2014-07-31, 19:00
Medlem
yulbrynners avatar
Ibland får man PM från folk om att köpa droger, rökmixar, begagnade datorspel, och annat trams. Det är ofta nyregistrerade användare som hoppar in på forumet och spammar iväg PM. Till slut blir de bannade. Skadan är dock redan skedd - reklamen har nått ut och idioter nappar på deras erbjudanden. Personen som blev bannad reggar ett nytt konto och fortsätter göra reklam. Idioter köper. Cirkeln sluts.

Förslag för att få bukt med detta otyg:
  • Användare måste ha minst 50-100 inlägg innan de kan skicka PM. (Kan alltid skicka till moderatorer)
  • Användare kan bara skicka PM till 3-10 olika personer i timmen. (Kan skicka hur många brev man vill till samma personer per timme, ifall det är en diskussion.)

Ja det var allt jag kom på. Detta gör det svårare för nyregistrerade medlemmar att skicka massa PM till folk för att sälja saker.

Bättre förslag?

Tycker ni som driver Flashback att forumet ska fortsätta vara en marknadsplats för smutsiga affärer?

Dags att agera?

/Arg insändare
Senast redigerad av yulbrynner 2014-07-31 kl. 19:21.
Citera
2014-07-31, 19:03
Bannlyst
Användare måste ha minst 50-100 inlägg innan de kan skicka PM.

Låter mycket klokt!

Användare kan bara skicka PM till 3 olika personer i timmen. (Kan skicka massa brev till samma person ifall det är en diskussion.)

Där håller jag inte med dig make it 10 at least.
Citera
2014-07-31, 19:08
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yfrontskalsong
Där håller jag inte med dig make it 10 at least.

Ja 10 är kanske bra. Poängen är att det ska vara ineffektivt att göra massutskick. Vanliga användare PMar väl knappast mer än 10 olika personer i timmen?

Kan man endast skicka 10-20 PM i timmen till olika personer, ja då får en reklamfuling sitta i 10 timmar för att nå ut till 100-200 användare här på Flashback. I nuläget kan en sådan ynkrygg nå ut till 200+ personer på en timme ifall han/hon är rapp i fingrarna?
Senast redigerad av yulbrynner 2014-07-31 kl. 19:17.
Citera
2014-07-31, 19:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Antal inlägg tycker jag är en taskig lösning, har fått rätt många pm från medlemmar med 0-30 inlägg som varit av seriös karaktär bla frågor som en medlem inte velat skylta med.

Antal säljpm är kanske 2st men hänger inte mycket i drogforumen.
Citera
2014-07-31, 19:12
Bannlyst
Jag är med dig, pma en Admin den här tråden, finns intresset att minska skiten så gör dom något åt det.
Citera
2014-07-31, 19:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yulbrynner
Ja 10 är kanske bra. Poängen är att det ska vara ineffektivt att göra massutskick. Vanliga användare PMar väl knappast mer än 10 olika personer i timmen?
Det skulle nog funka bättre, är ingen "pm hora" så för mig hade en begränsning på max 1 medlem per 60 minuter aldrig märkts.
Citera
2014-07-31, 19:21
Avslutad
Det bästa och enklaste som jag tycker är att rapportera detta PM gör man ytterligare ändringar kan det bli skit för de legala användarna.
Citera
2014-07-31, 19:21
Medlem
yulbrynners avatar
Väntar envist på svar från ansvarig admin.
Senast redigerad av yulbrynner 2014-07-31 kl. 19:24.
Citera
2014-07-31, 19:23
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Det bästa och enklaste som jag tycker är att rapportera detta PM gör man ytterligare ändringar kan det bli skit för de legala användarna.

Det som du beskriver är ju en metod som uppenbarligen inte fungerar. Reklamen fortsätter flöda in på forumet av ohederliga nyregistrerade medlemmar, dag ut och dag in.

Det gäller att hitta en lösning som gallrar bort reklamen, utan att drabba vanliga användare negativt.
Citera
2014-07-31, 19:31
Avslutad
Citat:
Det som du beskriver är ju en metod som uppenbarligen inte fungerar. Reklamen fortsätter flöda in på forumet av ohederliga nyregistrerade medlemmar, dag ut och dag in.

Det gäller att hitta en lösning som gallrar bort reklamen, utan att drabba vanliga användare negativt.

Som du säger det fungerar inte alls bra, men frågan är hur det skall kunna stoppas, kanske kunde någon moderator/ admin få rättigheten att omgående eliminera missbrukaren samt ta bort allt som skrivits.

Som det nu är så dröjer det en bra stund innan missbrukaren åker ut på arslet från FB

Ett snabbt avlägsnande av ohyran skulle nog göra susen, det tar ju dock lite tid att skapa sitt konto här.
Citera
2014-07-31, 19:31
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yfrontskalsong
Jag är med dig, pma en Admin den här tråden, finns intresset att minska skiten så gör dom något åt det.

Citat:
Väntar envist på svar från ansvarig admin.

21 minuter efter tråden startades...

Herregud, lugna dig. Mods och admins sitter inte här 24/7. Admins läser här regelbundet och ser tråden tids nog. Att PM:a är ingen större vits.

Detta är dessutom verkligen ingen ny idé, den poppar upp lite då och då. Sök innan ni postar nya trådar. Här är en av flera tidigare trådar på ämnet: (FB) Förslag: inläggsgräns för nya användare.
Citera
2014-07-31, 19:39
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Detta är dessutom verkligen ingen ny idé, den poppar upp lite då och då.

Ingen har kommit med lika bra förslag som mig.

Citat:
Herregud, lugna dig.

Så du tycker vi ska fortsätta ha det så här? Svarta börsen i rena rama vilda västern?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in