2014-07-31, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mybabys
Hur rädd bör man vara att det skjuts igen?efter denna händelse är man ju rädd för å vistas vid fönster kvälls tid eller att barnen ska bli skadade😔 mest inbillning med massa tankar men att tankarna finns där gör att man blir knäpp snart😕

De flesta sitter häktade men när saker lagt sig om 1-2 mån då ökar risken igen skulle jag tro
Citera
2014-07-31, 16:19
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Hur rädd bör man vara att det skjuts igen?efter denna händelse är man ju rädd för å vistas vid fönster kvälls tid eller att barnen ska bli skadade😔 mest inbillning med massa tankar men att tankarna finns där gör att man blir knäpp snart😕

Objektivt sett ska du vara mycket räddare för att råka ut för en bilolycka som exempel. Men jag skulle inte röra mig i de aktuella områdena kvällstid/nattetid för känslan av otrygghet är det svårt att rå på med logiskt resonerande.
Citera
2014-07-31, 16:55
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Tack!

http://www.4gp.tw/b037/1406806918965.jpg

http://www.4gp.tw/b037/1406806992341.jpg

http://www.4gp.tw/b037/1406807059369.jpg

Gick även jag en sväng runt Ryd Centrum. Fanns mer... var även ungar som målade nu helt öppet vid 16 tiden, de var bara 7-10år gamla.
Citera
2014-07-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakir81
Tyvärr kan jag inte gå ut med namnet kommer ändå ut.
Det tolkar jag som att du inte vet. Eller så är du en idiot.
Om du vet vem det är så begriper du ju att allt blir officiellt så fort häktningsförhandling inleds.
Citera
2014-07-31, 18:03
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
De flesta sitter häktade men när saker lagt sig om 1-2 mån då ökar risken igen skulle jag tro

Tror nog att det finns fler medlemmar som går lösa...sen är de inte häktade, utan anhållna.

Men de ligger kanske lite lågt för närvarande men jag kan tänka mig att det blir hämndaktioner och sånt sen.

Det tar liksom aldrig slut de här konflikterna dem emellan.
Senast redigerad av Majgull 2014-07-31 kl. 18:11.
Citera
2014-07-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Tror nog att det finns fler medlemmar som går lösa...sen är de inte häktade, utan anhållna.

Men de ligger kanske lite lågt för närvarande men jag kan tänka mig att det blir hämndaktioner och sånt sen.

Det tar liksom aldrig slut de här konflikterna dem emellan.
Det vi kan hoppas på är ju att de lyckas bättre vid följande skjutningar.
Varje död kriminell kaosblatte är storvinst för samhället.

Fängelse och sjukhusvård ligger ju på en dygnskostnad runt 4000:-

Man borde fundera på att hitta nåt sätt att skrämma yngre förmågor att gå med i gängen.

Tyvärr får vi ju inte hänga slödder i lyktstolpar. Det tror jag annars skulle få effekt...
Citera
2014-07-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Objektivt sett ska du vara mycket räddare för att råka ut för en bilolycka som exempel. Men jag skulle inte röra mig i de aktuella områdena kvällstid/nattetid för känslan av otrygghet är det svårt att rå på med logiskt resonerande.

Bor ju i skäggetorp 😔 bara ca 10 min därifrån det hände😔 flytta är ju ett alternativ men att man ska behöva fly från sitt hem å dra upp barnen från kompisar osv känns så jäkla surt men kanske ända sättet för å känna sig trygg!
Citera
2014-07-31, 18:54
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Man kan inte lägga för stort ansvar på polisen. Tydligen har man haft mycket personal i området. Dessutom ringer folk in "var och varannan natt" och tror att de hört skottlossning fast det kan ha varit något annat som smällt. Tidigare har man även gått ut med att man misstänkt "tjuvringning" om skottlossning bara för att få polisen att vara någon annanstans än där man själv tänker slå till.

Vad beror bråket på ? en stulen skinnväst som i Göteborg ?
Citera
2014-07-31, 19:07
Medlem
Theonlyts avatar
Aa du kanske borde flytta. Till typ under en sten eller nått. Känner du dig otrygg kanske det är dags att grow some balls eller så är det lika bra att du flyttar. Dom här wannabe-gangstersen är inget annat än riktiga förlorare. Att en så ung kille ska förlora livet på grund av deras fjantiga "krig" är bara sorgligt. Vad har de ens att kriga om? Dom här gängen fjantar runt och säljer lite gräs och hotar krogar och tror att dom är ett gäng Tony Montana´s och styr världens knarkhandel eller något. Har god koll på vilka flera utav "medlemmarna" i gängen är. Inte precis de smartaste katterna i staden. Skicka dom alla till Colombia eller Mexico så får vi se hur mycket de vågar härja runt där. Patetiska...
Citera
2014-07-31, 19:10
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Bor ju i skäggetorp 😔 bara ca 10 min därifrån det hände😔 flytta är ju ett alternativ men att man ska behöva fly från sitt hem å dra upp barnen från kompisar osv känns så jäkla surt men kanske ända sättet för å känna sig trygg!

Jag skulle inte bo kvar med barn i Skäggetorp som läget är nu men om man vill vara kvar för att visa att man inte ger upp för kriminaliteten - och sätter sina barns hälsa på spel - det avgör man ju själv.
Citera
2014-07-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doorman
Det tolkar jag som att du inte vet. Eller så är du en idiot.
Om du vet vem det är så begriper du ju att allt blir officiellt så fort häktningsförhandling inleds.

Då får jag vara en idiot i dina ögon.
Citera
2014-07-31, 21:56
Medlem
Tydligen misstänker polisen att vittnen kan bli påverkade av forum på internet, speciellt ett som har en tråd med över 300 000 visningar. Vilket kan det vara NT.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in