2014-07-31, 23:21
  #84397
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men mobilen kom in i hemmamastens cell inom sex minuter efter att han lämnade bostaden, enligt din teori. Han hann inte med något besök hos brorsan under den tiden.
Du virrar till allt och förstör tråden. Mycket vore vunnet om du läste de inlägg du besvarar.

Det går som sagt inte att dra några säkra slutsatser av 2G/3G-bytet. Den här roamingen är styrd av operatörerna och baserad på bl.a. fördefinierade gränsvärden. VB:s mobil kan således ha befunnit sig i KJ:s bostad den aktuella tiden.
Citera
2014-07-31, 23:22
  #84398
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
btw kj drack samtliga öl på em.

Och det vet du för att du var med KJ alt att VB berättat det för dig eller är det den tunga källan BI
Citera
2014-07-31, 23:22
  #84399
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
I detta fallet hade rätten en hjälpande hand av media, poliser som förvanskar bevis och åklagare som sprider falska uppgifter innan dom.
Jaså. Du verkar vara på troll-humör. Vad har polisen förvanskat för bevis? Och vad har media gjort för att sätta dit den oskyldige KJ?
Det du kallar falska uppgifter från åklagaren är väl teorier som lagts fram, om dom är falska vet inte du även om du tror så.
Citera
2014-07-31, 23:24
  #84400
Medlem
highfives avatar
Någon som vet om det finns någon gammal byggnad på någon sida av älven? En byggnad som fanns på 60-talet eller tidigare och som kan ha kvar vissa specifika föremål, ex märlspikar eller liknande som härstammar från tiden då det flottades timmer i Luleälven. En sådan byggnad i närheten av älvens vatten skulle uppfylla många av våra frågetecken. Mord-, styckningsplats. Kanske även mordvapen. Samt närhet till vatten. Sen kan ni gissa var VBs händer/mobil är.
Citera
2014-07-31, 23:24
  #84401
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
men fortfarande dina alt,? men vad händer me en mobil inomhus som ligger under nått, under en byrå, säng eller att man ligger på den? har den 3g ändå om än sämre täckning?
Ff, d finns fler alt än du föreslog.
Citera
2014-07-31, 23:25
  #84402
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning.

En gång för alla: KJ kommer aldrig att få plats på ett gruppboende! Det är ingenting man väljer! Han uppfyller inte kraven!
Jaså, är det så illa!
Citera
2014-07-31, 23:25
  #84403
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jaså. Du verkar vara på troll-humör. Vad har polisen förvanskat för bevis? Och vad har media gjort för att sätta dit den oskyldige KJ?
Det du kallar falska uppgifter från åklagaren är väl teorier som lagts fram, om dom är falska vet inte du även om du tror så.

Manipulerade bild av polisen.

http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/may/blodet-i-bagageluckan-2.html

Ett inslag efter första dagen i TR
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

Väldigt många av deras uttalanden stämmer inte.
Och inget i bevisläget har förändrats från detta uttalande tills idag.

För att nämna några...

1. Här säger dom att mordplatsen INTE är i lägenheten. (-åklagarna)
(ett uttalande som dom sedan ändrar utan ett endaste nytt bevis, men annars kan dom inte använda sig av de tre vittnena som säger att dom hört skrik från KJs lägenhet, vad har dessa för värde om inte KJ dödade VB i lägenheten? )
+ Man har även sökt med UNO i hela lägenheten, UNO markerade inte någonstans FUP 363 & 365

2. Teletrafiken... Hennes telefon har aldrig lämnat hans adress i funktionsdugligt skick. (-åklagarna)
(Inget dom vet eller borde uttala sig om)

3. MBs mobil var en sån typ av telefon där det inte gick att återskapa meddelanden. (-åklagarna)
(Det har inte med modellen att göra utan att dom är permanent raderade)

4. Det finns varken möjlighet eller utrymme eller några brytskador på bilen ö...som gör att den i sig osannolika uppgiften ter sig mer möjlig eller sannolik (åklagarna)
(Det finns visst utrymme för plantering... 4/5, 5/5, 6/5,7/5 för att bara nämna några dagar)

+ Brytskada... http://falletvatchareeya.blogg.se/20...t-del-2-2.html

Varför håller polisen handen i blodet?


5. Bagagerumsmattan är ett poröst material som suger åt sig (-åklagarna)
(Polisens tekniker säger tvärt om att dessa mattor suger inte åt sig)

10.10 in i klippet uppger åklagaren att vittnesuppgifter säger att KJ ska ha agerat som att han inte sökte efter en människa när han letat med MPS. Dom kanske glömde uppgiften att man letade även efter VBs mobil och andra tillhörigheter.

Man undrar ju om tanken aldrig slagit åklagarna att det finns en anledning till att dom inte har hittat mer bevis... typ tunnelseende.
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-31 kl. 23:44.
Citera
2014-07-31, 23:27
  #84404
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du virrar till allt och förstör tråden. Mycket vore vunnet om du läste de inlägg du besvarar.

Det går som sagt inte att dra några säkra slutsatser av 2G/3G-bytet. Den här roamingen är styrd av operatörerna och baserad på bl.a. fördefinierade gränsvärden. VB:s mobil kan således ha befunnit sig i KJ:s bostad den aktuella tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det sista säkra livstecknet från VB torde vara hennes larmförsök kl. 17:09; övriga sms till MB kan KJ ha fejkat. - Om ej, är det sista livstecknet 18:40. Mycket kan ha hänt; både i och utanför lägenheten fram till dess att KJ åker i väg en kort sväng till sin bror, och han återkommer senast 00:10 (då han befinner sig under hemmamasten); 00:19 skickar han ett svars-sms till RÅ.

23:53 är VB:s mobil inte på, eller befinner sig utanför täckningsområdet. Koden för avstängningsknappen saknas i signaleringslistan vilket betyder att batteriet eller SIM-kortet senast den tiden kan ha plockats bort; hennes mobil kan också ha slagits sönder.

Om VB:s mobil lämnade KJ:s bostad (och vi antar att det inte finns någon annan förklaring till 3G-2G bytet 20:32-20:38 - vilket det de facto gör eftersom inga säkra slutsatser kan dras av detta byte) så kan den ha gjort det vid 20:30-tiden tillsammans med KJ och hennes av KJ nyligen emballerade kropp. KJ kan ha kört till en lagringsplats (kanske till det som senare skulle bli styckningsplats), för att därefter fortsätta till sin bror och hämta det han initialt ansåg sig behöva.

Men det finns åtskilliga andra alternativ.
Men, huvudhypotesen här är att mobilen lämnade lägenheten samtidigt med VB? Hur kom den tillbaka till KJ:s hemmamast om KJ åkte till brorsan?
Citera
2014-07-31, 23:30
  #84405
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jaså. Du verkar vara på troll-humör. Vad har polisen förvanskat för bevis? Och vad har media gjort för att sätta dit den oskyldige KJ?
Det du kallar falska uppgifter från åklagaren är väl teorier som lagts fram, om dom är falska vet inte du även om du tror så.
Det här är ett falskt bevis från åklagaren. http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/en-dom-som-vilar-pa-ytterligare-en-felaktighet-i-forundersokningen.html
Citera
2014-07-31, 23:33
  #84406
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, huvudhypotesen här är att mobilen lämnade lägenheten samtidigt med VB? Hur kom den tillbaka till KJ:s hemmamast om KJ åkte till brorsan?

Den lämnade aldrig lägenheten...
Citera
2014-07-31, 23:39
  #84407
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Den lämnade aldrig lägenheten...
Jag säger inte emot dig, bara letsdoits huvudhypotes.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det sista säkra livstecknet från VB torde vara hennes larmförsök kl. 17:09; övriga sms till MB kan KJ ha fejkat. - Om ej, är det sista livstecknet 18:40. Mycket kan ha hänt; både i och utanför lägenheten fram till dess att KJ åker i väg en kort sväng till sin bror, och han återkommer senast 00:10 (då han befinner sig under hemmamasten); 00:19 skickar han ett svars-sms till RÅ.

23:53 är VB:s mobil inte på, eller befinner sig utanför täckningsområdet. Koden för avstängningsknappen saknas i signaleringslistan vilket betyder att batteriet eller SIM-kortet senast den tiden kan ha plockats bort; hennes mobil kan också ha slagits sönder.

Om VB:s mobil lämnade KJ:s bostad (och vi antar att det inte finns någon annan förklaring till 3G-2G bytet 20:32-20:38 - vilket det de facto gör eftersom inga säkra slutsatser kan dras av detta byte) så kan den ha gjort det vid 20:30-tiden tillsammans med KJ och hennes av KJ nyligen emballerade kropp. KJ kan ha kört till en lagringsplats (kanske till det som senare skulle bli styckningsplats), för att därefter fortsätta till sin bror och hämta det han initialt ansåg sig behöva.

Men det finns åtskilliga andra alternativ.
Citera
2014-07-31, 23:41
  #84408
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Han hade ju sökt hundanatomi och lite annat på datorn så internet borde han ju ha haft, eller?
En månad innan hunden avled tuggade den av internetkabeln:
Citat:
2013-01-17 20:52 Funkar datan?
2013-01-18 03:19 Jepp dock har grabben tuggat av internet kabeln
En månad innan hunden dog hade den alltså visat intresse för KJ:s kablar. - Var det dessa tuggmärken JJ visade i rätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in