Citat:
Ursprungligen postat av
laerande
Den enda västmarxisten i diskussionen är du själv. Du för en nazistisk retorik och anser att att SD bör anamma en repatrieringspolitik, detta är ingenting som SD stöttar och ingenting som majoriteten av SD:are stöttar för den delen heller. Varför bör SD då göra en sådan förändring? För att det är den enklaste vägen? Patetiskt. Visst är det en utmaning att styra landet i rätt riktning med en pågående massinvandringspolitik och bristande integration. SD står för assimilation och en kraftig minskning av asyl och anhöriginvandring för att kunna ändra landets riktning, med partiets linje om öppen svenskhet (vilken jag stödjer) är din metod med repatriering helt enkelt otänkbar och oseriös. Man finna sig i att det kommer att bli en utmaning och att vägen inte kommer vara enkel, men att sänka sig till inhumana metoder är det endast en falang som propagerar för: nazisterna i SvP.
Jag ifrågasätter varför SD inte vill repatriera invandrare då det är vad tråden handlar om. Det enda du har kommit med är att det är nazistiskt, rasistiskt och otäckt. Nu slängde du även till med att det var inhumant. Precis så som en kulturmarxist skulle bemöta SD.
Men jag ska så klart svara på dina frågor. Man bör repatriera invandrare då de utgör "oerhört negativa konsekvenser på samhällskroppen". Detta är dina egna ord. Man måste sätta det egna folket först och om då invandrare utgör ett sådant stort problem för det egna folket så kan man inte avfärda en repatrieringslinje med att det skulle vara rasistiskt, nazistiskt eller inhumant. Det är bara antiintellektuellt och kan ju snarare tolkas som att man prioriterar andra folkgrupper.
Antingen så anser man att massinvandring (flera invandrare i landet) utgör ett problem eller så anser man att det inte är ett problem. Anser man då att det är ett problem (SD) så är det inte mer än rimligt att vilja göra något åt den skadan som redan skett (repatriering). Att man vill minimera risken för mer skada (begränsad invandring) är så klart en självklarhet, men att samtidigt inte vilja reparera den skada som redan skett är ju helt obegripligt.
Jag säger inte att man måste repatriera ALLA invandrare, men ska man vara konsekvent så bör man kolla när massinvandringen påbörjades och hur många som kommit från då till nu. Räkna ut hur många av dessa som är "för mycket" enligt SDs eget mått av invandring och sedan repatriera överflödet.
Sen så är det inte jag som står för förändring. Jag utgår efter det som SD alltid stått för, ett svenskt Sverige utan massinvandring och horder av folkfrämlingar i landet. Det är du som står för den liberala förändring och infektion som trängt sig in i partiet.
Citat:
"Stoppa invandringen först och främst, den utomeuropeiska invandringen och sen starta ett återvandringsprogram." Jimmie Åkesson.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HaMOmtZaDHw#t=33 7
Citat:
"Nu måste vi stoppa mottagningen och vi måste skicka hem hundratusentals av människor som inte har här att göra. Vi ska skicka ut inkräktarna som inte hör hemma i vårt land!" Anders Klarström
https://www.youtube.com/watch?v=qK8B_dygoPE#t=11m18s
Väldigt märkligt att det redan för något decennium sedan var så mycket invandrare att man var tvungen att repatriera, men nu, flera år senare när invandringen slagit nya rekordhöjder så är det inte längre nödvändigt.. Öppen svenskhet för all del om man nu tror på det, men det utgår ifrån att invandrarantalet är proportionerligt och kan assimileras. Den gränsen är nådd för längesen.