2014-07-31, 15:47
Medlem
Skapade Gud brottslighet, sjuka idéer, tankar, funderingar, handlingar, etc. också? Tror man på Gud så tror man också på den onda sidan. Homosexualitet är av "ondo" så att säga - en form av demonbesatthet med andra ord. Satan styr ju den här världen. Det vet varje kristen. Sedan är det upp till varje person att välja vilken väg han vill följa - Guds eller världens. Den senare leder till fördärvet.
Citera
2014-07-31, 15:51
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
tror inte Gud skapat homosexualitet. utan människorna skapar det själv.
Citera
2014-07-31, 15:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ojojoj, ännu nån som blundar för teodicé-frågan och kommar med klyschor istället.

Så homosexualitet är en synd eftersom det är en synd. Lysande.
Teodicé frågan anser jag är besvarad för länge sedan. Vi har en fri vilja - vi kan välja gott före ont, eller tvärt om. Det är inte Gud som skapat ondska. Vill du ha en diskussion kring detta, får du nog ta och åka tillbaka i tiden.

Nej, jag anser inte homosexualitet vara en synd. Försökte bara besvara TS. vill du böga så gör det. Det kommer kanske leda till att du får brinna i evighet, men jag vet inte.

jag börjar bli gammal och har svårt att förstå dagens analfixering. Kanske du ser en sundhet i det hela. Det gör inte jag.

Tar jag en titt på Pride-agendan idag blir jag upprörd. Analfisting, barnavdelningar och liknande vänder jag mig bort ifrån. Håll er agenda borta från mig, så blir jag lyckligare.

givetvis får du knulla män i röven hur mycket du vill. Det är din rättighet.
Senast redigerad av Japhy 2014-07-31 kl. 16:03.
Citera
2014-07-31, 15:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Skapade Gud brottslighet, sjuka idéer, tankar, funderingar, handlingar, etc. också?

Det beror på vilket underlag man användar.

Citat:
Tror man på Gud så tror man också på den onda sidan.

Naturligvis, GT-'guden' är ju ond.

Citat:
Homosexualitet är av "ondo" så att säga - en form av demonbesatthet med andra ord. Satan styr ju den här världen. Det vet varje kristen.

Med hjälp av cirkelargumentation.(1)

Citat:
Sedan är det upp till varje person att välja vilken väg han vill följa - Guds eller världens. Den senare leder till fördärvet.

Se (1).
Citera
2014-07-31, 15:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Så homosexualitet är en synd eftersom det är en synd. Lysande.
Alltså sådär kan du inte säga, det är ett korrekt argument. Alla synder är axiomatiska. Frågan är möjligtvis varför man skulle bry sig om vad en viss religion tycker är synd eller ej.
Citera
2014-07-31, 15:58
Medlem
Citat:
Det beror på vilket underlag man användar.

Naturligvis, GT-'guden' är ju ond.

Med hjälp av cirkelargumentation.(1)

Se (1).

Jag tänker inte argumentera med en dåre. I grund och botten så handlar om att göra sitt val här i livet - att tro eller att inte tro. Svårare än så är det inte. Det finns inga cirkelargument ö h t när allt hör ihop. Du kan inte tjäna två mästare, "vettu".
Citera
2014-07-31, 16:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Om det stämmer att man inte väljer sin sexuella läggning (bland annat genom social påverkan), utan handlar om gener, så är det väldigt enkelt att förstå att det handlar om defekta gener.
Det finns flertalet tvillingstudier som påvisar att homosexualitet inte är en genetisk åkomma. Ca 10% risk att en tvilling till en bror som är bög själv blir bög. Det verkar således vara ett val som personen gör. Men riktigt så enkelt är det givetvis inte. Det hela handlar om betingning. Finns även flera djurstudier som visar på att så är fallet. Därför kör homomaffian sin agenda, i syfte att förleda och betinga ungdomen in i deras egna avarter. Det är sorgligt, men sant.

Citat:
“Because they have identical DNA, it ought to be 100%,” Dr. Whitehead notes. But the studies reveal something else. “If an identical twin has same-sex attraction the chances the co-twin has it are only about 11% for men and 14% for women.”

http://www.orthodoxytoday.org/blog/2013/06/identical-twin-studies-prove-homosexuality-is-not-genetic/

Ja, du kanske inte godtar källan, eftersom du kanske väljer att inte göra så.

Citat:

Eight major studies of identical twins in Australia, the U.S., and Scandinavia during the last two decades all arrive at the same conclusion: gays were not born that way.

“At best genetics is a minor factor,” says Dr. Neil Whitehead, PhD.

Read more at http://girlsjustwannahaveguns.com/2013/08/identical-twin-studies-show-the-only-gay-genes-that-exist-are-made-by-versace/#CoCzfkLro0m3duZO.99

http://girlsjustwannahaveguns.com/2013/08/identical-twin-studies-show-the-only-gay-genes-that-exist-are-made-by-versace/

Citat:
In a nutshell, if you take pairs of identical twins in which one
twin is homosexual, the identical co-twin (a monozygotic (MZ) twin)
is usually not homosexual.

http://www.mygenes.co.nz/PDFs/Ch10.pdf

Vill du ha fler källor föreslår jag att du googlar, alternativt studerar på ditt närmsta universitet.
Citera
2014-07-31, 16:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Om det stämmer att man inte väljer sin sexuella läggning (bland annat genom social påverkan), utan handlar om gener, så är det väldigt enkelt att förstå att det handlar om defekta gener.

Även enligt evolutionsteorin är det en defekt genom att djur som är homosexuella inte kan föra vidare sina gener, och därför dör ut, på liknande sätt som individer med andra slags defekta gener och sjukdomar dör ut.

Från början skapade inte Gud människor med defekta gener, utan det har kommit till med tiden efter Adam och Evas avfall. En annan defekt var att dom så småningom åldrades och dog.

Naturlig eller onaturligt är väl en definitionsfråga, är det naturligt att djur och människor föds missbildade och dör? Är det naturligt att djur våldtar varandra? Är det naturligt att djur även håller på med pedofili, tidelag och incest?

Enligt bibeln är alla dessa defekter, både genetiska och psykosociala arv, och något som varken människan eller djuren från början var skapade som, utan på grund av avfallet från det ursprungliga har infört dessa "onaturliga" saker i skapelsen.

Det är alltså onaturligt med sjukdomar och död, och även homosexualitet. Människan var skapad att föröka sig och uppfylla jorden, detta hade inte kunnat ske om Adam och Eva skapades som homosexuella eller skapades med andra defekter.

Homosexualitet är ingen defekt. Då är kärlek mellan heterosexuella defekt också.
Ingen har med någons annans val av partner att göra anser jag.
Gud skapade människan, enligt Bibeln och sedan är det människan som väljer vad den vill och inte vill i livet.
Citera
2014-07-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Homosexualitet är ingen defekt. Då är kärlek mellan heterosexuella defekt också.
Ingen har med någons annans val av partner att göra anser jag.
Gud skapade människan, enligt Bibeln och sedan är det människan som väljer vad den vill och inte vill i livet.

Så Gud kunde lika gärna skapat Adam och Eva som homosexuella?
Citera
2014-07-31, 17:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Kärlek är inget man planerar. Kärleken uppstår mellan två individer.
Jag kan inte gå fram till en man och säga till mig själv: han skall jag bli förälskad i!
Kärleken lever sitt eget liv oavsett vad hjärnan säger.
Citera
2014-07-31, 17:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Ja det hade han men nu gjorde han ju inte det. OCH förmodligen är det fortfarande individernas sätt att vara mot andra som räknas ,inte hur man k..... andra.
Gud skapade inte prostituerade, mördare eller pedofiler heller.
Och i himlen dit man kommer sedan eventuellt nu då där finns det inga människor med köttsliga begär.
Citera
2014-07-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kärlek är inget man planerar. Kärleken uppstår mellan två individer.
Jag kan inte gå fram till en man och säga till mig själv: han skall jag bli förälskad i!
Kärleken lever sitt eget liv oavsett vad hjärnan säger.

Du svarade inte på frågan. Om Adam inte hade kunnat bli förälskad i Eva, utan istället en man, hade vi existerat idag?

Är homosexualitet något som är enligt Guds skapelse när han sade till Adam och Eva "Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden"(1Mos 1:28)? Om Gud hade skapat två homosexuella, hade jorden blivit uppfylld? Hade vi existerat idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in