2014-08-25, 04:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvk
Bruden e ju lattjo..
Lattjo brud som kostar svenska skattebetalare miljontals kronor...
Citera
2014-08-25, 23:53
Medlem
OM det enl lag ska offentliggöras cv så ska det bara flyta på.
Ang kostnader så vet jag att hon är i rättstvister..men det var ju pga av hennes nästan namne stalkern.
Sen spam gubben....
Jag vet inte hur många dyra rättstvister Linda har startat själv!?

Politikerna verkar åtminstone krångla, förhala å därmed fördyra.
Häng ut DOM i vart fall. Dom som fördyrar!
Citera
2014-08-26, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvk
OM det enl lag ska offentliggöras cv så ska det bara flyta på.
Ang kostnader så vet jag att hon är i rättstvister..men det var ju pga av hennes nästan namne stalkern.
Sen spam gubben....
Jag vet inte hur många dyra rättstvister Linda har startat själv!?

Politikerna verkar åtminstone krångla, förhala å därmed fördyra.
Häng ut DOM i vart fall. Dom som fördyrar!

Så du anser inte att om hon begär ut så mycket irrelevant information att kommunen måste anställa en person som kostar ca 500 000 sek per år är att skapa en merkostnad?

Visst, det finns mycket information som är offentlig. Jag ser inga problem med att begära ut relevant information vid relevanta tillfällen.
Men, att begära ut CV på ALLA anställda, vart enda diariefört ärende under ett helt kalenderår, besvära olika människor med samma frågor för att man inte tycker om svaret man får etc etc är ett sjukligt beteende och fyller inget annat syfte än att ställa till med djävulskap!
Citera
2014-10-31, 09:29
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Så du anser inte att om hon begär ut så mycket irrelevant information att kommunen måste anställa en person som kostar ca 500 000 sek per år är att skapa en merkostnad?

Visst, det finns mycket information som är offentlig. Jag ser inga problem med att begära ut relevant information vid relevanta tillfällen.
Men, att begära ut CV på ALLA anställda, vart enda diariefört ärende under ett helt kalenderår, besvära olika människor med samma frågor för att man inte tycker om svaret man får etc etc är ett sjukligt beteende och fyller inget annat syfte än att ställa till med djävulskap!
Lite humor i sammanhanget är att hon har till och med fått en motion i riksdagen att författas beroende på hennes tilltag mot kommunen att i tid och otid begära ut femtioelva miljoner handlingar.

http://www.expressen.se/debatt/stoppa-missbruket-av-offentlighetsprincipen/

Undra om det är bra eller dåligt i sammanhanget?
Citera
2015-01-13, 19:29
Medlem
SaftMajas avatar
Kan efter ingående granskning och neuroleptisk bedömning av hennes modellbilder fastslå att hon är helt och hållet snygg för att vara 30+.

Måste vara en spännande människa, modell och parallellarkivarie till Kalmar kommun, hur blev det så? OCD eller någon mer sinister axel-2 diagnos?

Mycket intressant fall!
Citera
2016-04-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Kanske dags att fixa nån modernare lösning så att det bara är att skicka iväg handlingar digitalt med några klick?

Anställ en person som scannar in dokument istället så blir det nog bättre i längden.

Det rättfärdigar ju dock inte LPs sinnessjuka beteende.
Eller att handläggarna kan besluta att enbart lämna ut materialet i pappersform och ta betalt 2kr per sida eller något.
Citera
2016-08-09, 20:29
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Eller att handläggarna kan besluta att enbart lämna ut materialet i pappersform och ta betalt 2kr per sida eller något.

Och så blev det:

http://www.barometern.se/kalmar/lansstyrelsen-bra-om-fragan-om-avgifter-provas/
Citera
2016-08-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Och så blev det:

http://www.barometern.se/kalmar/lansstyrelsen-bra-om-fragan-om-avgifter-provas/
För tidigt att ropa hej, men jag välkomnar det.

Nils Funcke verkar ju dock vara en rättshaveristisk vrålapa. Hur får han det till att det är ett hot mot yttrandefriheten? Offentlighetsprincipen kan jag köpa, men knappast yttrandefriheten.
Citera
2019-06-07, 10:59
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Nils Funcke verkar ju dock vara en rättshaveristisk vrålapa. Hur får han det till att det är ett hot mot yttrandefriheten? Offentlighetsprincipen kan jag köpa, men knappast yttrandefriheten.
Håller med.

Notera dock att det är ett pratminus och inte ett citat. Tidningen kan ha dragit ihop och förkortat det han faktiskt sagt.

Edit: Noterade inte att inlägget var så gammalt när jag hoppade mellan alla trådar och skrev mitt svar. Ber om ursäkt till hela världen.
Senast redigerad av Jenny.Haniver 2019-06-07 kl. 11:13.
Citera
2019-06-16, 18:01
Medlem
ettens avatar
verkar vara tyst från henne, har hon gett upp helt att stänga flashback...
Citera
2019-06-16, 21:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
verkar vara tyst från henne, har hon gett upp helt att stänga flashback...
Förhoppningsvis har hon förstått att det bästa hon kan göra är att lägga allt bakom sig och gå vidare så kommer allting med tiden falla i glömska inom ett par år.

Kolla i hatgruppstrådarna, står lite om linda där.
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in