2014-07-31, 20:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Om man har GSM / WCDMA auto så kommer telefonen automatiskt att byta mellan 3G/2G beroende på om det finns 3G-täckning där du befinner dig. Även om mobilen ligger still.

En telefon byter inte nät sporadiskt.
Citera
2014-07-31, 20:18
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det står heller ingenstans var KJ befann sig mellan dessa klockslag - så det mest sannolika är att VB:s mobil befann sig på samma plats som KJ.

Varför böt inte KJs telefon nät då?
Citera
2014-07-31, 20:22
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har för mig att någon har nämnt något om att den aktuella masten inte är utrustad med 2G, den masten som det har pratats om och som täcker in KJ lägenhet(270 grader). Den masten som mobilerna kopplat upp mot och som i sin tur används som argument för att VB och KJ mobiler befann sig i KJ lägenhet. Jag har kanske drömt det?

Om den aktuella masten inte har 2G är det sannolikt att VB mobil har kopplat upp mot en annan mast, vilken mast kan det i så fall röra sig om? Vilka master täcker in KJ lägenhet?

Det står om det på bloggen: http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/ytterligare-felaktigheter.html

Finns en länk där till en artikel där det bekräftas att KJs hemmamast inte är utrustad 2G.
Citera
2014-07-31, 20:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, det där är ett påstående du inte har täckning för. Vad är det som är svårt att förstå

18.40 vet vi att VBs telefon befann sig under KJ "hemmamast" 1852.
20.38 vet vi att VBs telefon befann sig under KJ "hemmamast" 1852.

Mellan 18.40-20.38 är det omöjligt att säga vara telefonen befann sig, hon kan ha åkt till Boden C utan att det syns i några telefonlistor.

Efter 20.38 är det också omöjligt att säga vara telefonen befann sig.

Intressant tidslucka. Märkligt att folk utgår ifrån att KJ och VB befann sig i lägenheten hela kvällen utan avbrott. Det finns faktiskt ingenting som motsäger att KJ och VB lämnade lägenheten under några timmar och att t ex. KJ hade med sig VB mobil hem men utan VB.

Ingenting talar emot att VB t ex. gick hem till MB och stod och väntade vid ytterdörren när en svartsjuk AN anlände med taxi.

KJ tidsuppgifter tar jag med en stor nypa salt, han har ett dåligt minne, svårt med tider, och är en säregen person.

EDIT;Kanske var det AN som VB syftade på när hon messade MB och sa något om atthon är inte klok.
Senast redigerad av OY 2014-07-31 kl. 20:26.
Citera
2014-07-31, 20:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför böt inte KJs telefon nät då?

Du menar väl mast, inte nät?

Kanske bytte VB mobil pga överbelastning på en mast, men det fanns plats för KJ mobil. Eller så var VB och KJ mobiler inte på samma ställe.
Citera
2014-07-31, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Kanske bytte VB mobil pga överbelastning på en mast, men det fanns plats för KJ mobil. Eller så var VB och KJ mobiler inte på samma ställe.
Nät, från 3G till 2G tillbaka till 3G.
Citat:
20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
Citera
2014-07-31, 20:28
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag menar nät.

Men i det här fallet innebär det implicit även att telefonen bytt mast eftersom hemmamasten saknar 2G.
Citera
2014-07-31, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Aha, ok. Men det innebär också att mobilen bytte mast om uppgiften stämmer att aktuell mast(270 grader) i Bodsvedjan inte är utrustad med 2G.
Citera
2014-07-31, 20:31
Medlem
En telefon kan byta från 2G till 3G utan att den rör sig en enda cm. Det händer väldigt ofta när signalstyrkan är lagom risig.

Börja inte nån sandlådediskussion om detta igen, tråden har redan avhandlat detta sedan tidigare.....
Citera
2014-07-31, 20:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag menar nät.

Men i det här fallet innebär det implicit även att telefonen bytt mast eftersom hemmamasten saknar 2G.

Det är mycket intressant om vi beaktar Quarrels promenad mot Sävast. Hen upplevde nätbyte under undgefär lika lång tid som VB mobil har jag för mig. Inte alls osannolikt att det var VB som sågs promenera på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-07-31, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är mycket intressant om vi beaktar Quarrels promenad mot Sävast. Hen upplevde nätbyte under undgefär lika lång tid som VB mobil har jag för mig. Inte alls osannolikt att det var VB som sågs promenera på Lejonbacksvägen.
Iakttagelsen gjordes en timme efter nätbytet, säger vittnet. Det är mysko.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-31 kl. 20:37. Anledning: Stavfel
Citera
2014-07-31, 20:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
En telefon kan byta från 2G till 3G utan att den rör sig en enda cm. Det händer väldigt ofta när signalstyrkan är lagom risig.

Börja inte nån sandlådediskussion om detta igen, tråden har redan avhandlat detta sedan tidigare.....

Säkert sant, dock krävs det en mast med 2G kapacitet för att bytet ska kunna ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in