skulle jag frågat vad barnet vill ha för leksak, istället för att fråga efter könet och ta för givet vilken leksak som önskas.

Om jag hade varit föräldern i den situationen hade jag inte blivit arg, men lite paff och fundersam på om det verkligen är okej att fråga på det sättet.
Citera
2014-08-01, 21:06
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon säger till personalen att det inte handlar om kön och könsrollstänk - det är ett barn, de väljer inte utifrån normer som vuxna om de inte är lärda det.

Ja absolut - har man inte trimmat ungen med att älvor bara är för tjejer och bilar för killar utan det är kul med leksaker så spelar det ingen roll för barnet.

Nej det säger hon inte, du gjorde om citatet och missade nyckelordet "Det är BARA ett barn, det spelar ingen roll", uttalat över barnets huvud .
Du menar vidare att man saknar egen vilja eller smak efter av-genusifieringen, det är helt egalt vilken leksak, man behöver inte ens fråga. Ditt resonemang haltar betänkligt.
Det handlar om en ego PK-häxa som skiter i barnet, lyser igenom tydligt. Det bara kliade i fingrarna att plottra ned på Facebook och avvakta de efterlängtade "gilla" trycken som hon lever för.
Senast redigerad av Mextreme 2014-08-01 kl. 21:11.
Citera
2014-08-01, 21:44
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Nej det säger hon inte, du gjorde om citatet och missade nyckelordet "Det är BARA ett barn, det spelar ingen roll", uttalat över barnets huvud .
Du menar vidare att man saknar egen vilja eller smak efter av-genusifieringen, det är helt egalt vilken leksak, man behöver inte ens fråga. Ditt resonemang haltar betänkligt.
Det handlar om en ego PK-häxa som skiter i barnet, lyser igenom tydligt. Det bara kliade i fingrarna att plottra ned på Facebook och avvakta de efterlängtade "gilla" trycken som hon lever för.

Den tolkningen gör inte jag. "Bara ett barn" och "att det inte spelar någon roll" tolkar jag som att hon vill hålla barnet utanför tjej-och-kill-tänket när det gäller leksaker. Barnet kanske inte ens är så intresserad av de små plastleksakerna att det faktiskt inte spelar någon roll.

Ni fb-pojkar i denna tråd med hysteriska övertoner, är så förolämpade av att en kvinna, en mamma reagerar. Det känns så obekvämt att ni måste kalla henne fula saker, ge henne dåliga egenskaper just för att hon ska veta sin plats. Att hon ska skrämmas tillbaka och vara tyst.

Denna tråd är ett utmärkt exempel på varför medvetna kvinnor inser att samhället fortfarande är fullt av normer och attityder som är sjuka och att det är många personer som desperat kämpar för att inget ska förändras och för att kvinnor ska vara så rädda att de håller tyst.
Citera
2014-08-01, 21:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Den tolkningen gör inte jag. "Bara ett barn" och "att det inte spelar någon roll" tolkar jag som att hon vill hålla barnet utanför tjej-och-kill-tänket när det gäller leksaker. Barnet kanske inte ens är så intresserad av de små plastleksakerna att det faktiskt inte spelar någon roll.

Ni fb-pojkar i denna tråd med hysteriska övertoner, är så förolämpade av att en kvinna, en mamma reagerar. Det känns så obekvämt att ni måste kalla henne fula saker, ge henne dåliga egenskaper just för att hon ska veta sin plats. Att hon ska skrämmas tillbaka och vara tyst.

Denna tråd är ett utmärkt exempel på varför medvetna kvinnor inser att samhället fortfarande är fullt av normer och attityder som är sjuka och att det är många personer som desperat kämpar för att inget ska förändras och för att kvinnor ska vara så rädda att de håller tyst.

Kvinnan är inte medveten för då hade hon inte släpat sin unge till McDonlads för att äta översaltat kollagen och slakteriavfall med pink slime.
Det handlar om en Facebookande nolla som använder sitt barn för att vinna billiga PK poäng på några stackars 18-årig burgarvändande invandrares bekostnad.

Jag har en dotter som bara vill ha killkläder, klippa sig kort och leka med bilar men inte fan läxar jag upp de som vill ge henne en klänning eller docka eller protesterar.
Det hela går utmärkt att kommunicera med henne. Hon vet att det är ok och att hon inte behöver bry sig om vad någon tycker. Jag curlar inte och försöker lägga tillrätta andra personers åsikter åt henne. Det måste hon lära sig om det skall gå bra. Det hela fungerar jättebra hon är supertrygg. Alla är imponerade. Hade hon fått en älva på Donken hade hon flippat den direkt, själv.
Senast redigerad av Mextreme 2014-08-01 kl. 22:11.
Citera
2014-08-01, 22:29
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Kvinnan är inte medveten för då hade hon inte släpat sin unge till McDonlads för att äta översaltat kollagen och slakteriavfall med pink slime.
Det handlar om en Facebookande nolla som använder sitt barn för att vinna billiga PK poäng på några stackars 18-årig burgarvändande invandrares bekostnad....

OK, hon äter på ett annat ställe än vad du hade valt. Än sen då? Ska hon tvingas till tystnad för det?
Citera
2014-08-01, 22:48
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
OK, hon äter på ett annat ställe än vad du hade valt. Än sen då? Ska hon tvingas till tystnad för det?

Mr. Melodrama här?

Självklart är det löjligt av henne att bli upprörd. Snackar vi nedtystning är det väl snarare du som försöker tysta ned oss som är kritiska mot hennes reaktion.
Citera
2014-08-01, 22:53
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Ja, då hon uppenbart är mer bekymrad för genustänket på restaurangen än att de serverar hennes barn mat som dödar i förtid, så gör hon nog bäst i att hålla tyst.
Citera
2014-08-01, 22:54
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Mr. Melodrama här?

Självklart är det löjligt av henne att bli upprörd. Snackar vi nedtystning är det väl snarare du som försöker tysta ned oss som är kritiska mot hennes reaktion.

Tycker du att er upprördhet står i paritet med vad som hänt, en mamma som klagar på en hamburgerkedja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in