2014-08-01, 09:34
Medlem
Jag ska kopiera ett program till en kompis. Har original dvd, men går det att kopiera över hela på ett vanligt usb minne, eller är det en tom dvd skiva som gäller?
Citera
2014-08-01, 09:40
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3idioter
Jag ska kopiera ett program till en kompis. Har original dvd, men går det att kopiera över hela på ett vanligt usb minne, eller är det en tom dvd skiva som gäller?

Det beror på om mjukvaran har någon form av kopieringsskydd eller inte.

I normala fall är det bara att kopiera över.
Citera
2014-08-01, 17:09
Medlem
Iloveludas avatar
Beror väll på hur stort prtogrammet är med. Om det är 4,2 gig eller större så behöver usbminnet formaters med ntfs. Fat 32 klarar inte så stora filer.
Citera
2014-08-01, 18:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Beror väll på hur stort prtogrammet är med. Om det är 4,2 gig eller större så behöver usbminnet formaters med ntfs. Fat 32 klarar inte så stora filer.
Väljer man snabbformatering så tar det inte många sekunder att formatera. Sedan är det ju inte alls säkert att det finns någon fil på DVDskivan som är större än 4.2 även om programmet totalt sett är så stort.
Citera
2014-08-01, 18:55
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Väljer man snabbformatering så tar det inte många sekunder att formatera. Sedan är det ju inte alls säkert att det finns någon fil på DVDskivan som är större än 4.2 även om programmet totalt sett är så stort.
Du har rätt. Jag nämnde detta bara utifall att ts skulle få problem. Fattar fortfarande inte varför stora minnen fortfarande kan vara formaterade med fat eller fat32?
Citera
2014-08-01, 19:11
Medlem
Ganymedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Du har rätt. Jag nämnde detta bara utifall att ts skulle få problem. Fattar fortfarande inte varför stora minnen fortfarande kan vara formaterade med fat eller fat32?

För att de ska funkar på både MAC och PC "out of the box"
Citera
2014-08-01, 21:25
Bannlyst
Gör en image av dvd annars, så montera du imagen med något av de program som kan emulera CD / DVD Spelare.
Citera
2014-08-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Gör en image av dvd annars, så montera du imagen med något av de program som kan emulera CD / DVD Spelare.

öhhhhh.......ok, hur då?
Hela dvd är 3.6 GB så då är det väl bara kopiera över
Citera
2014-08-02, 08:23
Bannlyst
Citat:
öhhhhh.......ok, hur då?

Du gör en ISO fil av hela DVD skivan och sedan montera du den. I Windows måste du ha type DAEMON Tools eller liknae.

Kommer kanske inte fungera om det finns kopieringsskydd på skivan.
Citera
2014-08-02, 11:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
öhhhhh.......ok, hur då?

Många brännarprogram har denna funktion. Har du något bra brännarprogram i datorn?
Citera
2014-08-04, 08:09
Medlem
Körde på ett Usb minne som jag först formaterade till NTFS, hela skivan var nästan 7GB. Så verkar som det funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in