2014-07-31, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Iaktagelsen gjordes en timme efter nätbytet, säger vittnet. Det är mysko.

VB gick kanske fram och tillbaka i området?
Citera
2014-07-31, 20:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Iaktagelsen gjordes en timme efter nätbytet, säger vittnet. Det är mysko.

VB gömde sig ovanför Lejonbacken utan mobil. KJ söker henne (med bil?) och har hennes telefon eftersom de skiljdes som ovänner och KJ tog telefonen av henne efter alla sms. Strax innan 20 30 går VB. Sin egen mobil hade han kvar i lägenheten.

21 30 börjar VB röra på sig eftersom hon vet att MB är på väg hemåt.
Citera
2014-07-31, 20:42
Medlem
highfives avatar
Varför förhördes inte VBs bästa vän Nubelle? De hade flitig kontakt via FB. Förresten ett av VBs FB-konto fortfarande kvar.
Citera
2014-07-31, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB gömde sig ovanför Lejonbacken utan mobil. KJ söker henne (med bil?) och har hennes telefon eftersom de skiljdes som ovänner och KJ tog telefonen av henne efter alla sms. Strax innan 20 30 går VB. Sin egen mobil hade han kvar i lägenheten.

21 30 börjar VB röra på sig eftersom hon vet att MB är på väg hemåt.
Vilket innebär att KJ läst SMS och vet att VB är på väg mot MB. Alltså kan han i förhören säga att VB gick hem till MB, för det har VB berättat och visat SMS.
Citera
2014-07-31, 20:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Anser du fortfarande att KJ är belagd med en medveten lögn? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Det gör jag inte heller.
Ja, han är belagd med flera medvetna lögner. Till exempel att han tittade på TV och somnade efter att han gått, att han inte rört sig i vissa områden under tiden efter försvinnandet osv.
Citera
2014-07-31, 20:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
En telefon kan byta från 2G till 3G utan att den rör sig en enda cm. Det händer väldigt ofta när signalstyrkan är lagom risig.

Börja inte nån sandlådediskussion om detta igen, tråden har redan avhandlat detta sedan tidigare.....

Jag skrev ett inlägg om detta redan den 25 oktober: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Vi kan ta en snabb repetition:

Just nu har jag lagt jag mina ägg i "VB tog emot ett samtal från ett Telia-abonnemang"-korgen.
Citera
2014-07-31, 20:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Vilket innebär att KJ läst SMS och vet att VB är på väg mot MB. Alltså kan han i förhören säga att VB gick hem till MB, för det har VB berättat och visat SMS.

Jag vet inte, men någon orsak finns till att MB raderade dessa sms. Lika underligt att han åker hem med taxi samtidigt som CB kan ha sett VB vid Lejonbacken. Känns lite för mycket slump. Sen kan det likväl vara KJ som dödade VB. Antingen ensam eller tillsammans med någon för oss okänd mgm.
Citera
2014-07-31, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:

Inte otroligt tycker jag. Kanske just därför som KJ i förhör vid något tillfälle sa att VB skulle till Sävast. Han har också antytt att MB skulle ha något med mordet att göra, ville ju söka upp honom har jag för mig. Han visste kanske att VB tänkt sig att söka upp MB efter att hon lämnade lägenheten. KJ söker efter VB och hittar henne död, tar tillfället i akt att experimentera lite såsom han ev. gjorde med sin hund. KJ är säker på att polisen inte har något på honom, han har inte mördat, enbart styckat, och det vill han inte straffas för, därför nekar han till all inblandning. Fritt och fantasifullt spekulerat, medger det, så det behövs inga syrliga tillmälen, spar på bläcket.
Citera
2014-07-31, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag vet inte, men någon orsak finns till att MB raderade dessa sms. Lika underligt att han åker hem med taxi samtidigt som CB kan ha sett VB vid Lejonbacken. Känns lite för mycket slump. Sen kan det likväl vara KJ som dödade VB. Antingen ensam eller tillsammans med någon för oss okänd mgm.
Han åkte hem en timme innan iakttagelsen. Hans fru, som åkte i samma taxi, kom hem ungefär samtidigt med iakttagelsen.

Visst kan det vara KJ som mördade VB, men om han hade läst SMS om att VB skulle till MB hade han berättat det.
Citera
2014-07-31, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, han är belagd med flera medvetna lögner. Till exempel att han tittade på TV och somnade efter att han gått, att han inte rört sig i vissa områden under tiden efter försvinnandet osv.
Och nu förväntar du dig att jag ska leta igenom hundra sidor förhör för att kontrollera dina påståenden?
Citera
2014-07-31, 20:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Och nu förväntar du dig att jag ska leta igenom hundra sidor förhör för att kontrollera dina påståenden?
Nej, jag förväntade mig att du faktiskt redan hade läst förhören med KJ.
Citera
2014-07-31, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag förväntade mig att du faktiskt redan hade läst förhören med KJ.
Jo, men jag kan inte allt utantill. Kan du sidhänvisa, och visa hur det är lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in