2014-08-01, 00:05
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanye
Tydligen misstänker polisen att vittnen kan bli påverkade av forum på internet, speciellt ett som har en tråd med över 300 000 visningar. Vilket kan det vara NT.se

Man får väl utgå från att polisen följer denna tråd, det kan finnas information här som kan vara ny för dem, kanske t.o.m. sann sådan. Men polisen kan ju skriva här och bekräfta om det finns en eller två skottskadade. Finns det två så ljög man ju på presskonferensen.
Citera
2014-08-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Lite bilder på platsen nu när polisen släppt på avspärrningarna. Nått jag ej tänkte på under skjutningen av det jag såg var att den nu döde han åka moppen en bra bit innan han föll ner och slockna. Det finns blodspår ett 40 tal meter från start till stopp. På bild ett så låg mopeden vid/på stenen och personen låg såklart över blodfläcken. En rolig grej jag kom och tänka på, det låg även en hjälm vid moppen, den hjälpte tydligen inte.

1: http://i58.tinypic.com/2vl3a69.jpg - Där den ena dog

2: http://i62.tinypic.com/huoy6f.jpg - Blodstänk nån meter från platsen där han dog

3: http://i60.tinypic.com/181agz.jpg - Ca 25m bort från platsen

4: http://i57.tinypic.com/34pdlp5.jpg - Vändplanen där folk sköt ifrån, notera cirklarna av polisen.

Sen har jag gjort ett tappert försök att visa vart bilderna är tagna med lite google maps + paint. Det gula sträcken är dom där "skyttelinjerna" jag skrev om innan. Den gula cirkeln är vart mannen dog och det blåa sträcket är den möjliga turen han tog på moppen. Blodspåren börjar efter den kraftiga svängen på linjen jag ritat och spåren följer ända till stenen på bild ett. Så att moppen har varit där uppe på "vändplanen" är bara en _gissning_ men en möjlig teori.

http://i59.tinypic.com/2e67bza.png

Tänk även på nu att allt kanske inte stämmer som jag skriver. Jag satt och greja vid datorn när det helt plötsligt börja smälla utanför, jag var nog så upptagen med att ringa Polisen när skiten träffa fläkten. Det vart lite stressigt om vi säger så.

Fy fan ... jag gick förbi där dagen efter när avspärrningarna var uppe, och kollade lite på väg till kneget, men såg ingenting. Vilket skitområde det har blivit. Sätt dom här jävlarna i en skog, ge dom vapen och ammunition och låt dom lösa det sinesmellan. Dom som överlever kan få cementskor ...
Citera
2014-08-01, 08:36
Medlem
Jag ska bara gissa mig fram nu om hur jag tror allt skedde så ni behöver inte svara eller tro på detta som skrivs. Jag tror att BO & den andra snubben kommer åkandes & ska sätta SK/BC på plats med andra ord (markera) men det de inte fattar är att antagligen så har GM & hans vänner hört mopeden på lång avstånd & laddat & redan spridit ut sig för de tänker "vem fan ska komma hit denna tiden med en moped om inte det är en fiende?". . BO & hans kumpan skjuter hejvilt & GM & hans gäng skjuter tillbaks men antagligen från olika håll (Crossfire) och S blir träffad med flera skott MEN enligt vad folk skriver här inne så skjuts S med flera skott mot huvud & kropp så med andra ord så har hans kumpan redan hoppat av & börjat springa & han därefter blir skjuten i båda benen bakifrån. S ligger ner svårt skadad men jag kan säga att jag är hundra procent säker på att GM inte gick fram till BO för att skjuta honom alltså avsluta det genom att avrätta honom utan S dog direkt när de första skotten kom. *OBS! Detta är enbart vad jag tror har skett*
Citera
2014-08-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Jag ska bara gissa mig fram nu om hur jag tror allt skedde så ni behöver inte svara eller tro på detta som skrivs. Jag tror att BO & den andra snubben kommer åkandes & ska sätta SK/BC på plats med andra ord (markera) men det de inte fattar är att antagligen så har GM & hans vänner hört mopeden på lång avstånd & laddat & redan spridit ut sig för de tänker "vem fan ska komma hit denna tiden med en moped om inte det är en fiende?". . BO & hans kumpan skjuter hejvilt & GM & hans gäng skjuter tillbaks men antagligen från olika håll (Crossfire) och S blir träffad med flera skott MEN enligt vad folk skriver här inne så skjuts S med flera skott mot huvud & kropp så med andra ord så har hans kumpan redan hoppat av & börjat springa & han därefter blir skjuten i båda benen bakifrån. S ligger ner svårt skadad men jag kan säga att jag är hundra procent säker på att GM inte gick fram till BO för att skjuta honom alltså avsluta det genom att avrätta honom utan S dog direkt när de första skotten kom. *OBS! Detta är enbart vad jag tror har skett*

Du är helt ute och cyklar ska du veta. Snubben som vart skjuten i benet färdades inte på moppen.
Citera
2014-08-01, 11:44
Medlem
svallerbyttans avatar
Tre män begärs häktade för medhjälp till mord för skotten i Skäggetorp i Linköping i måndags kväll. Häktningsförhandlingar sker nu på eftermiddagen. Kan vi anta att dessa män ur BC samtliga öppnat eld mot den avlidna 18-åriNgen?
Citera
2014-08-01, 11:45
Medlem
Tre begärs häktade, resten släpps undrar om det tar fart igen nu
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/trehaktade-for-skotten-i-skaggetorp-7200526.aspx
Citera
2014-08-01, 12:01
Medlem
Citat:
Tre begärs häktade, resten släpps undrar om det tar fart igen nu
http://www.corren.se/nyheter/linkopi...p-7200526.aspx

Nu har jag inte läst hela tråden, men avspärrningarna var väl vid nygårdsvägen vid parkeringshuset. Det där är väl ändå borta vid skäggetorp centrum?
Citera
2014-08-01, 12:03
Medlem
Citat:
De tre männen som begärs häktade har kopplingar till Black Cobra och är 33, 23 och 29 år gamla. Häktningsförhandlingarna kommer att äga rum under fredagseftermiddagen.

Går det att begära ut namnen på de häktade ifrån tingsrätten eller är det först när häktningsförhandlingen påbörjats?

Tydligen fungerar inte IT systemen pga. vattenläcka, undra om det blir problem att få ut information nu - vilket sammanträffande i sådant fall.
Citera
2014-08-01, 13:35
Medlem
PiusXIIIs avatar
Corren har tydligen skrivit att det i stort sett handlar om invandrargäng men inte rikspressen, eller har jag fel?
Citera
2014-08-01, 13:38
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGK10
Nu har jag inte läst hela tråden, men avspärrningarna var väl vid nygårdsvägen vid parkeringshuset. Det där är väl ändå borta vid skäggetorp centrum?

Skotten skedde vid centrum. De greps vid parkeringshuset vid rusthållargården.
Citera
2014-08-01, 13:43
Medlem
MrAndress avatar
Undrar om alla dom andra häktade har släppts?
Kan ju bli ett jävla liv nu till helgen isf?
Alla har ju fått bidrag nu så knark och ammon har väl inhandlats.
Citera
2014-08-01, 14:17
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Undrar om alla dom andra häktade har släppts?
Kan ju bli ett jävla liv nu till helgen isf?
Alla har ju fått bidrag nu så knark och ammon har väl inhandlats.

Alla som inte häktas släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in