2014-04-11, 18:02
Medlem
Norwegian kreditkort är nice. Jag har även 20 % rabatt på alla flygbiljetter genom Norwegian.
Citera
2014-04-27, 05:56
Medlem
Tjena, funderar på att skaffa detta kort, men sitter på några funderingar.

1. Enligt prislistan framgår det att det inte kostar något att ta ut kontanter i utlandet. Dock finns ett valutapåslag. Är detta påslag ENDAST vid köp med kortet? De stora svenska bankerna, typ Nordea, swedbank mm tar ut ett inbakat administrativt påslag på cirka 1,5% vid bankomatuttag utomlands. Med norwegians kort så slipper man alltså det vid uttag?

2. Vid användning av betalningar via internetbanken framgår det att "ränta löper från betalningsdatum". Vad innebär det? Bör man överföra pengar till norwegiankontot för att betala räkningar, eller kan man betala de via kredit och överföra/betala de senare? Går det på ett ut måhända?

Tacksam för svar!
Citera
2014-06-02, 20:04
Medlem
Någon annan som använder sig av deras kreditkort?

Skulle handla på Ica förut och har gjort det mängder av ggr där innan utan problem men ikväll så kunde jag inte handla på det.

Jag tror ju alltid det värsta, är det så att Banknorwegian kan "spärra" mitt kort för att jag är en dålig kund? (dvs att jag är en kund som inte utnyttjar krediten och dom aldrig tjänar pengar på mig utan bara få ge mig poäng att köpa flygbiljetter hos dom)

Eller har korthelvetet bara slutat fungera?
Citera
2014-06-02, 23:28
Medlem
Akiyoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurl
Av intresse bara.

På vad ska du bränna 70k på en månad när du tjänar 300,000 om året? Aldrig hört talas om värre kredittorsk än dig att döma av dina inlägg i den här tråden. Komik på medelhög nivå. Jag tjänar nästan det dubbla mot vad du gör men inte fan behöver jag ett kreditkort. Vill jag ha något för 70,000 sparar jag ihop till det. Vad är syftet med ett kreditkort för dig?

Edit: din "feta" lön som du så gärna nämner i varanannat inlägg är under medel för Stockholm kan jag tillägga. Jobbigt va?

Jag tjänar ganska mycket mer än dig och kör hårt på kreditkort. På så sätt får jag genom löpande räntefria lån gratis tillgång till pengar för andra investeringar. Ett helt riskfritt sätt att tjäna pengar är ett ganska bra syfte. Att dessutom få bonus för det är ju kanon.

Om man har en historik av att inte kunna hantera kreditkort är det dock naturligtvis idioti.
Citera
2014-06-03, 18:52
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert

Skulle handla på Ica förut och har gjort det mängder av ggr där innan utan problem men ikväll så kunde jag inte handla på det.

Jag tror ju alltid det värsta, är det så att Banknorwegian kan "spärra" mitt kort för att jag är en dålig kund? (dvs att jag är en kund som inte utnyttjar krediten och dom aldrig tjänar pengar på mig utan bara få ge mig poäng att köpa flygbiljetter hos dom)

De tjänar pengar på dig när du betalar med kortet, oavsett om du använder dig av krediten eller ej.
Citera
2014-06-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert

De hade ett problem i några timmar med sitt kort, så nu fungerar det som den ska.
Citera
2014-06-25, 10:39
Medlem
Någon här som vet hur lång tid det tar att få kortet, räknat i antal arbetsdagar?
Citera
2014-06-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinjoeh
Någon här som vet hur lång tid det tar att få kortet, räknat i antal arbetsdagar?

Är ganska länge sen jag skaffade kortet, men om jag inte minns helt fel tog det nånstans mellan 1 och 2 veckor att få kortet (dvs intervallet 5 - 10 arbetsdagar).
Citera
2014-06-28, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
De tjänar pengar på dig när du betalar med kortet, oavsett om du använder dig av krediten eller ej.
hur betalar man med ett kreditkort utan att använda krediten smartskalle..
Citera
2014-06-28, 17:41
Medlem
drutgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nimda-
hur betalar man med ett kreditkort utan att använda krediten smartskalle..

Man sätter in pengar i förväg. Smartskalle.
Citera
2014-07-27, 23:40
Medlem
wastedandlazys avatar
Kan man överföra direkt från sitt norwegian sparkonto till kreditkortet?
Citera
2014-08-01, 08:40
Medlem
I prislistan på deras hemsida (https://www.banknorwegian.se/Prislista) står det:

Ränta vid utnyttjad kredit:

Årlig nominell ränta - 16,99%
Nominell ränta per mnd - 1,41%
Effektiv ränta per år - 18,36% *

Min fråga är, gäller detta endast efter de 45 räntefria dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in