2014-07-31, 19:35
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ok, då kanske du kan svara på hela inlägget, tack.

Frågan om det ukrainska militära flygets aktivitet i närheten av mh17 och varför det befann sig där, är något som redan avhandlats ganska omfattande i nedanstående tråd - som behandlar kraschen. Jag hänvisar dig till mina inlägg i den tråden.

(FB) Malaysiskt passagerarplan nedskjutet i Ukraina
2014-07-31, 19:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
I jämförelse till alla de i civilbefolkning som lemlästas och dödas, alla unga män på bägge sidor som råkar ut för samma sak.

Beaktandet av de oåterkalleliga psykiska skador som denna tragedi skapar för flera generationer i framtiden!

Med det i åtanke är intresse från min sida otroligt lågt för en sårad yrkesmördare från ett av anstiftarländerna till detta onödiga brödrakrig!

Skulle vara mer intresserad om ni diskuterade hur en sådan "människa" psykologiska profil ser ut, som valt det som yrke att delta i denna vidriga sysselsättning och att ödelägga andras länder på grund av sin arbetsgivares monumentala girighet och storhetsvansinne!

Du tror alltså att en amerikansk general i flygvapnet UTAN erfarenhet av markstrid sårats i Ukraina då han ledde Ukrainas markstridskrafter i östra ukraina? Är det korrekt uppfattat av mig?

http://beforeitsnews.com/war-and-conflict/2014/07/pentagon-general-randy-allen-key-wounded-in-ukraine-2453438.html

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Frågan om det ukrainska militära flygets aktivitet i närheten av mh17 och varför det befann sig där, är något som redan avhandlats ganska omfattande i nedanstående tråd - som behandlar kraschen. Jag hänvisar dig till mina inlägg i den tråden.

(FB) Malaysiskt passagerarplan nedskjutet i Ukraina

Mina frågor var detaljerade, du kan väl svara på dom här?

Eller du kanske inte kan det?

Citat:
Har du en neutral källa till att Ukrainskt stridsflyg var i "närheten" av MH-17, jag har läst om att SU-25 skulle varit i närheten, dock kan dom knappast ha varit i närheten av det civila planet om dom samtidigt anföll "milisen". För jag förutsätter att "milisen" befann sig på marken?

Eller flög dom på 10000 meter och anföll "milisen" vad använde dom för vapensystem då?
Senast redigerad av vf 2014-07-31 kl. 19:44.
2014-07-31, 19:52
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Du måste vara en svensk politiker.

Låt oss se vad EU/NATO gjorde,

Stod och jublade när Ryssland sammanföll efter Sovjets fall.

Började gråta ut då några tjuvaktika oligarker fick sitt straff.

Tog chansen att expandera NATO då Ryssland var svagt.

Börjar bygga upp ett missilförsvar mot tidigare avtal med Sovjet.

NATO bombar skiten ur Serbien för att islamister i UCK säger att miljoner håller på att mördas, NATO hoppar på tåget. Visar sig vara enorma överdrifter, svenska försvaret ser det som psyop.

Hela jugoslavienkriget utlöstes förövrigt till stor del för att jugoslavien försökte lyda IMF, det ledde till kollaps i ekonomin och massarbetslöshet. Vilket försvagade staten och ledde till starka motsättningar och senare krig. Det var inte den enda orsaken, men en stor bidragande orsak.

Senare under Putin:

Attackerar Ryssland, särskilt Bildt då Ryssland blir attackerade av Georgien. Bildt jämför Ryssland med nazityskland för att de faktiskt försvarar sig. USA har officiellt erkänt att det var Georgien som anföll, Georgiens president är uppenbarligen en idiot.

Övertygar Ryssland att godkänna en icke flygzon över Libyen, använder detta som en ursäkt att bomba sönder armen och därefter ser till att alla ryska och kinesiska bolag blir utkastade.

Ryssland skiter i att leverera S-300 till Iran, USA tackar genom att hota bomba en gammal allierad till Ryssland- Syrien.

Medan man gör allt detta bjuder man in till lite saker, mest handel som är tänkt att gynna EU/NATO.

Samtidigt som man gör expansionen av NATO och allt detta skär svenska politiker och politiker i EU ner försvaret i EU till en patetisk nivå. Tyskland idag har 200-300 stridsvagnar och lika många flyg, samma med UK och Frankrike osv. Man har inget försvar men skriker och hetsar och expanderar. Idioter.

Glöm inte ständiga anklagelser utan bevis för all ondska som Ryssland påstås skapa i Ukraina, hot och genomförande av sanktioner, utan bevis etc etc.
Man tillåter inte att ryska människor får försvara sig mot nazistiska sonderabteilung, som ju är aktiva i östra Urinia, det är ju sanslöst bara det.
Man plockar också fram dåren från Georgien som rådgivare. man kräver att Ryssland stänger sin gräns, samt att dom tar bort sina trupper från denna. Man utesluter Ryssland ur div säkerhets organ etc etc.

Jämför detta med den enda rasiststaten i världen idag, Israel, som ju bjuds in på europeisk sångfestival, fotboll, och diverse samarbeten.
Senast redigerad av SvenskMuslimah 2014-07-31 kl. 19:57.
2014-07-31, 19:55
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ok, då kanske du kan svara på hela inlägget, tack.

Abrams hade noll totalförluster av IED:s i Irak, dock en hel del svårt skadade vagnar och fem man döda. Det kallar inte jag chanslöst.

Dyra att reparera och värdelösa stillastående, med ökad risk för bärgarna. Taktiken var fantastisk och sanslöst billig. Så man kan med fog säga att dom var chanslösa.
2014-07-31, 19:56
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Du tror alltså att en amerikansk general i flygvapnet UTAN erfarenhet av markstrid sårats i Ukraina då han ledde Ukrainas markstridskrafter i östra ukraina? Är det korrekt uppfattat av mig?

Nej det var inte korrekt uppfattat!

Generaler leder inte några markstrider, detta är inte deras uppgift!
2014-07-31, 19:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Citat:
Med det i åtanke är intresse från min sida otroligt lågt för en sårad yrkesmördare från ett av anstiftarländerna till detta onödiga brödrakrig!

Du kommer inte få något vettigt svar.

Vad tror ni om den internationella beväpnade polisstyrka på 950 man som ska till den av de ryska terroristerna nedskjutna MH17s nedslagsplats? Kommer de komma i strid med de ryska terroristerna, hur tungt beväpnade kommer de vara?

Citat:
Beväpnad internationell polisstyrka till Ukraina
● FLYGKRASCHEN I UKRAINA Samtidigt som 68 malaysiska poliser nått Kiev har ukrainska parlamentet godkänt att en beväpnad polisstyrka på 950 man från Australien och Nederländerna skickas till landet. Enligt BBC kommer styrkan placeras vid kraschplatsen för att utredningen där kan bedrivas säkert samtidigt som strider rasar mellan ukrainska styrkor och rebellerna i området.
– Malaysia stödjer till fullo den internationella utredningen och vi är tacksamma för Nederländerna och deras roll i det internationella teamet, säger Malaysias premiärminister Najib Tun Razak i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Dyra att reparera och värdelösa stillastående, med ökad risk för bärgarna. Taktiken var fantastisk och sanslöst billig. Så man kan med fog säga att dom var chanslösa.
Vilka var chanslösa? Har du någon tolk närvarande?
Senast redigerad av Xelious 2014-07-31 kl. 20:00.
2014-07-31, 20:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Nej det var inte korrekt uppfattat!

Generaler leder inte några markstrider, detta är inte deras uppgift!

Var han där öht? I Ukraina alltså.

Citat:

Skulle vara mer intresserad om ni diskuterade hur en sådan "människa" psykologiska profil ser ut, som valt det som yrke att delta i denna vidriga sysselsättning och att ödelägga andras länder på grund av sin arbetsgivares monumentala girighet och storhetsvansinne!
__________________]

Det inlägget verkar indikera att du tror på infon från before its news?
2014-07-31, 20:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag är så pass gammal så jag blev inkallad och gjorde värnplikten och har väl skjutit med en eller annan puffra där, förutom att jag haft licens på jaktvapen då jag jagade när jag var yngre. Ansvaret är stort, men det finns omständigheter som gör att det minskar och helt kan försvinna - t ex om jag omöjligen kunde veta att jag sköt mot fel mål.

I en annan fråga så meddelar Ukraina att det lidit mer förluster under det senaste dygnet.

”Spokesman for Ukraine’s National Security and Defense Council Andriy Lysenko said on Thursday that eleven Ukrainian servicemen had been killed and another 51 wounded in the past twenty-four hours in Kiev’s military operation in the country’s east.”
http://en.itar-tass.com/world/743106

Jag vet inte vad du lever i för fantasivärld men robotskyttarna betraktas som terrorister. Alltså inte som soldater med immunitet enligt folkrätten. Därmed spelar det ingen roll om de tog fel på flygplan, det är mord ändå.
2014-07-31, 20:03
Medlem
tverskoys avatar
USA fortsätter samma folkmordslinje i Ukraina som de har gjort i Irak och Syrien. Först gör CIA en statskupp sen börjar blodspillan. Det är så USA härskar - man destabiliserar läget i världen. Att massa människor dör är ingenting man bryr sig i USA. Att man ställer till med besvär för europa bryr man sig inte heller om, bara egna intressen är vad amerika står för.
2014-07-31, 20:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
USA fortsätter samma folkmordslinje i Ukraina som de har gjort i Irak och Syrien. Först gör CIA en statskupp sen börjar blodspillan. Det är så USA härskar - man destabiliserar läget i världen. Att massa människor dör är ingenting man bryr sig i USA. Att man ställer till med besvär för europa bryr man sig inte heller om, bara egna intressen är vad amerika står för.

Du postade ett inlägg innan med lite lustig och felaktig information, kan du bemöta mitt svar kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
USA är direkt inblandad i krig i Ukraina

En amerikansk general blev skadad i striderna i Östra Ukraina

Pentagon General Randy Allen Key wounded in Ukraine
http://beforeitsnews.com/war-and-conflict/2014/07/pentagon-general-randy-allen-key-wounded-in-ukraine-2453438.html

Ansvaret för kriget ligger på Vita Huset. Det är USA som bestämmer om kriget ska fortsätta. Hittills har tusentals redan dödats i blodbadet. Hur länge ska vansinnet att pågå är helt upp till USA att bestämma.

Citat:
Ja, herregud vilken jävla smörja. På "before it's news" kan vem som helst lägga ut precis vad som helst och nu används det som en källa i denna diskussionen?

Om det hade stått att rebellerna sköt ner planet så hade du så klart länkat till den siten också?

Edit: När man googlar på "generalen" dyker bara suspekta sidor upp, i övrigt verkar han inte existera.

Edit igen: http://www.af.mil/AboutUs/Biographies/Display/tabid/225/Article/108465/major-general-randy-a-kee.aspx

Det måste vara honom dom menar, en flygvapengeneral som har befälet över Ukrainska armen alltså.
2014-07-31, 20:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Du tror alltså att en amerikansk general i flygvapnet UTAN erfarenhet av markstrid sårats i Ukraina då han ledde Ukrainas markstridskrafter i östra ukraina? Är det korrekt uppfattat av mig?[

Den Ryska s.k propagandan är så fruktansvärt dåligt genomtänkt och implementerad att man faktiskt blir både generad och en aning besviken.

Jag menar ungefär som så att med ryssarnas och russofilernas bild av sin egen plats och inflytande i världen så borde de åtminstone kunna fabricera lögner i propagandasyfte som inte slås sönder på några timmar.

Men det är väl som med allt annat dvs Kreml har missat tåget även där. Västmedia och informationssamhället springer i cirklar runt ryssarnas patetiska försök till desinformation.
Senast redigerad av DaEzz 2014-07-31 kl. 20:16.
2014-07-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Du vet väl att USA övade prickskytte mot Irakiska sovjettanks. Nästan inga förluster för alliansen medan Iraks enorma armada av tanks upplöstes i atomer, allt medan BagdadBob höll hov. Vem köper ryska tanks efter detta? Inte Ukraina i alla fall om man får välja inför framtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in