Tycker det ligger en hel del i rejäle gamle backen Frank Leboeufs kritik av David Luiz och Thiago Silva.
Citerar Sportblaskan:
Citat:
– Jag tycker att David Luiz har många kvalitéer, men han blandar fina insatser med att gå bort sig helt. Problemen blev ganska tydliga i VM. Han är ingen försvarare. Bara tre minuter in i semifinalen mot Tyskland var han uppe i anfall i stället för att försvara. Det är det som skrämmer mig, säger Leboeuf till RMC, enligt goal.com.
Men David Luiz är inte den enda som kritisera av den 50-faldige landslagsmannen.
Thiago Silva – som spelade tillsammans med Luiz i VM och nu också i PSG – får sig även han en känga.
– Han skulle aldrig ha blivit kapten i PSG. Thiago Silva har attitydproblem. Det är för mycket känslor med honom, vilket vi såg under VM. Jag älskar Thiago Silva, men han behåller inte alltid lugnet, säger Leboeuf, uppger Spacefoot.
När Thiago Silva varit borta från spel har Zlatan Ibrahimovic ibland haft bindeln på armen i det franska storlaget. När PSG-brassarna sågas av Frank Leboeuf hyllas svensken. 46-årigen vill att Blågults kapten ska ha samma roll i klubblaget.
– Den riktiga kaptenen i PSG är "Ibra". Sätt in Zlatan i det brasilianska laget under VM och han hade hållit huvudet kallt. Ibland är anfallare inte lika delaktiga i kollektivet, men Zlatan är ett föredöme för sina lagkamrater, säger Leboeuf.
Hmmm, ingen klistrad tråd om Ligue 1...Funderar på att delta i ett Fantasy Ligue 1-spel, förutom Premier League, Bundesliga och Serie A. Sedan kommer det väl spel för CL och EL också. Hela ens liv förvandlas till en fantasi?
http://www.fantasyfoot.fr/resultsfoot.php?competition=Ligue%201&saison=