2014-07-31, 17:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Fast Lukaku hade säkert varit andraval efter Costa och fått spela många matcher. Jag får dåliga vibbar av denna Lukaku, hans inställning och motivation kommer aldrig göra honom bättre. Ingen klubb vill ha en sådan spelare.

Precis, jag är en den första att erkänna att jag blev glad när Drogba kom hem igen, tänkte att fan Lukaku lära sig av Drogba, då blir han en Drogba 2.0.

Dock, som Mou säger på chelsea's hemsida:

Citat:
‘First of all, Romelu was always very clear in his mentality. He wanted to play for Chelsea but he wanted to be clearly the first-choice striker which, in a club of our dimension, is very difficult to promise to a player.

Det indikerar att Lukaku inte vill behöva bevisa att han förtjänade en plats i startelvan.

"Ja, jag vill stanna om du lovar att jag är första valet." - det funkar inte så i e klubb. Tränaren ser vem som presterar bäst på träningarna, matcher osv och väljer ut laget efter detta beroende på motståndet som väntar.

Nu, så här i efterhand är jag glad att vi fick 28M för honom istället för att ha en spelare som skapar oreda i omklädningsrummet och sedan drar gratis nästa säsong.
2014-07-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Everton är en mittenklubb som måste värva för att kunna upprätthålla sin verksamhet. Det är väl klart att de letar efter förstärkning och Lukaku lär passa dem som handen i handsken. Grejen är att ingen storklubb kommer vilja ha Lukaku om han uppvisar en sån svinig attityd och noll kämpavilja. Jag borde ha varit tydligare med det.

Haha ha ha. Noll kämparvilja? Är du hög? Lukaku har för fan inte gjort något annat i sitt liv än o spela fotboll. Att bli proffs har varit hans enda mål i livet, han är extremt professionell och målmedveten. Så det är nog inget fel på viljan, bara gnälliga Chelsea supportrar som ska smutskasta honom.
2014-07-31, 17:39
Medlem
bagarn29s avatar
Officiellt: Chelsea lånar ut Gael Kakuta till Rayo Vallecano.

Enligt FotbollsTransfer.
2014-07-31, 17:44
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Haha ha ha. Noll kämparvilja? Är du hög? Lukaku har för fan inte gjort något annat i sitt liv än o spela fotboll. Att bli proffs har varit hans enda mål i livet, han är extremt professionell och målmedveten. Så det är nog inget fel på viljan, bara gnälliga Chelsea supportrar som ska smutskasta honom.
Men om det nu är som Mourinho säger så är det ju faktiskt Lukakus attityd/inställning det är fel på - inte Chelsea.
2014-07-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Men om det nu är som Mourinho säger så är det ju faktiskt Lukakus attityd/inställning det är fel på - inte Chelsea.

Men för fan. Vad tror du Mou säger? Han går ju knappast ut och säger att Chelsea gör något fel? Visst, Lukaku kanske borde kämpa för sin plats, men ni får det ju att låta som om han vore lat o dryg, han är ett fullblods proffs.
Senast redigerad av Z91 2014-07-31 kl. 17:57.
2014-07-31, 17:55
Medlem
junazs avatar
Citat:
Men för fan. Vad tror du Mou säger? Han går ju knappast ut och säger att Chelsea gör något fel?
Nä, vi får väl avvakta tills Lukaku ger sin version av storyn.
2014-07-31, 17:56
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Men för fan. Vad tror du Mou säger? Han går ju knappast ut och säger att Chelsea gör något fel?
Lukaku har väl mer eller mindre sagt detsamma vid ett dussintal tillfällen. Den grabben har inte fått någon vidare mediaträning. "Vill inte sitta på bänken 10 år", "Vill inte bli utlånad igen", "Varje år köper Chelsea en ny topp-striker.".

Krävs inget snille för att inse att Lukaku inte ville ge Chelsea en chans.
2014-07-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Lukaku har väl mer eller mindre sagt detsamma vid ett dussintal tillfällen. Den grabben har inte fått någon vidare mediaträning. "Vill inte sitta på bänken 10 år", "Vill inte bli utlånad igen", "Varje år köper Chelsea en ny topp-striker.".

Krävs inget snille för att inse att Lukaku inte ville ge Chelsea en chans.

Snälla? Du driver med mig? "Inte velat ge
Chelsea en chans" det är ju Chelsea som inte ger han en chans. Tror du spelaren bestämmer om han vill bli utlånad eller spela kvar?
2014-07-31, 18:02
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Snälla? Du driver med mig? "Inte velat ge
Chelsea en chans" det är ju Chelsea som inte ger han en chans. Tror du spelaren bestämmer om han vill bli utlånad eller spela kvar?
Det tror jag definitivt. Allt tyder på att Mourinho ville behålla Lukaku inför föregående säsong, men han själv bad om att få gå. VM säsong, då var det viktigt med garanterad speltid.
2014-07-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Det tror jag definitivt. Allt tyder på att Mourinho ville behålla Lukaku inför föregående säsong, men han själv bad om att få gå. VM säsong, då var det viktigt med garanterad speltid.

Hade Chelsea verkligen trott på honom så borde man ha visat det på ett bättre sätt.
2014-07-31, 18:11
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Hade Chelsea verkligen trott på honom så borde man ha visat det på ett bättre sätt.

Om man trott på honom... Han blev erbjuden en plats i truppen. Var någonstans ser du att vi inte gett honom chansen? Han fick denna chansen förra säsongen oxå men nej han ville bli utlånad..
2014-07-31, 18:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Underhållande hur vissa verkligen försöker hitta fel i ett lag.

Chelsea har visat en filosofi mot FFP där man köper på sig en mängd ungdomsspelare för ganska små summor, för att sedan låta de utvecklas i andra klubbar. Dessa klubbar betalar en avgift och spelarnas lön, och Chelsea har under tiden möjlighet att utvärdera vilka man vill behålla och vilka man vill sälja.

Mest uppenbart har detta varit med Lukaku och KDB, dock så har marknadsvärdet av spelare som Piazon, Omeruo, Kalas, Traore, Courtois och Atsu ökat markant sedan de lånades ut.
Chelsea är den stora vinnaren i det hela, de kan få fram diamanter ibland (Courtois), guldkorn ibland (KDB, Lukaku) och andra gånger spelare som fortfarande ligger och väger.

Försäljningarna av dessa spelare (samt andra reserver/rotationsspelare) tillåter CFC att samla på sig världsspelare när man känner för det.

Hittills i år har man ersatt Mata, Luiz, KDB, Ba och Lukaku (spelare som inte var från startelvan) med Fabregas, Costa, Matic, Salah, Zouma och Luis, spelare som antingen redan är världsklass eller har potential att bli det.
Det bästa med detta är att man faktiskt gått med plus i år, drygt £20m om jag inte räknat helt fel.

Laget har blivit mycket starkare än föregående säsong, ändå känner vissa behovet av att få det att se ut som att Mourinho är en gnällig liten pojke som slänger runt med leksaker. Är det inte uppenbart att laget har byggts med en plan i bakhuvudet?

Lukaku är en begränsad spelare. Kanske hade åren utvecklat honom, det återstår att se, men just nu så är han färdig i Chelsea, och tills han inte visar upp en utvecklingskurva som innehåller andra egenskaper än att vara i bra fysisk form så tycker jag att Chelsea gjorde helt rätt.

Ännu mer underhållande att se CFC fans hela tiden försöker få andra att tro de ej är ett ihopköpt gäng av en rik gubbe som bestämde sig att Chelsea skulle bli större.. 99% av er skulle inte ens heja på CFC om inte klubbens ägare vore så rik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in