2014-08-01, 17:07
Medlem
laerandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Man är alltså rasist för att man vill råda bot på dessa "oerhörda negativa konsekvenser" som du benämnde att invandrarna utgör? (invandrare = direkt resultat av (mass)invandring.)

Ha i åtanke att innan SD får någon reell makt och kan få igenom sina förslag så kommer massinvandringen ha pågått ännu längre och nått ännu högre nivåer. Men detta är ju heller inget problem då "SD inte är rasister". Inte ens den dagen då svenskarna är en minoritet i sitt eget land så är det ett problem, för vi kan ju inte göra skillnad på folk och folk.

Nej du, jag tror faktiskt inte de flesta SDare håller med om denna linje. Folk ber antagligen till Gud att det bara är taktik och kosmetiska förändringar i retoriken för att kunna nå makten. Om inte så är det extremt oroväckande.

Otäck nazistisk retorik du för dig med, vi SD:are sänker oss inte till en sådan låg nivå.
Citera
2014-08-01, 17:10
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laerande
Otäck nazistisk retorik du för dig med, vi SD:are sänker oss inte till en sådan låg nivå.
Nej det är bättre att hålla sig på en kulturmarxistisk nivå där man slår ifrån sig all kritik genom att ropa rasist och nazist .
Citera
2014-08-01, 17:20
Medlem
laerandes avatar
Citat:
Nej det är bättre att hålla sig på en kulturmarxistisk nivå där man slår ifrån sig all kritik genom att ropa rasist och nazist .

Den enda västmarxisten i diskussionen är du själv. Du för en nazistisk retorik och anser att att SD bör anamma en repatrieringspolitik, detta är ingenting som SD stöttar och ingenting som majoriteten av SD:are stöttar för den delen heller. Varför bör SD då göra en sådan förändring? För att det är den enklaste vägen? Patetiskt. Visst är det en utmaning att styra landet i rätt riktning med en pågående massinvandringspolitik och bristande integration. SD står för assimilation och en kraftig minskning av asyl och anhöriginvandring för att kunna ändra landets riktning, med partiets linje om öppen svenskhet (vilken jag stödjer) är din metod med repatriering helt enkelt otänkbar och oseriös. Man finna sig i att det kommer att bli en utmaning och att vägen inte kommer vara enkel, men att sänka sig till inhumana metoder är det endast en falang som propagerar för: nazisterna i SvP.
Citera
2014-08-01, 18:07
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Den enda västmarxisten i diskussionen är du själv. Du för en nazistisk retorik och anser att att SD bör anamma en repatrieringspolitik, detta är ingenting som SD stöttar och ingenting som majoriteten av SD:are stöttar för den delen heller. Varför bör SD då göra en sådan förändring? För att det är den enklaste vägen? Patetiskt. Visst är det en utmaning att styra landet i rätt riktning med en pågående massinvandringspolitik och bristande integration. SD står för assimilation och en kraftig minskning av asyl och anhöriginvandring för att kunna ändra landets riktning, med partiets linje om öppen svenskhet (vilken jag stödjer) är din metod med repatriering helt enkelt otänkbar och oseriös. Man finna sig i att det kommer att bli en utmaning och att vägen inte kommer vara enkel, men att sänka sig till inhumana metoder är det endast en falang som propagerar för: nazisterna i SvP.
Jag ifrågasätter varför SD inte vill repatriera invandrare då det är vad tråden handlar om. Det enda du har kommit med är att det är nazistiskt, rasistiskt och otäckt. Nu slängde du även till med att det var inhumant. Precis så som en kulturmarxist skulle bemöta SD.

Men jag ska så klart svara på dina frågor. Man bör repatriera invandrare då de utgör "oerhört negativa konsekvenser på samhällskroppen". Detta är dina egna ord. Man måste sätta det egna folket först och om då invandrare utgör ett sådant stort problem för det egna folket så kan man inte avfärda en repatrieringslinje med att det skulle vara rasistiskt, nazistiskt eller inhumant. Det är bara antiintellektuellt och kan ju snarare tolkas som att man prioriterar andra folkgrupper.

Antingen så anser man att massinvandring (flera invandrare i landet) utgör ett problem eller så anser man att det inte är ett problem. Anser man då att det är ett problem (SD) så är det inte mer än rimligt att vilja göra något åt den skadan som redan skett (repatriering). Att man vill minimera risken för mer skada (begränsad invandring) är så klart en självklarhet, men att samtidigt inte vilja reparera den skada som redan skett är ju helt obegripligt.

Jag säger inte att man måste repatriera ALLA invandrare, men ska man vara konsekvent så bör man kolla när massinvandringen påbörjades och hur många som kommit från då till nu. Räkna ut hur många av dessa som är "för mycket" enligt SDs eget mått av invandring och sedan repatriera överflödet.

Sen så är det inte jag som står för förändring. Jag utgår efter det som SD alltid stått för, ett svenskt Sverige utan massinvandring och horder av folkfrämlingar i landet. Det är du som står för den liberala förändring och infektion som trängt sig in i partiet.

Citat:
"Stoppa invandringen först och främst, den utomeuropeiska invandringen och sen starta ett återvandringsprogram." Jimmie Åkesson.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HaMOmtZaDHw#t=33 7

Citat:
"Nu måste vi stoppa mottagningen och vi måste skicka hem hundratusentals av människor som inte har här att göra. Vi ska skicka ut inkräktarna som inte hör hemma i vårt land!" Anders Klarström
https://www.youtube.com/watch?v=qK8B_dygoPE#t=11m18s

Väldigt märkligt att det redan för något decennium sedan var så mycket invandrare att man var tvungen att repatriera, men nu, flera år senare när invandringen slagit nya rekordhöjder så är det inte längre nödvändigt.. Öppen svenskhet för all del om man nu tror på det, men det utgår ifrån att invandrarantalet är proportionerligt och kan assimileras. Den gränsen är nådd för längesen.
Citera
2014-08-01, 18:18
Bannlyst
De vågar helt enkelt inte. De håller på att bli, om de redan inte är, den åttonde parten i klövern.
SDU är nog den enda (någorlunda) nationalistiska kontakten SD har kvar.
Citera
2014-08-01, 19:13
Medlem
P04s avatar
Helt enkelt för att repatriering skulle skada medbogerliga rättigheter jag anser vara oantastliga.
Att minska framtida invandring är däremot bara sunt.
Citera
2014-08-01, 19:33
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Helt enkelt för att repatriering skulle skada medbogerliga rättigheter jag anser vara oantastliga.
Att minska framtida invandring är däremot bara sunt.
Det är alltså rimligt att en somalisk våldtäktsman och kanske terrorbombare eller mördarpedofil ska sitta i ett svenskt fängelse bara för att han fått ett svenskt medborgarskap av en galen regim?
Citera
2014-08-01, 20:27
Medlem
P04s avatar
Citat:
Det är alltså rimligt att en somalisk våldtäktsman och kanske terrorbombare eller mördarpedofil ska sitta i ett svenskt fängelse bara för att han fått ett svenskt medborgarskap av en galen regim?
Inte alls, men det är ju inte heller det dina repatrieringsideer handlar om, eller hur?

Jag är öppen för att diskutera indraget medborgarskap vid grov brottslighet. Kan UK så kan vi..
Citera
2014-08-01, 21:03
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Inte alls, men det är ju inte heller det dina repatrieringsideer handlar om, eller hur?

Jag är öppen för att diskutera indraget medborgarskap vid grov brottslighet. Kan UK så kan vi..
"Mina idéer" handlar just om att man ska kunna dra in medborgarskap, precis som du säger. Men för vissa så verkar ju medborgarskap vara en helig ko som inte får röras då det är rasism och nazism. Ingen kan väl förneka att det finns många ka0zblattar i Sverige eller personer som efter väldigt lång tid vägrat lära sig svenska eller visat minsta vilja på att vilja bli en del av Sverige. Det är väl inte orimligt att man skulle kunna repatriera dessa även om de råkat fått medborgarskap?

Detta skulle lösa problemet med att man redan tagit emot för många invandrare och det skulle även underlätta för att assimilera de som finns kvar samt kommande invandring. Vad är problemet? Rasism, nazism, inhumant eller "går inte" är liksom inget argument.

Det handlar alltså om en linje som alltid setts som nödvändig för att kunna bevara ett svenskt Sverige, och det behöver inte vara i kontrast till assimilering och "öppen svenskhet". Jag talar alltså inte om någon etnisk linje som SvP driver utan en linje som är förenligt med Sverigedemokraterna och deras syn på svenskhet.

Varför dra linjen vid grov brottslighet? De flesta anser nog att det finns väldigt många människor som inte har här att göra när de inte kan bete sig eller verkar vilja vara en del av Sverige, medborgarskap eller ej.
Senast redigerad av ninjutsu 2014-08-01 kl. 21:08.
Citera
2014-08-01, 22:33
Medlem
P04s avatar
Citat:
"Mina idéer" handlar just om att man ska kunna dra in medborgarskap, precis som du säger. Men för vissa så verkar ju medborgarskap vara en helig ko som inte får röras då det är rasism och nazism. Ingen kan väl förneka att det finns många ka0zblattar i Sverige eller personer som efter väldigt lång tid vägrat lära sig svenska eller visat minsta vilja på att vilja bli en del av Sverige. Det är väl inte orimligt att man skulle kunna repatriera dessa även om de råkat fått medborgarskap?

Detta skulle lösa problemet med att man redan tagit emot för många invandrare och det skulle även underlätta för att assimilera de som finns kvar samt kommande invandring. Vad är problemet? Rasism, nazism, inhumant eller "går inte" är liksom inget argument.

Det handlar alltså om en linje som alltid setts som nödvändig för att kunna bevara ett svenskt Sverige, och det behöver inte vara i kontrast till assimilering och "öppen svenskhet". Jag talar alltså inte om någon etnisk linje som SvP driver utan en linje som är förenligt med Sverigedemokraterna och deras syn på svenskhet.

Varför dra linjen vid grov brottslighet? De flesta anser nog att det finns väldigt många människor som inte har här att göra när de inte kan bete sig eller verkar vilja vara en del av Sverige, medborgarskap eller ej.
Problemet är att vi i sverige har en mycket värdefull praxis att inte ändra för medborgarna gynnande beslut när dessa väl är fattade. Tro mig, det är en praxis vi ska vara väldigt rädda om.
Vi kan mycket väl ändra vilka krav vi ställer på framtida ansökningar om medborgarskap och uppehållstillstånd, men att riva upp tagna beslut låter sig inte göras.

Det räcker som problem. Alla godtyckliga (och osmakliga) diskussioner om vilka som inte "förtjänat" sitt medborgarskap blir överflödiga.
Citera
2014-08-01, 22:39
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Problemet är att vi i sverige har en mycket värdefull praxis att inte ändra för medborgarna gynnande beslut när dessa väl är fattade. Tro mig, det är en praxis vi ska vara väldigt rädda om.
Vi kan mycket väl ändra vilka krav vi ställer på framtida ansökningar om medborgarskap och uppehållstillstånd, men att riva upp tagna beslut låter sig inte göras.

Det räcker som problem. Alla godtyckliga (och osmakliga) diskussioner om vilka som inte "förtjänat" sitt medborgarskap blir överflödiga.
Du är ju själv öppen för att dra in medborgarskap för invandrare som begått "grova brott", redan där har vi ändrat praxis. Hur får du ihop detta? Antingen så är medborgarskapet heligt, eller så är det öppet för diskussion.
Citera
2014-08-01, 22:44
Medlem
Citat:

Jag tycker det låter som att du lider av otäckt chauvinistiska drag med förakt för invandrarnas hemländer och kulturer.

Enligt samma Arnstad-mall som du använder låter du ultranationalistisk och därmed fascistisk. Fascistoid, allra minst.

För att assimileras i SD:s konstruktion "öppen svenskhet" måste ju vara det enda värdiga, eller hur? Att återvända till sitt hemland för att bygga upp det (med svenskt bistånd) är ju per definition förnedrande och alltid sämre än att få delta i er lilla klubb?

Konkret: De somalier som lever på svenska bidrag och samtidigt semestrar i hemlandet utan problem bör inte bara ges möjlighet att återvandra. De bör uppmuntras att göra det. Ett SD som inte begriper det har genast blivit en del av problemet, inte lösningen.
Senast redigerad av oyto 2014-08-01 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in