2014-07-29, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Klart att det är en skitsida, men det är väl inte sidans kvalité som du är där för? Uppenbarligen träffas ju folk med hjälp av den trots detta.

I mitt tycke blir det vad man gör det till, men att det är många yngre där förvånar väl inte. Jag kommer dock aldrig att förstå varför män är så överrepresenterade på sådana sidor. Måste vara vår kultur där mannen förväntas jaga och ta initiativ hela tiden.
Det handlar som du säger om att män måste jaga, medans kvinnor får kontakter med det motsatta könet "serverade". En tjej som ser måttligt bra ut kan gå ut på stan och få killar som tar kontakt, eller på stranden, eller nästan var som helst. Men en kille måste ta kontakten, och att ta kontakt med en främmande människa är alltid en "risk" (Upptagen, inte intresserad osv). Därmed läggs all risk oss män, och då måste vi oftast försöka på flera olika sätt för att risken är alltid ganska hög för ett nej.
Citera
2014-07-29, 13:01
Medlem
Thornhills avatar
Men Badoo ger ingen utdelning alls. Jag har testat andra (mer seriösa) dejting-sidor och då får man kanske ett svar av tio, dvs 10% chans i alla fall.

Har skickat meddelande till x antal brudar till, inga svar. Spammat encounters med några gånger. Helt dött. Inga besökare på profilen heller.

Räknade nyss och jag har skrivit till 77 stycken tjejer under ett par dagar. TVÅ (2!) av dom har läst mitt meddelande, men inga svar.

Antar att jag helt enkelt är för ful för Badoo.
Senast redigerad av Thornhill 2014-07-29 kl. 13:05.
Citera
2014-07-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Men Badoo ger ingen utdelning alls. Jag har testat andra (mer seriösa) dejting-sidor och då får man kanske ett svar av tio, dvs 10% chans i alla fall.

Har skickat meddelande till x antal brudar till, inga svar. Spammat encounters med några gånger. Helt dött. Inga besökare på profilen heller.

Räknade nyss och jag har skrivit till 77 stycken tjejer under ett par dagar. TVÅ (2!) av dom har läst mitt meddelande, men inga svar.

Antar att jag helt enkelt är för ful för Badoo.
Har du skickat till folk som varit online? Inte så värt att spamma folk som inte varit inloggade på två månader liksom. De flesta av mina meddelanden blir lästa. Får svar på kanske 10 %. Ser väl ganska medel ut.
Citera
2014-07-29, 20:09
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great-ape
Aanvände Badoo första gången idag som kille, fick 3,2 i snittbetyg på mina tre bilder (5 röster)
Jag snittar 3,6. Hade inte brudar flörtat och raggat på mig på krogen så hade jag dragit slutsatsen att jag ser utvecklingsstörd ut
Citera
2014-07-30, 06:57
Medlem
Thornhills avatar
Sidan ÄR buggad, i alla fall min profil. Skrev till en tjejkompis nyss, och hon har inte fått mitt meddelande säger hon. Märkligt!
Citera
2014-07-30, 18:23
Medlem
Fallmans avatar
Kan någon förklara?

http://gyazo.com/d472899daeaecf8c93eab771180bf591

Personen med 5,0 är en tjej.

Dem tre där nere är Jag. Mina poäng är ju somsagt lägre. Vad beror det på? Varför är inte min röd?

Jag är kille... om det har någon betydelse.
Citera
2014-07-30, 18:35
Avslutad
4.5 anses vara högt för att killar alltid får extremt låga betyg på dessa sidor i Sverige. Tvärtom med betyget 5 för tjejer.
Citera
2014-07-30, 19:16
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
4.5 anses vara högt för att killar alltid får extremt låga betyg på dessa sidor i Sverige. Tvärtom med betyget 5 för tjejer.

Okej, beror det på att killar röstar ner andra killar eller vad är det som är grejen?

Om det är så, finns det inget de kan ändra för att göra det lika för både tjejer och killar så rankingsystemet går bra ihop?

Sen undrar jag... Varför ser man inte dem som röstar typ 1,2,3 eller 4? döljer de dem för att inte skapa bråk eller?
Citera
2014-07-31, 17:41
Medlem
Badoo verkar driva med mig , gick in på min sida ,såg jag att det stod på plats slussen ,stockholm , så jag ändrade till min stad , då senare var det tillbaks ändrat till slussen igen ,sen har jag gjort samma sak igen men det ändras ändå tillbaks till slussen , är dom dum på riktigt eller?
Citera
2014-08-01, 17:53
Medlem
Ok, jag har aldrig använt badoo tidigare. Men bestämde mig för att göra en profil för några dagar sedan och vart direkt rätt så populär.. (jag är kille) Antal personer (5-7r) som vill träffas har skrivit. Funderade på att träffa en utav dem men är lite osäker.

Vart ska man träffas för att så fort som möjligt komma i säng? Vågar man dra hem folk direkt? Prostituerade/Bedragare/Fakeprofiler/Psykon? Någon som har erfarenheter av skumma brudar?

Tack.
Citera
2014-08-01, 17:59
Medlem
Varför är de så många fakeprofil tjejer där? Vad får man ut av att ha dessa fakeprofiler ?
Citera
2014-08-01, 18:17
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Okej, beror det på att killar röstar ner andra killar eller vad är det som är grejen?

Om det är så, finns det inget de kan ändra för att göra det lika för både tjejer och killar så rankingsystemet går bra ihop?

Sen undrar jag... Varför ser man inte dem som röstar typ 1,2,3 eller 4? döljer de dem för att inte skapa bråk eller?
Lita inte på betygen, jag tror de flesta av oss bara kastar ut betyg helt random.
Badoo tvingar ju en att rösta 25 gånger för att man ska få se vad andra gett för betyg åt en själv, då klickar man bara hej vilt för att bli av med skiten.
Ibland ger jag samma betyg åt alla.

Problemet med röstningen är att man får rösta på folk av samma kön och att man dyker upp i andras lista om man ger höga betyg.
I början gav jag höga betyg åt alla för att va snäll (och för att jag bara ville klicka på så snabbt som möjligt)
Men märkte snabbt att jag fick massa fula snubbar som besökte min profil. De gick väl in för att kolla vad jag va för tomte som gav höga betyg åt dom.
Därför ger jag numera alltid låga betyg åt killar.

Det är nog nyttigt för de flestas självkänsla att de gömmer det negativa.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-08-01 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in