2014-08-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drutger
Man sätter in pengar i förväg. Smartskalle.
Om man sätter in pengar i förväg, kan man då få tillbaka sina pengar vid förskottsbetalning till företag som efter betalning går i konkurs?
Finns pengar insatta så har man ju handlat från debit, inte kredit.
Citera
2014-08-02, 00:55
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Kan man överföra direkt från sitt norwegian sparkonto till kreditkortet?

Ja, det är inge problem.
Citera
2014-08-02, 00:57
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcLarsson
Om man sätter in pengar i förväg, kan man då få tillbaka sina pengar vid förskottsbetalning till företag som efter betalning går i konkurs?
Finns pengar insatta så har man ju handlat från debit, inte kredit.

Du får pröva läsa det finstilta, men tror knappast att kreditkortet övergår till debit kort bara för att du överför mer änn du utnyttjat.
Citera
2014-08-02, 12:51
Medlem
Betongbarns avatar
Jag har idag ansökt om kreditkort och öppnat sparkonto hos Bank Norwegian.
Hade innan PayEx sparkonto med 1.80% ränta men fick 1.95% hos Norwegian.

Kreditkortet fick en kredit på 20.000, jag tänkte dock föra över pengar och handla av dom, så jag ska inte utnyttja krediten. Dock undrar jag en grej, man kan betala fakturor via Norwegian?, men det är väl inget man får CashPoints för? (dum fråga kanske men vill dubbelkolla).

Handlar egentligen inte så mycket men kanske köpen under 1 år gör att man kan resa någonstans lite billigare och det är ju aldrig fel

Mvh BB
Citera
2014-08-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Jag har idag ansökt om kreditkort och öppnat sparkonto hos Bank Norwegian.
Hade innan PayEx sparkonto med 1.80% ränta men fick 1.95% hos Norwegian.

Kreditkortet fick en kredit på 20.000, jag tänkte dock föra över pengar och handla av dom, så jag ska inte utnyttja krediten. Dock undrar jag en grej, man kan betala fakturor via Norwegian?, men det är väl inget man får CashPoints för? (dum fråga kanske men vill dubbelkolla).

Handlar egentligen inte så mycket men kanske köpen under 1 år gör att man kan resa någonstans lite billigare och det är ju aldrig fel

Mvh BB

Jag betalade en Tele2 faktura nyligen och fick cashpoint för det.
Citera
2014-08-03, 10:01
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzz

På riktigt?

Jag handlar i affärer för kanske som mest 3000 per månad, så det borde i så fall ge (3000x12)x0.01=360kr i cashpoints. Inte så mycket men alltid något. Men om jag betalar alla mina räkningar, vilket är typ 10.000 per månad så blir det ju en jäkla massa cashpoints. Är du säker på att det stämmer?, det är ju skitbra isåfall!

Försökte läsa på deras hemsida men hittade inte någon självklar info om fakturabetalning->cashpoints.

Mvh BB
Citera
2014-08-03, 12:15
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:

Betalade du via deras banksida eller använde du någon tjänst som betalo.se ?

Är mycket skeptisk att du fick poäng genom att betala en faktura via Norwegians banksajt.
Citera
2014-08-03, 22:26
Bannlyst
Kom över detta också, förstod inte alls detta så rätta mig om jag har fel.

Man får alltså en Norwegian bankkort och den fylls på med viss kredit som man blir beviljad, right?

och pengarna som finns på kortet använder man till att köpa grejer och för det får man samla på sig cashpoint,

Det jag inte förstår nu är att vissa av er pratade om ränta osv. vad är det för ränta? Och vad tjänar Norwegian på att ge en gratis kreditkort utan några avgifter?
Citera
2014-08-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
På riktigt?

Jag handlar i affärer för kanske som mest 3000 per månad, så det borde i så fall ge (3000x12)x0.01=360kr i cashpoints. Inte så mycket men alltid något. Men om jag betalar alla mina räkningar, vilket är typ 10.000 per månad så blir det ju en jäkla massa cashpoints. Är du säker på att det stämmer?, det är ju skitbra isåfall!

Försökte läsa på deras hemsida men hittade inte någon självklar info om fakturabetalning->cashpoints.

Mvh BB

Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
Betalade du via deras banksida eller använde du någon tjänst som betalo.se ?

Är mycket skeptisk att du fick poäng genom att betala en faktura via Norwegians banksajt.

Jag var utomlands och glömde betala en faktura. Glömde dosan hemma till min vanliga bank, så jag loggade in på Norwegian för att betala fakturan. Det var min ända avgift den månaden på det konto och jag fick cashpoint för den inbetalning.

Jag har dock för mig att jag läst på deras hemsida att man inte får cashpoint för betalning av fakturor. Så tycker det var lite konstigt jag med.
Citera
2014-08-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Kom över detta också, förstod inte alls detta så rätta mig om jag har fel.

Man får alltså en Norwegian bankkort och den fylls på med viss kredit som man blir beviljad, right?

och pengarna som finns på kortet använder man till att köpa grejer och för det får man samla på sig cashpoint,

Det jag inte förstår nu är att vissa av er pratade om ränta osv. vad är det för ränta? Och vad tjänar Norwegian på att ge en gratis kreditkort utan några avgifter?

Norwegian tjänar pengar på varje köp du gör med kortet. Annars funkar det som vilket kreditkort som helst, skillnaden är att du får bonus i form av cashpoint på deras kort. Ränta har du om du inte betalar krediten i tid.
Citera
2014-08-04, 12:19
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Jag har dock för mig att jag läst på deras hemsida att man inte får cashpoint för betalning av fakturor. Så tycker det var lite konstigt jag med.

Gå in på banken och ta ett screenshot på just den posten så får vi se hur den är registrerad.
Citera
2014-08-05, 11:59
Medlem
Betongbarns avatar
Hittade detta på deras frågor och svar sida.

Citat:
Som kund får du 1% CashPoints på alla varuköp du gör med vårt kreditkort. Intjäningen för varje enskilt varuköp kan du se om du loggar in på MinSida. Poäng som du tjänar in hos Norwegian ser du i din Norwegian-profil på www.norwegian.se.

Du tjänar inte CashPoints på kontantuttag eller vid Betalning/överföring i internetbanken.

https://www.banknorwegian.se/Kundser...points-har-jag

Så verkar ej som man får CashPoints för fakturor.

Mvh BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in