2014-07-31, 22:32
Medlem
Skranks avatar
Ryktas att Atletico Madrid gjort klart med PSV om att köpa Zakaria Bakkali för £2 miljoner (!).

Ingen koll på Bakkali men det har ju snackats om honom som något av en supertalang. Imponerad över Atleticos fönster, Siqueira och Mandzukic är trots allt fullgoda ersättare åt Luis och Costa. Griezmann är en toppenvärvning samtidigt som man ser ut att behålla nyckelspelarna i Turan, Koke, Garcia, Miranda och Godin även om mittbackarna fortfarande ryktas bort. Samt viktigast av allt att man behåller Simeone.
Senast redigerad av Skrank 2014-07-31 kl. 22:35.
2014-07-31, 22:37
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Hur känner Ferry över att Feyenoord ersätter Janmaat med 32-årige Luke Wilkshire?

Häftigt rykte om Juan Quintero, men det lär stanna där. Kan inte se Wenger smälla ytterligare stora pengar på en position där man har så pass mycket bra spelare redan. Inte när det finns alla skäl till att förstärka mittförsvaret, defensiva mittfältet och hitta en konkurrent till Giroud.

Dock ska det ju sägas att det inte skadar att vara ute i tid för sådana spelare, han har fått extremt mycket beröm i Colombia och vem vet, det kanske är Portos näste James Rodriguez liksom.

Om man får drömma köper Arsenal honom och lånar ut honom direkt. Men världen fungerar ju tyvärr inte så. Vill nog helst bara att Arsenal köper in en defensiv mittfältare och att PL sen drar igång, orkar inte vänta längre.

Du pratar som om Quintero skulle vara någon sorts okänd talang? Okej om man hade droppat dina rader när han inledde karriären i Pescara men nu?

Jag håller det som högst otroligt att han skulle lämna Porto i det här läget. Snudd på obefintligt. Han har inte ens fått skina i en hel säsong, då El Comandante lämnade mitt under förra säsongen och lämnade plats mot slutet. Det är i år han ska ta klivet och bli helt ordinarie, särskilt under Lopetegui som är van vid att fostra unga talanger, särskilt spansktalande då. Om Arsenal skulle värva nu hade det krävts kopiösa summor, förmodligen upp mot €25-30 miljoner inklusive bonusar. För det är inte direkt så att han kommer bli sämre och tappa i värde under kommande säsong.
2014-07-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du pratar som om Quintero skulle vara någon sorts okänd talang? Okej om man hade droppat dina rader när han inledde karriären i Pescara men nu?

Jag håller det som högst otroligt att han skulle lämna Porto i det här läget. Snudd på obefintligt. Han har inte ens fått skina i en hel säsong, då El Comandante lämnade mitt under förra säsongen och lämnade plats mot slutet. Det är i år han ska ta klivet och bli helt ordinarie, särskilt under Lopetegui som är van vid att fostra unga talanger, särskilt spansktalande då. Om Arsenal skulle värva nu hade det krävts kopiösa summor, förmodligen upp mot €25-30 miljoner inklusive bonusar. För det är inte direkt så att han kommer bli sämre och tappa i värde under kommande säsong.

Jag personligen har ärligt talat ingen koll på honom. Min poäng med inlägget var dock att Arsenal skulle kunna "ta honom innan alla andra ska ha honom". Det verkar ju som att han inte ryktats till någon annan storklubb denna sommaren så det finns ju en ganska smart tanke att betala den relativt stora summan nu, istället för att göra det om säg 1-2 år när Porto istället vill ha ~€45m för honom. Även om det såklart är en viss chansning.

Som du säger, det är ju i år han ska ta klivet. Hade han varit en aktie är det ju nu snarare än nästa sommar som det är värt att köpa honom.
2014-07-31, 23:10
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag personligen har ärligt talat ingen koll på honom. Min poäng med inlägget var dock att Arsenal skulle kunna "ta honom innan alla andra ska ha honom". Det verkar ju som att han inte ryktats till någon annan storklubb denna sommaren så det finns ju en ganska smart tanke att betala den relativt stora summan nu, istället för att göra det om säg 1-2 år när Porto istället vill ha ~€45m för honom. Även om det såklart är en viss chansning.

Som du säger, det är ju i år han ska ta klivet. Hade han varit en aktie är det ju nu snarare än nästa sommar som det är värt att köpa honom.

Förstår inte varför Porto skulle sälja honom för en "relativt stor summa" när det nästan är bombis att han kommer maxa sitt värde under säsongen. Dessutom borde dom rimligtvis ha bättre koll på utvecklingskurvan än någon annan klubb i världen. Om någon betalar det Porto kalkylerar att Quintero kommer vara värd nästa sommar, då kanske man är villiga att släppa honom i dagsläget.
2014-07-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Förstår inte varför Porto skulle sälja honom för en "relativt stor summa" när det nästan är bombis att han kommer maxa sitt värde under säsongen. Dessutom borde dom rimligtvis ha bättre koll på utvecklingskurvan än någon annan klubb i världen. Om någon betalar det Porto kalkylerar att Quintero kommer vara värd nästa sommar, då kanske man är villiga att släppa honom i dagsläget.

Därav mitt "kommer inte hända" & "om man får drömma" osv.
2014-07-31, 23:31
Medlem
Carl Jenkinson till West Ham (lån) enligt Sky.
Medlem
snillet_1s avatar
Hamburg verkar klara med Behrami:

Citat:
He has signed a three-year contract with an option for one more year. Hamburg paid a €4.5M fee plus a €1M bonus once Behrami will make the 20th appearance with the club.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/behrami-hamburg-the-figures-of-the-deal/

Jag hade skeppat ut Dzemaili före Behrami, men hur som helst måste ju något vara på gång nu. Hoppas det inte är Fellaini bara...

Rätt bra affär för Hamburg, tycker jag. Nyttig spelare.
Medlem
waikikiis avatar
Ja det faktum att Quintero är Porto bunden gör att jag sätter min procenchans på ett nice price till 2.5%.
2014-07-31, 23:33
Medlem
Ledarens avatar
Eric Dier från Sporting Lissabon är klar för Spurs.
2014-07-31, 23:40
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hamburg verkar klara med Behrami:

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/behrami-hamburg-the-figures-of-the-deal/

Jag hade skeppat ut Dzemaili före Behrami, men hur som helst måste ju något vara på gång nu. Hoppas det inte är Fellaini bara...

Rätt bra affär för Hamburg, tycker jag. Nyttig spelare.

En mycket bra affär. Han är visserligen 29 år men nog finns det en hel del kvar att pressa ur Behrami. Det måste vara otroligt enerverande att möta honom. En gris blandat med bra bollvinnare och en ypperlig uthållighet.
2014-07-31, 23:42
Bannlyst
Citat:
Carl Jenkinson till West Ham (lån) enligt Sky.

Det är redan officiellt.

http://www.whufc.com/articles/20140731/hammers-loan-jenkinson_2236884_4045097

Blir nog bra att han får en säsong med kontinuerlig speltid. Dock tror jag ju inte att han någonsin kommer att bli tillräckligt bra för Arsenal. Ens som backup. Riktigt synd tyvärr då han är Arsenal through and through.
2014-08-01, 00:42
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Riktigt synd tyvärr då han är Arsenal through and through.
En sådan kille unnar man ju att få sina drömmar besannade, han lever ju varje fans dröm.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/25/article-2612423-1D5229C400000578-81_634x422.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/28/article-2210062-1540BE66000005DC-319_634x466.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in