2014-08-01, 03:14
Medlem
hakansukkurs avatar
Nu har det slagit slint nanstans, om detta stammer. Diego Lopez far fripass fran RM OCH RM betalar resterande kontrakt 2 ar. Hade forstatt om det var Casillas. Monaco star forst i ko, kanske ingar i deal med Falcao trotsallt, skulle vara enda forklaringen.
http://www.marca.com/2014/08/01/futbol/equipos/real_madrid/1406845827.html
2014-08-01, 04:44
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Den som lägger vantarna på Fellaini för halva uniteds inköpspris gör nog en riktigt bra affär. Visst han kanske passar bättre i en mindre och defensiv klubb men ändå. Skulle gärna ge honom ett försök i Liverpool.

Ja, kan man få honom billigt så är det onekligen en bra affär. Fellaini borde nog "gå ner" några steg. Även om United just för ögonblicket är nere i källaren så är det ju en toppklubb med toppambitioner. Jag vet dock inte vad han sitter på för lön, det kan ju möjligen hindra en övergång - vilket det har en tendens att göra med hypade spelare
2014-08-01, 08:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hamburg verkar klara med Behrami:

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/behrami-hamburg-the-figures-of-the-deal/

Jag hade skeppat ut Dzemaili före Behrami, men hur som helst måste ju något vara på gång nu. Hoppas det inte är Fellaini bara...

Rätt bra affär för Hamburg, tycker jag. Nyttig spelare.
Varför inte, enligt ordföranden passar han och hans frisyr bra in i Napoli.
2014-08-01, 10:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Tycker det ligger en hel del i rejäle gamle backen Frank Leboeufs kritik av David Luiz och Thiago Silva.
Citerar Sportblaskan:

Citat:
– Jag tycker att David Luiz har många kvalitéer, men han blandar fina insatser med att gå bort sig helt. Problemen blev ganska tydliga i VM. Han är ingen försvarare. Bara tre minuter in i semifinalen mot Tyskland var han uppe i anfall i stället för att försvara. Det är det som skrämmer mig, säger Leboeuf till RMC, enligt goal.com.
Men David Luiz är inte den enda som kritisera av den 50-faldige landslagsmannen.
Thiago Silva – som spelade tillsammans med Luiz i VM och nu också i PSG – får sig även han en känga.
– Han skulle aldrig ha blivit kapten i PSG. Thiago Silva har attitydproblem. Det är för mycket känslor med honom, vilket vi såg under VM. Jag älskar Thiago Silva, men han behåller inte alltid lugnet, säger Leboeuf, uppger Spacefoot.

När Thiago Silva varit borta från spel har Zlatan Ibrahimovic ibland haft bindeln på armen i det franska storlaget. När PSG-brassarna sågas av Frank Leboeuf hyllas svensken. 46-årigen vill att Blågults kapten ska ha samma roll i klubblaget.
– Den riktiga kaptenen i PSG är "Ibra". Sätt in Zlatan i det brasilianska laget under VM och han hade hållit huvudet kallt. Ibland är anfallare inte lika delaktiga i kollektivet, men Zlatan är ett föredöme för sina lagkamrater, säger Leboeuf.

Hmmm, ingen klistrad tråd om Ligue 1...Funderar på att delta i ett Fantasy Ligue 1-spel, förutom Premier League, Bundesliga och Serie A. Sedan kommer det väl spel för CL och EL också. Hela ens liv förvandlas till en fantasi?

http://www.fantasyfoot.fr/resultsfoot.php?competition=Ligue%201&saison=
2014-08-01, 12:40
Medlem
Lazio har värvat 31-årige Edson Braafheid på free transfer. Han var med i Hollands VM-lag 2010 och har huserat i Hoffenheim och Twente de senaste åren. Han kommer in som backup till Radu.

Lotito har fått feeling för holländska spelare efter De Vrij. Det har även ryktats om att han vill värva Vlaar.

Jag är nöjd med mercaton först när en till mittback kommer in, de som finns i truppen nu utöver De Vrij (Novaretti, Cana och Ciani) håller inte någon hög klass. Minst ett etablerat namn till krävs nog för att laziali inte ska bojkotta Olimpico den kommande säsongen.

Edit: Enligt Di Marzio är Lazio ute efter Rafa Marquez och Diego Lugano (kontraktslös). Även om jag åtminstone tycker att Marquez (35 år) var bra i VM så känns båda värvningarna riktigt lökiga. Lugano var Lazio intresserade av varje sommar för några år sedan, nu har han ju tappat allt och suttit på bänken i WBA bakom Jonas Olsson. Räkna med fortsatta supporterbojkotter om någon av dessa spelare blir det sista mittbacksförvärvet.
Senast redigerad av viwil002 2014-08-01 kl. 12:55.
2014-08-01, 13:28
Medlem
SenfBaums avatar
Southampton har frågat om Inter mittfältaren Ezequiel Schelotto som en del av lånaffären för Dani Osvaldo

Newcastle försöker värva den unga argentinska anfallaren Facundo Ferreyra från Shakhtar Donetsk på lån.

Liverpool närmar sig värvningarna av Alberto Moreno och Javier Manquillo. Kan bli klara inom de närmsta dagarna

West Ham har haft kontraktssamtal med Samuel Eto'o och lagt till Peter Crouch på deras anfallslista
Senast redigerad av SenfBaum 2014-08-01 kl. 13:32.
2014-08-01, 14:12
Bannlyst
Di Maria klar för PSG. De lånar honom och betalar 10 miljoner euro med köpoption. http://www.getfootballnewsfrance.com/2014/angel-di-maria-set-to-join-psg/

Gazzettan rapporterar om att Milan och Juventus är ute efter Lavezzi. En övergång är i sikte.
2014-08-01, 14:17
Medlem
L-illuminatos avatar
Ja då var säsongen förstörd innan den hann äns gå av stapeln

UT:
Conte
Vidal

IN
Allegri
Morata

2014-08-01, 14:27
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ja då var säsongen förstörd innan den hann äns gå av stapeln

UT:
Conte
Vidal

IN
Allegri
Morata

Vart står det ngt om Vidal?
2014-08-01, 14:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
OFFICIAL: Guillermo Ochoa joins Malaga after leaving Ajaccio for free: #ACA pic.twitter.com/PgrSLCmycs

Bra nyförvärv för mitt spanska favvolag.
2014-08-01, 14:30
Medlem
Viking-s avatar
Mourinho sa nyligen i en intervju att Schwarzer blir en bra andramålvakt i CFC denna säsong. Låter med andra ord som att Cech eller Courtois blir såld.
2014-08-01, 14:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Vart står det ngt om Vidal?
En chilensk tidning skriver att Vidal är på läkarundersökning hos Man U men inget bekräftat vad jag har sett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in