2014-05-17, 22:53
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Idag skulle Linda Chen ha fyllt 37 år.
Hoppas att hennes mördare påminns om henne denna dag och att han tar sitt förnuft till fånga och erkänner! Linda finns i mina tankar och i mitt hjärta.
Det gjorde han tyvärr inte. Men vi är inte förvånade. Undrar hur han framlever sina dagar idag. Vet vi det?
Citera
2014-06-20, 07:51
Medlem
Klarsyns avatar
VEM kunde tro att Linda inte skulle finnas mera – lite över ETT ÅR senare – efter att detta kortet togs? Hoppas fortfarande att gärningsmannen ska erkänna!

Midsommarafton 2008 var Mats och Linda några av gästerna.

http://minfil.org/5194ffbcb8/bild_11_.JPG

Så ta vara på livet – medan du har det!
Citera
2014-06-20, 16:47
Medlem
Hørte et rykte at cold case gruppen jobber hardt med saken og at de har nye spor.

M*ts oh L*ars kan aldrig få fred før de innrømmer mordet.

Ps. Jeg tror L*ars er medskyldig.
Citera
2014-06-20, 18:16
Medlem
Grandiosos avatar
Det är inte bara "våran" ökände Mats Alm som förmår dra rövarhistorier om kineser; här
har vi en figur till som kan:

https://www.youtube.com/watch?v=2BqGLlmPBdE
Citera
2014-06-26, 20:54
Medlem
Cocinellas avatar
Alltså jag kan har tänkt mycket på sistone över hur f-n M*ts "Räkan" A*m kunde klara sig. Nog borde indicierna i detta fall kunnat fälla honom för något mer än griftefridsbrottet.

Det är ju helt sjukt att han får gå fri när det är så uppenbart att han är skyldig. Måste ha varit Quickmorden som gjorde att TR inte "vågade" fälla honom, vill i alla fall inbilla mig att han hade åkt dit för något mer om rättegången hade varit i dag.

Det är väldigt tyst om honom, ingen som hört något?

Jag tänker på den här kusinen som jobbade i IT-branschen och hade en amerikansk fru. De flyttade ju till USA och jag blir inte förvånad om hela Almhistorien hjälpte till när de tog det beslutet. Måste onekligen bli väldigt pinsamt i släkten när M*ts skuld är så obvious. L*rs kanske försvarar honom och resten av släkten blir förbannade över det och så vidare....hmmm kan tänka mig att det kan bli tyst kring matbordet över en sån sak.

Det värsta vore onekligen om de aldrig pratar om det som hände och bara lever sina liv glada som inget hänt - skrämmande tanke när han faktiskt tagit livet av L*nda.

Jag hoppas att M*ts lider alla helvetes ångestkval över det han gjort!
Citera
2014-06-26, 21:08
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
VEM kunde tro att Linda inte skulle finnas mera – lite över ETT ÅR senare – efter att detta kortet togs? Hoppas fortfarande att gärningsmannen ska erkänna!

Midsommarafton 2008 var Mats och Linda några av gästerna.

http://minfil.org/5194ffbcb8/bild_11_.JPG

Så ta vara på livet – medan du har det!

Mats antagligen vem vet hur länge han planerat att döda Linda
Citera
2014-06-29, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Mats antagligen vem vet hur länge han planerat att döda Linda
Det har framkommit i tråden att han pga en större skuld till pappan raggade upp flickan och tog en hög livförsäkring på henne rätt omgående så detta var säkert planerat redan innan han träffade henne för första gången.

(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet
Citera
2014-08-01, 00:08
Medlem
Klarsyns avatar
I dag - den 1 august 2014 - är det fem (5) år sedan Linda blev mördad.

Bara en vecka – innan Linda skulle gifta sig – med sol-och våraren och den sedemera dömde griftefridsstöraren Mats Alm miste hon sitt liv.

Här är en av de sista bilderna på en levande Linda Chen med sin fästman Mats Alm, 2009.

http://minfil.org/b5S5f4bdb7/image.jpeg

Undrar vad Mats gör nu? Var arbetar han? Var bor han? Tänker han på Linda denna dag?
Citera
2014-08-01, 00:56
Medlem
Dr-Watsons avatar
Oj då - det är ju inte klokt vad tiden flyger iväg. Jag tänker ofta på detta fall, även om jag inte skrivit så mycket, och det hände innan jag ramlade in på Flashback.

Jag har dock läst hela tråden, och i alla fall de flesta dokument om detta tragiska öde som Linda gick till mötes.

Jag hoppas verkligen den/de skyldiga lider alla helvetes kval varje natt när den/de skall lägga sig för natten. Varje normalt funtad människa som har något på sitt samvete, är jag helt övertygad om, att den blir påmind väldigt ofta.

Tyvärr är de flesta alltför fega för att ta itu med detta och lätta sitt hjärta, men jag tror i alla fall att det maler och maler, och förhoppningsvis brister det förr eller senare. Kanske inte förrän de själva ligger på sin egen dödsbädd. Det har hänt många gånger tidigare.

RIP Linda Chen

Mats Alm - må du sätta en friterad räka i halsen och dö en långsam plågsam död.
Citera
2014-08-01, 01:11
Medlem
mercys avatar
För den som blivit drabbad av att en nära anhörig förlorat livet kan tiden kännas oändlig speciellt i ett fall som detta då den ansvarige aldrig blev riktigt dömd.Jag lider med er. Jag hoppas att Linda har det bra och att mördaren nogsamt antecknas i Mikaels bok.
Citera
2014-08-01, 12:23
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
I dag - den 1 august 2014 - är det fem (5) år sedan Linda blev mördad.

Bara en vecka – innan Linda skulle gifta sig – med sol-och våraren och den sedemera dömde griftefridsstöraren Mats Alm miste hon sitt liv.

Här är en av de sista bilderna på en levande Linda Chen med sin fästman Mats Alm, 2009.

http://minfil.org/b5S5f4bdb7/image.jpeg

Undrar vad Mats gör nu? Var arbetar han? Var bor han? Tänker han på Linda denna dag?

Mats bor i Bollnäs/Lottefors. Det ryktas att han har en ny flickvän dessutom Han är nog rätt så bra på att manipulera så tvivlar på att hon vet vad som verkligen hände...
Citera
2014-08-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Mats bor i Bollnäs/Lottefors. Det ryktas att han har en ny flickvän dessutom Han är nog rätt så bra på att manipulera så tvivlar på att hon vet vad som verkligen hände...
Har han nåt arbete? Jag undrar om nån vill ge honom arbete?
Senast redigerad av matematiker 2014-08-01 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in