2014-07-23, 22:08
Medlem
Det är ingen hejd på snälla PM med intressanta länkar.
Tuttbilder! Woo-hoo!

http://www.body-rockin.com/user/model_preview.php?id=351&recno=8

Vet inte om det är en profil hon skapat själv för att marknadsföra sig som modell?
Bara snälla kommentarer nu så hon inte blir arg och släcker Flashback eller något sådant...
Citera
2014-07-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Men offentlighetsprincipen har funnits länge i Sverige.

Detta är knappast första gången som en psykiskt sjuk människa lever rövare med offentlighetsprincipen.

Känns som att detta bara är ett problem i en mindre stad som Kalmar, hur hanterar större städer med mer erfaret folk dessa människor?
Antingen genom att anställa en person eller att de anställda helt enkelt får försöka serva personen så gott det går med den personalen som finns på plats. Det tråkiga är att alla andra blir lidande genom att inte få god service eftersom personalen är upptagen med rättshaveristens idiotförfrågningar. Hörde om en myndighet där en anställd fick nya arbetsuppgifter som bestod i att plocka fram dokument åt personen som hela tiden mailade/besökte/ringde in. Det är en heltidstjänst. Det är inget nytt problem och det finns egentligen ingen vettig lösning på det, än...
Citera
2014-07-31, 12:38
Medlem
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/kvinna-far-ingen-ersattning(4387482).gm

Citat:
Sedan Justitieombudsmannen, JO, gett kvinnan rätt att få ut alla de handlingar hon begär yrkar hon nu 10 000 kronor i ersättning av kommunen. Hon menar att kommunens felbehandling av henne, då de nekade henne de begärda handlingarna, har kränkt hennes personliga integritet.
Men kommunen gör en annan bedömning. De konstaterar att det inte har varit frågan om en så pass allvarlig kränkning att kränkningsersättning kan utbetalas och hennes krav på skadstånd avslås.
Där rök väl semesterkassan.
Citera
2014-07-31, 14:07
Avslutad
Vad ska hon med alla handlingar att göra? CV'n på medarbetare hos kommunen? Så oerhört intressant... Hon verkar vara helt blåst ju...
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/-vill-fa-ut-657-handlingar%284375840%29.gm
Citera
2014-07-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vad ska hon med alla handlingar att göra? CV'n på medarbetare hos kommunen? Så oerhört intressant... Hon verkar vara helt blåst ju...
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/-vill-fa-ut-657-handlingar%284375840%29.gm
Enligt mailen som länkades ovan (tyvärr död länk nu) så tycks hon ha varit väldigt intresserad av en kommunal anställning och beskriver hur kränkt (såklart) hon är över att hon som arbetssökande tvingades in i samma ovissa och utdragna jobbsökarprocess som alla andra. Samtidigt bombar hon alla hon kommer åt med mail ang företagshälsovården.
Vad är företagshälsan?
Är den gratis?
Kan man söka vård för vilken sjukdom som helst?
Någonstans tror jag hon frågar om utsikterna att få vård för den mobbing hon blivit utsatt för på sitt arbete...?

Min mer konspiratoriska gissning är att hon vill ha ett kommunalt jobb, bullshitta till sig någon sorts sjukskrivning av typen "utbrändhet" och som pricken över i processa om skadestånd från arbetsgivaren (kommunen) för att ha orsakat nämnda utbrändhet genom mobbing och annat "kränkande" beteende.
Jag kan med lätthet föreställa mig att hon bland alla CV letar efter någon som har ett "sämre" än hon själv och då börjar bråka om att hon minsann ska ha jobbet istället. Knäppt, javisst, men hon har uppenbarligen svårt att förstå hur det mesta annat här i världen fungerar så varför inte?
Citera
2014-07-31, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Enligt mailen som länkades ovan (tyvärr död länk nu) så tycks hon ha varit väldigt intresserad av en kommunal anställning och beskriver hur kränkt (såklart) hon är över att hon som arbetssökande tvingades in i samma ovissa och utdragna jobbsökarprocess som alla andra. Samtidigt bombar hon alla hon kommer åt med mail ang företagshälsovården.
Vad är företagshälsan?
Är den gratis?
Kan man söka vård för vilken sjukdom som helst?
Någonstans tror jag hon frågar om utsikterna att få vård för den mobbing hon blivit utsatt för på sitt arbete...?

Min mer konspiratoriska gissning är att hon vill ha ett kommunalt jobb, bullshitta till sig någon sorts sjukskrivning av typen "utbrändhet" och som pricken över i processa om skadestånd från arbetsgivaren (kommunen) för att ha orsakat nämnda utbrändhet genom mobbing och annat "kränkande" beteende.
Jag kan med lätthet föreställa mig att hon bland alla CV letar efter någon som har ett "sämre" än hon själv och då börjar bråka om att hon minsann ska ha jobbet istället. Knäppt, javisst, men hon har uppenbarligen svårt att förstå hur det mesta annat här i världen fungerar så varför inte?
Hahaha... Jaja, det är en sån typ... Ibland är man bra dum o tror att bl.a ett CV är det enda som avgör om man får ett jobb.
Citera
2014-07-31, 16:15
Medlem
Hittat ny info. Hon har det som affärsidè att kräva skattefria skadestånd, då hon tycks vara arbetslös och sökt jobb inom vården hos kommunen enligt hennes mail. Krav har skett ex. hos RÅ, Skatteverket och Brottsoffermyndigheten med en stor mängd ärenden och avslag. Stämmer ju ganska bra med mina tidigare gissningar om hennes avsikter.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2014-07-31 kl. 16:25.
Citera
2014-07-31, 17:10
Avslutad
Citat:
Hittat ny info. Hon har det som affärsidè att kräva skattefria skadestånd, då hon tycks vara arbetslös och sökt jobb inom vården hos kommunen enligt hennes mail. Krav har skett ex. hos RÅ, Skatteverket och Brottsoffermyndigheten med en stor mängd ärenden och avslag. Stämmer ju ganska bra med mina tidigare gissningar om hennes avsikter.
Får inte hon betala typ rättegångskostnader om hon förlorar ett mål?
Citera
2014-07-31, 17:50
Medlem
Citat:
Får inte hon betala typ rättegångskostnader om hon förlorar ett mål?
Söka skadestånd kostar väl inget såvitt jag förstår och dessutom är de skattefria. Rätta mig gärna någon där jag har fel.

Jag har hittat ett litet ställe med information. Det är mycket att rota i och jag minns inte vad som redan varit uppe i tråden så ursäkta mig om jag tar upp något som tidigare varit känt.
Flera års ofredande har tydligen fått en läkare att polisanmäla henne men jag vet inte om anmälan ledde till något.
Hon ska vara folkbokförd utomlands efter att hon avkrävts på f-skattesedel för sitt modellande. Dock verkar hon varit kvar i Sverige hela tiden.
Sköntaxerad med 60k, modellandet verkar bara ha handlat om utgifter då inget gått att sälja.
Kanske någon sugardaddy någonstans? Den som betalat för hennes nuvarande forum verkar vara K*nt De*ny *arlsson i Angered, pappa till en annan FB-kändis -Skelettkvinnan!
Hon är även belagd med kontaktförbud men oklart mot vem.
Ska försöka forska vidare...
Citera
2014-07-31, 22:02
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Den som betalat för hennes nuvarande forum verkar vara K*nt De*ny *arlsson i Angered, pappa till en annan FB-kändis -Skelettkvinnan!

Han hade väl någon film- och webbyrå.
Citera
2014-08-01, 11:17
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
....
Kanske någon sugardaddy någonstans? Den som betalat för hennes nuvarande forum verkar vara K*nt De*ny *arlsson i Angered, pappa till en annan FB-kändis -Skelettkvinnan!
Hon är även belagd med kontaktförbud men oklart mot vem.

Citat:
Åh nej, inte dessa två i gemensam front...

Detta var ju intressant, hur i hela friden kanner denna person skelettkvinnans pappa ? Kanner hon Helena ocksa ?
Citera
2014-08-01, 19:04
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Kanske för att kolla om systemet fungerar? Finns säkert någon lag på att man kan begära ut såna handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in