2014-07-31, 18:58
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nej, så är det inte. Du har uppenbarligen aldrig handskats med någon form av vapen. Ansvaret ligger hos den som trycker av vapnet.

Har du en neutral källa till att Ukrainskt stridsflyg var i "närheten" av MH-17, jag har läst om att SU-25 skulle varit i närheten, dock kan dom knappast ha varit i närheten av det civila planet om dom samtidigt anföll "milisen". För jag förutsätter att "milisen" befann sig på marken?

Eller flög dom på 10000 meter och anföll "milisen" vad använde dom för vapensystem då?

Finns vittnes uppgifter på att Urinias luftwaffe använder civila passagerarplan som gömställen. Radarbilder talar också för det. Planet dirigerades långt mer norrut än det brukade gå. Så inget är omöjligt, dock mest omöjligt att en soldat är den skyldiga. Urinia är skyldigt oavsett vem som sköt. Detta pga av att deras egna plan med motmedel och krigsvana besättningar inta klarar av miljön, varken på låg eller hög höjd, samt där ovan.
2014-07-31, 18:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Som motvikt till all det ointressanta pladdret i tråden, lite nyheter från URINkaina:

En APC efter en fullträff på Shahtersk vägen, innehållande X antal söndersprängda och brända fascister och nazister från bataljon Dnepr den Juli 31, 2014....

Varning mycket tragiska och hemska bilder!

Det verkar verkligen inte gå så bra för det bruna slöddret i deras övergrepp på Novorossia, som vissa debattörer hävdar hela dagarna med en dåres envishet!

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=PWHO0gFXIfc
En klen tröst för legosoldaterna, de jagas iväg överallt för tillfället.
Att Ukraina drabbas av förluster är tragiskt men sådant händer i krig.
2014-07-31, 19:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Rätt bra smäll i den BTR en. Känns som mer än bara en rpg träff. mer som en tung pvrb träff avsedd för dunka amerikanska strv i fronten.
vad jag kan utläsa av bilden.
- fordonets automatiska släcksystem har gått på-> massa skum där bak
- väldigt många lik så fordonet måste vart fullt vid träffen
- liken som ligger bakom vagnen hade inte så mycket brännskador så roboten har träffat förmodligen sida frontalt.
- liken som ligger bakom vagnen kan ha blivit nedkämpade då de flydde vagnen, en del hade skador som inte uppstår vid fordonsexplosion vid robotträff.
De som ligger bakom har slungats ur vid explosionen, det är därför de är brända och söndertrasade, tung pvrobot eller strvgranat.
2014-07-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Dumheter, man gjorde allt för att ryssarna skulle börja lita på väst. Ryska spioner läts t.om. vandra ut och in i NATO högkvarteret. Man samarbetade också intensivt med Ryssland vad gäller transporter till Afghanistan, terrorbekämpning och rymdfart. I gengäld så fick ryssarna komma med i olika organisationer, t.ex. WTO, fick tillgång till västerländsk teknologi, och kunde exportera energi och råvaror, i stor mängd, till väst.

Vändningen kom efter massiva protester i Moskva och på andra håll, (det började i Kaliningrad), riktade, inte bara emot korruption och valfusk, utan emot Pulter him self också. När då presidentvalet stundade så började Pulters hetskampanj emot väst.

Men detta är historia nu, Putlers Russia kommer att gå under p.g.a. ekonomiska och påföljande sociala oroligheter.

Du måste vara en svensk politiker.

Låt oss se vad EU/NATO gjorde,

Stod och jublade när Ryssland sammanföll efter Sovjets fall.

Började gråta ut då några tjuvaktika oligarker fick sitt straff.

Tog chansen att expandera NATO då Ryssland var svagt.

Börjar bygga upp ett missilförsvar mot tidigare avtal med Sovjet.

NATO bombar skiten ur Serbien för att islamister i UCK säger att miljoner håller på att mördas, NATO hoppar på tåget. Visar sig vara enorma överdrifter, svenska försvaret ser det som psyop.

Hela jugoslavienkriget utlöstes förövrigt till stor del för att jugoslavien försökte lyda IMF, det ledde till kollaps i ekonomin och massarbetslöshet. Vilket försvagade staten och ledde till starka motsättningar och senare krig. Det var inte den enda orsaken, men en stor bidragande orsak.

Senare under Putin:

Attackerar Ryssland, särskilt Bildt då Ryssland blir attackerade av Georgien. Bildt jämför Ryssland med nazityskland för att de faktiskt försvarar sig. USA har officiellt erkänt att det var Georgien som anföll, Georgiens president är uppenbarligen en idiot.

Övertygar Ryssland att godkänna en icke flygzon över Libyen, använder detta som en ursäkt att bomba sönder armen och därefter ser till att alla ryska och kinesiska bolag blir utkastade.

Ryssland skiter i att leverera S-300 till Iran, USA tackar genom att hota bomba en gammal allierad till Ryssland- Syrien.

Medan man gör allt detta bjuder man in till lite saker, mest handel som är tänkt att gynna EU/NATO.

Samtidigt som man gör expansionen av NATO och allt detta skär svenska politiker och politiker i EU ner försvaret i EU till en patetisk nivå. Tyskland idag har 200-300 stridsvagnar och lika många flyg, samma med UK och Frankrike osv. Man har inget försvar men skriker och hetsar och expanderar. Idioter.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2014-07-31 kl. 19:09.
2014-07-31, 19:09
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Rätt bra smäll i den BTR en. Känns som mer än bara en rpg träff. mer som en tung pvrb träff avsedd för dunka amerikanska strv i fronten.
vad jag kan utläsa av bilden.
- fordonets automatiska släcksystem har gått på-> massa skum där bak
- väldigt många lik så fordonet måste vart fullt vid träffen
- liken som ligger bakom vagnen hade inte så mycket brännskador så roboten har träffat förmodligen sida frontalt.
- liken som ligger bakom vagnen kan ha blivit nedkämpade då de flydde vagnen, en del hade skador som inte uppstår vid fordonsexplosion vid robotträff.

Min ödmjuka gissning är en av riktad IED av IRAK typ, där en smält stråle av metall går igenom pansaret som smör och detonerar där ammunitionen inne i vagnen och detta förklarar de svåra skadorna och att kropparna spritts runt!

Tänk också på att i värmen så sitter dom också ovanpå vagnen och skadorna på dess kommer drastiskt skiljer sig markant från dom inne i vagnen...

Passar mycket bra med vad den fd. spetznas officeraren från Donetsk berättade om Novorossias nya taktik med gerillakrigföring bakom de urinkainska linjer och deras uppmarschvägar!

Detta kommer vi få mycket av i framtiden, misstänker jag!
Senast redigerad av naturtvål 2014-07-31 kl. 19:32.
2014-07-31, 19:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De som ligger bakom har slungats ur vid explosionen, det är därför de är brända och söndertrasade, tung pvrobot eller strvgranat.

Första jag tänkte på var träff av stridsvagnskanon, jag har sett sådant på nära håll och strvpil tenderar till att slita sönder pansrade fordon på just det sätt som syns i videon. Jävligt otäckt oavsett
2014-07-31, 19:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Min ödmjuka gissning är en av riktad IDE av IRAK typ, där en smält stråle av metall går igenom pansaret som smör och detonerar där ammunitionen inne i vagnen och detta förklarar de svåra skadorna och att kropparna spritts runt!

Tänk också på att i värmen så sitter dom också ovanpå vagnen och skadorna på dess kommer drastiskt skiljer sig markant från dom inne i vagnen...

Passar mycket bra med vad den fd. spetznas officeraren från Donetsk berättade om Novorossias nya taktik med gerillakrigföring bakom de urinkainska linjer och deras uppmarschvägar!

Detta kommer vi få mycket av i framtiden, misstänker jag!
Riktad sprängverkan heter det din jävla sopa, RSV.
Används i minor, pskott, robotar , däremot använder stridsvagnar pil (normalt sett)
2014-07-31, 19:15
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Nej, så är det inte. Du har uppenbarligen aldrig handskats med någon form av vapen. Ansvaret ligger hos den som trycker av vapnet.

Jag är så pass gammal så jag blev inkallad och gjorde värnplikten och har väl skjutit med en eller annan puffra där, förutom att jag haft licens på jaktvapen då jag jagade när jag var yngre. Ansvaret är stort, men det finns omständigheter som gör att det minskar och helt kan försvinna - t ex om jag omöjligen kunde veta att jag sköt mot fel mål.

I en annan fråga så meddelar Ukraina att det lidit mer förluster under det senaste dygnet.

”Spokesman for Ukraine’s National Security and Defense Council Andriy Lysenko said on Thursday that eleven Ukrainian servicemen had been killed and another 51 wounded in the past twenty-four hours in Kiev’s military operation in the country’s east.”
http://en.itar-tass.com/world/743106
2014-07-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Finns vittnes uppgifter på att Urinias luftwaffe använder civila passagerarplan som gömställen. Radarbilder talar också för det. Planet dirigerades långt mer norrut än det brukade gå.

Men då kanske du nu då kan visa radarspåren från de två dygnen före och nedskjutniungsdygnet så att vi får se skilllnaden.

I verkligheten så flög man exakt samma rutt som dagen innan och dagen innan det och dagen innan det osv.

Det är den som avfyrar vapnet som är skyldig. Att du sen inte vill hålla med om det visar bara på din verkliga agenda
2014-07-31, 19:28
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Riktad sprängverkan heter det din jävla sopa, RSV.
Används i minor, pskott, robotar , däremot använder stridsvagnar pil (normalt sett)

Beror din stora affekt på att din stora sorg över nassarna hastiga hädanfärd? Försök och styr dina hormoner i fortsättningen!

Som sagt! Vi kommer få se mer av detta där bepansrade trupptransportfordon blir utslagna av fordonsminor (IED)...

Undrar vilka råd de amerikanska rådgivarna skall ge Urinkaina mot denna oerhört effektiva taktik?

Agent Orange? Dra sig ur som i Afghanistan och Irak? Även de amerikanska abrahams tanks var chanslösa mot denna typ av Irakiska IED!
Senast redigerad av naturtvål 2014-07-31 kl. 19:33.
2014-07-31, 19:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag är så pass gammal så jag blev inkallad och gjorde värnplikten och har väl skjutit med en eller annan puffra där, förutom att jag haft licens på jaktvapen då jag jagade när jag var yngre. Ansvaret är stort, men det finns omständigheter som gör att det minskar och helt kan försvinna - t ex om jag omöjligen kunde veta att jag sköt mot fel mål.

I en annan fråga så meddelar Ukraina att det lidit mer förluster under det senaste dygnet.

”Spokesman for Ukraine’s National Security and Defense Council Andriy Lysenko said on Thursday that eleven Ukrainian servicemen had been killed and another 51 wounded in the past twenty-four hours in Kiev’s military operation in the country’s east.”
http://en.itar-tass.com/world/743106

Ok, då kanske du kan svara på hela inlägget, tack.

Citat:

Har du en neutral källa till att Ukrainskt stridsflyg var i "närheten" av MH-17, jag har läst om att SU-25 skulle varit i närheten, dock kan dom knappast ha varit i närheten av det civila planet om dom samtidigt anföll "milisen". För jag förutsätter att "milisen" befann sig på marken?

Eller flög dom på 10000 meter och anföll "milisen" vad använde dom för vapensystem då?

Citat:
Agent Orange? Dra sig ur som i Afghanistan och Irak? Även de amerikanska abrahams tanks var chanslösa mot denna typ av Irakiska IED!

Abrams hade noll totalförluster av IED:s i Irak, dock en hel del svårt skadade vagnar och fem man döda. Det kallar inte jag chanslöst.
Senast redigerad av vf 2014-07-31 kl. 19:34.
2014-07-31, 19:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
I jämförelse till alla de i civilbefolkning som lemlästas och dödas, alla unga män på bägge sidor som råkar ut för samma sak.

Det var tvärskoj som tyckte att lögnen var intressant för tråden.

Citat:
Beaktandet av de oåterkalleliga psykiska skador som denna tragedi skapar för flera generationer i framtiden!

Ja, allt på grund av din fascistiska idol Putin! Notera nedan din skiftning till att gotta dig i död som är hur vi känner dig bättre.

Citat:
Med det i åtanke är intresse från min sida otroligt lågt för en sårad yrkesmördare från ett av anstiftarländerna till detta onödiga brödrakrig!

Vad är det du inte förstår vad gäller informationen att tvärkojs artikel bara var ett påhitt?
Du kanske kan översätta den här tämligen "ryska" texten från artikeln?
Citat:
Note that the U.S. official is already making statements on behalf of the head of the “independent” Ukraine. Guys guys are palyatsya, yes. But it is, bar, for illusions about who is now actually taxis in Kiev, no longer exist.
What is important is that this call for a truce sounded very suddenly and goes against all previous U.S. policy.
Immediately note the version that the U.S. leadership horrified the horrors of the civil war in Ukraine and decided to fight for peace on humanitarian grounds of conscience and morality. It’s fantastic that you can only voice Jen Psak either already late John Ronald Reuel Tolkien .

Citat:
Skulle vara mer intresserad om ni diskuterade hur en sådan "människa" psykologiska profil ser ut, som valt det som yrke att delta i denna vidriga sysselsättning och att ödelägga andras länder på grund av sin arbetsgivares monumentala girighet och storhetsvansinne!

Du sa att denna person som inte dött i Ukraina inte var intressant, nu är det intressant? Är det här ett dagcenter tycker du?

Citat:
Min ödmjuka gissning är en av riktad IDE av IRAK typ, där en smält stråle av metall går igenom pansaret som smör och detonerar där ammunitionen inne i vagnen och detta förklarar de svåra skadorna och att kropparna spritts runt!

.... i nästa inlägg är du mycket intresserad av hur folk dör och gottar dig i död. Du är väldigt falsk.

Citat:
Beror din stora affekt på att din stora sorg över nassarna hastiga hädanfärd? Försök och styr din hormoner i forsättningen!

Som sagt var...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in