2014-07-31, 23:46
  #84409
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En månad innan hunden avled tuggade den av internetkabeln:En månad innan hunden dog hade den alltså visat intresse för KJ:s kablar. - Var det dessa tuggmärken JJ visade i rätten?

JJ visade väl inga tuggmärken i rätten?
JJ lagade kabeln på jobbet.
Det JJ berättade i rätten var att det inte fans någon jordfelsbrytare i fastigheten som åklagarna hade utgått ifrån.
Citera
2014-07-31, 23:46
  #84410
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du virrar till allt och förstör tråden. Mycket vore vunnet om du läste de inlägg du besvarar.

Det går som sagt inte att dra några säkra slutsatser av 2G/3G-bytet. Den här roamingen är styrd av operatörerna och baserad på bl.a. fördefinierade gränsvärden. VB:s mobil kan således ha befunnit sig i KJ:s bostad den aktuella tiden.

Nej precis! Dock påstås det i i FUP(luddigt skrivet) och av åklagarna i TR att telefonen aldrig lämnat hemmamasten. I HR fick de dock ta tillbaka det påståendet.
__________________
Senast redigerad av zero73 2014-08-01 kl. 00:27. Anledning: lade till precis
Citera
2014-07-31, 23:58
  #84411
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men mobilen kom in i hemmamastens cell inom sex minuter efter att han lämnade bostaden, enligt din teori. Han hann inte med något besök hos brorsan under den tiden.
Vilka vägar han tog före och efter besöket är okänt.
Citera
2014-08-01, 00:01
  #84412
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vilka vägar han tog före och efter besöket är okänt.
Men, enligt din huvudhypotes, hamnade mobilen tillbaka i hemmacellen inom sex minuter efter att han burit ut kroppen? Hur kom den dit? Fyll på hypotesen.
Citera
2014-08-01, 00:21
  #84413
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, enligt din huvudhypotes, hamnade mobilen tillbaka i hemmacellen inom sex minuter efter att han burit ut kroppen? Hur kom den dit? Fyll på hypotesen.
Om mobilen under "roamingtiden" lämnade hemmamasten så kan den ha gjort det tillsammans med KJ och VB:s emballerade kropp. KJ har då VB:s mobil i sin ficka och den följer då med honom hela färdsträckan: F-vägen - 6 min in i annat täckningsområde (beroende på vilken väg han kör) - dumpningsplats - hemmacellen - KJ:s bror - F-vägen.

Så nu kan du räkna ut ungefär var första anhalten måste vara belägen.
Citera
2014-08-01, 00:36
  #84414
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om mobilen under "roamingtiden" lämnade hemmamasten så kan den ha gjort det tillsammans med KJ och VB:s emballerade kropp. KJ har då VB:s mobil i sin ficka och den följer då med honom hela färdsträckan: F-vägen - 6 min in i annat täckningsområde (beroende på vilken väg han kör) - dumpningsplats - hemmacellen - KJ:s bror - F-vägen.

Så nu kan du räkna ut ungefär var första anhalten måste vara belägen.

Ungefär så långt som till t ex. Laserdome hinner man på 6 minuter med bil. Det var väl i det sökområdet som KJ drack ur en upphittad energidrycksburk?
Citera
2014-08-01, 00:41
  #84415
Medlem
zaycos avatar
Satt och slog på vad som finns o Grubban och hamnade hos scouterna.. Kollade i kalendern och den 4-5 maj 2013 hade de någon tävling som hette.. "Dag och Natt", detta är inget nytt - ett inlägg om detta tidigare i tråden:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Försökt hitta information om detta evenemang.. "Dag och Natt", var det kan ha varit någonstans men hittar ingenting, vilket är konstigt, tycker jag.. Andra evenemang har de multum med bilder från..`! Har någon information om detta evenemang..?

Nu undrar jag om VB varit engagerad i scouterna? Är KJ eller någon av hans släktingar/vänner med i scouterna eller har varit. Är Berg involverad? AN? Hur ser styrelsen ut? Kan någon ha haft nyckel/tillgång till scoutgården? Den borde varit väldigt tom detta dygn då detta evenemang var någon annanstans i Boden. Hur ser omgivningen ut där?

Huset är kusligt likt Ödehuset fp 1!!!:

https://www.google.se/maps/@65.787474,21.690253,3a,75y,103.35h,85.76t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1VpuC55U62F9G5UOJKpTlQ!2e0?hl= sv

Har polis ens varit där och kollat upp saker och ting..?
__________________
Senast redigerad av zayco 2014-08-01 kl. 00:44.
Citera
2014-08-01, 00:51
  #84416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Plus att det bara sker en enda gång på hela em och kvällen. Så det mest troliga är att VB promenerar med sin telefon i ett område med dålig täckning för 3G. Vi hade sett fler byten 3g/2g om masten ligger och vobblar i styrka mellan 3g/2g.

Blev hon inslängd i en skåpbil? Eller kom hon fram dit hon var på väg? Där är brytpunkten, som bevisar att hon verkligen gick själv från KJ. Hela åtalet faller på detta, att hon INTE blev mördad i lägenheten.


1. Inte ett enda spår har hittats i lgh.
2. Vittne som såg VB.
3. Byte mellan 2g/3g sker en enda gång i 6 minuter. Inte 1-2 sekunder, 6 min. En promenad på 500 meter.
4. Kj vittnar om att hon gått från hemmet.

I samma veva kollar 90% av Sveriges befolkning ishockey, Sverige spelar mot Tjeckien i VM. Mycket spännande match där Sverige vinner med 2-1. Matchen startar 20.15 och Sverige gör mål efter matchtid 10 minuter och 15 sekunder alltså kring 20.35--20.40. Målet genererar skrik utan dess like runt om i Sverige. Nästa mål görs kring 10 minuter in i andra perioden, alltså kring 21.10--21.15 på klockan.

Perfekt läge att slänga in någon i en skåpbil, eller sticka kniven i någon 13 gånger. 7 personer kollar definitivt inte på hockey, som vi känner till; KJ, VB, MB, AN och taxichauffören, vittnet som såg VB och hennes man (chaufför).

Var det detta skrik grannen hörde? Han kanske inte heller kollade på ishockey.

Grejen med hela upplägget är att åklagarna påstår benhårt att VB dödades i lägenheten. Först får de information från tekniker att så kan inte vara fallet, de går alltså ut först och säger att lägenheten INTE är mordplatsen.
Sen ändrar de utgångspunkt för att de inser att fallet står och faller med mordplatsen. De ändrar uppfattning ENDAST för att fälla KJ. Inte för att lägenheten plötsligt KAN vara mordplatsen, tvärtom. Om lägenheten inte kan vara mordplatsen så kommer de inte kunna fälla KJ.

Lägenheten ÄR inte mordplatsen. Det är åklagarnas osanning som gjort att TR och HR tror detta.

Hade de sökt efter en alternativ mordplats i skåpbil eller den andres misstänkta platser så hade de antingen hittat andra spår.


Men jag börjar förstå hur rättssamhället är uppbyggt. Man är inte intresserad av sanningen om den förstör en hel utredning. Man går på det spår man tagit, och sedan vrider och vänder på sanningen istället.
Typ; Nära skjuter haren ändå.


Ja, det råder inga som helst tvivel angående att VB lämndade lägenheten ENSAM och VID LIV!!!


Därtill har vi ju dessutom vittnet som sett en ung asiatisk tjej som kan antas vara VB.
Citera
2014-08-01, 00:52
  #84417
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Satt och slog på vad som finns o Grubban och hamnade hos scouterna.. Kollade i kalendern och den 4-5 maj 2013 hade de någon tävling som hette.. "Dag och Natt", detta är inget nytt - ett inlägg om detta tidigare i tråden:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Försökt hitta information om detta evenemang.. "Dag och Natt", var det kan ha varit någonstans men hittar ingenting, vilket är konstigt, tycker jag.. Andra evenemang har de multum med bilder från..`! Har någon information om detta evenemang..?

Nu undrar jag om VB varit engagerad i scouterna? Är KJ eller någon av hans släktingar/vänner med i scouterna eller har varit. Är Berg involverad? AN? Hur ser styrelsen ut? Kan någon ha haft nyckel/tillgång till scoutgården? Den borde varit väldigt tom detta dygn då detta evenemang var någon annanstans i Boden. Hur ser omgivningen ut där?

Huset är kusligt likt Ödehuset fp 1!!!:

https://www.google.se/maps/@65.787474,21.690253,3a,75y,103.35h,85.76t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1VpuC55U62F9G5UOJKpTlQ!2e0?hl= sv

Har polis ens varit där och kollat upp saker och ting..?

Talangscouterna är en inte så dum gissning tycker jag. Var ligger Grubban, jag hittar det inte på kartan?
Citera
2014-08-01, 00:54
  #84418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Satt och slog på vad som finns o Grubban och hamnade hos scouterna.. Kollade i kalendern och den 4-5 maj 2013 hade de någon tävling som hette.. "Dag och Natt", detta är inget nytt - ett inlägg om detta tidigare i tråden:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Försökt hitta information om detta evenemang.. "Dag och Natt", var det kan ha varit någonstans men hittar ingenting, vilket är konstigt, tycker jag.. Andra evenemang har de multum med bilder från..`! Har någon information om detta evenemang..?

Nu undrar jag om VB varit engagerad i scouterna? Är KJ eller någon av hans släktingar/vänner med i scouterna eller har varit. Är Berg involverad? AN? Hur ser styrelsen ut? Kan någon ha haft nyckel/tillgång till scoutgården? Den borde varit väldigt tom detta dygn då detta evenemang var någon annanstans i Boden. Hur ser omgivningen ut där?

Huset är kusligt likt Ödehuset fp 1!!!:

https://www.google.se/maps/@65.787474,21.690253,3a,75y,103.35h,85.76t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1VpuC55U62F9G5UOJKpTlQ!2e0?hl= sv

Har polis ens varit där och kollat upp saker och ting..?


Relevanta frågor. Har GM varit inne i huset eller har kroppsdelarna typ kastats in i ödehuset?
Citera
2014-08-01, 00:56
  #84419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
[/b]

Hur illa hade det inte sett ut...Norrbottens största mordutredning... klart att dom behöver en fällande dom för att inte avslöja att dom hade tunnelseende.
Det är rätt svinaktigt av åklagarna att vrida på bevisen som dom gör. Uteblivna bevis är i sig även det bevis...bevis på att mordet inte skedde i lägenheten.


Svinaktigt- ja det är det verkligen men det åklagarna har gjort är också OLAGLIGT!
Citera
2014-08-01, 01:00
  #84420
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Talangscouterna är en inte så dum gissning tycker jag. Var ligger Grubban, jag hittar det inte på kartan?
Jo, talangscout måste vara väldigt passande för KJ som kanske har en del udda dolda talanger..
Lustig-kurre..! Den som letar, han skall finna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in