2014-07-31, 18:48
Medlem
Finns det inga kurser i värdegrund som all mcd-personal skulle kunna skickas på? Fattas det kurser kan jag göra en. Jag tar 30k per tillfälle.
Citera
2014-07-31, 18:49
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Varför inte bara fråga vilket kön barnet har så slipper föräldern välja vilken leksak barnet ska ha?

... och vad säger könet om en boll eller en leksaksgroda?
Citera
2014-07-31, 18:52
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är där du hamnar då - rätt tänkt av dig.

När det gäller "stör sig på allt" så är väl den här tråden ett strålande exempel på hur anti-feminist maffian letar anledningar för att få grotta sig i feminism och feministers görande och låtande ... Det måste vara frustrerande för dem att de är så uppenbart oviktiga i feministers liv så de inte vare sig får sätta dagordningen eller diktera vad de skall säga till vem...

Exakt! Skulle precis poängtera det. Helt sanslöst att det är så provocerande att barn kan tycka olika leksaker är olika kul.
Citera
2014-07-31, 18:59
Medlem
Thejocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Exakt! Skulle precis poängtera det. Helt sanslöst att det är så provocerande att barn kan tycka olika leksaker är olika kul.

Nej, det provocerande ändå är ju att det finns en lågavlönad människa på Mcdonalds som kommer få skämmas pga hens val av ord som är oskyldiga för de flesta människor. Rebecca spelade korten för Mcdonalds som är så duktiga som faktiskt utbildar sin personal kring detta viktiga ämne! Feminismens stora förakt för arbetarklassen är det som provocerar.
Citera
2014-07-31, 19:13
Medlem
qups avatar
Varför ska leksaken anpassas? Kanske ingenting att gå i taket för men frågan "Varför?" är ändå relevant.
Citera
2014-07-31, 20:12
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Det tragiska är ju inte att det finns rubbade kvinnor som gnäller på futtigheter, utan att folk i ansvarsställning - typ journalisten Robin Oljelund Kjellberg som gjort inslaget - inte ber henne hålla käften.

Så här kunde samtalet ha låtit i en perfekt värld när hon ringde upp för att delge SR sitt scoop:

- Hej Sveriges radio. Jag är så väldigt olycklig för att McDonalds frågade om leksaken skulle till en pojke ell...

- Håll käften.

Klick.

Shut the fuck up. Denis Leary hade rätt: http://www.youtube.com/watch?v=oAVoQfoU0dQ

Det ironiska och mest tragiska är att ni "män" på Flashback gnäller mer över denna notis än vad mamman gnällde om McD. Det säger en hel del om den nya svenska mannen..
Citera
2014-07-31, 20:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Varför ska leksaken anpassas? Kanske ingenting att gå i taket för men frågan "Varför?" är ändå relevant.
En del barn vill ha motorcyklar, en del barn vill ha dockor så finns det alternativ ska det "anpassas" till vad barnet vill ha.
Citera
2014-07-31, 20:46
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En del barn vill ha motorcyklar, en del barn vill ha dockor så finns det alternativ ska det "anpassas" till vad barnet vill ha.

Men hur kan butiksbiträdet veta vad just detta barn vill ha utifrån hens kön? Varför ska barnet behöva leka med en leksak som passar utifrån det vuxna butiksbiträdets syn på barnets kön och inte med den leksak barnet själv vill?
Citera
2014-07-31, 20:54
Medlem
Skulle man inte kunna använda enbart könsneutrala leksaker, t.ex en brun träkloss?
Citera
2014-07-31, 20:54
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Skulle man inte kunna använda enbart könsneutrala leksaker, t.ex en brun träkloss?

Nej, varför det?
Citera
2014-07-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Nej, varför det?
Så ingen behöver bli ledsen eller arg tänkte jag, men det kanske var dumt
Citera
2014-07-31, 21:01
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Så ingen behöver bli ledsen eller arg tänkte jag, men det kanske var dumt

Hade det inte varit bättre att sluta förutsätta att pojkar vill leka med det ena och flickor med det andra? En tillåtande attityd upplever jag som mer gynnsam än en förbjudande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in