2014-07-30, 12:17
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Visst hade det varit intressant?

Nej tack till elitismen.
Citera
2014-07-30, 12:43
Avslutad
Varför inte nått sånt här:

http://i.kdcdn.com/6/2/oidrbPY.jpg
Citera
2014-07-30, 13:39
Moderator
sm910difs avatar
Om det nu finns personer som är allmänt erkända bland de allra flesta användarna som kunniga, välformulerade, skärpta och allmänt läsvärda - varför behöver vi ge en titel till dessa? De är ju redan allmänt uppskattade och erkända som duktiga, och de som ännu inte upptäckt dessa "toppanvändares" briljans gör det när de kommer i kontakt med dessas inlägg.

En titel är ett trubbigt, begränsande sätt att fånga den nyans och komplexitet som finns i en användares status hos allmänheten. Börjar vi försöka definiera statusen en användare har hos övriga användare så förenklar och förändrar vi den mot hur den är i sitt fritt framväxta tillstånd. En titel kan aldrig fånga åsikten hos 884 233 medlemmar. Att förstärka deras "auktoritet" ännu mer än vad de redan själva lyckas med på egna meriter är ju att ge dem mer auktoritet än de förtjänat.

Sen finns det såklart ett stort värde i att bevara Flashbacks allmänna neutralitet. Idén om att Flashback inte ska vara mer än en elektronisk anslagstavla som inte på något sätt mer än ordningsregler lägger sig i hur den organiska debatten formar sig eller metaläget kring vilka som har auktoritet i nämnda debatter. Det är ju däri Flashbacks styrka och attraktionskraft som forum ligger.
Senast redigerad av sm910dif 2014-07-30 kl. 13:44.
Citera
2014-07-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha, såg inte ens det. Där blev det hela bara skrattretande.

Japp de blev några garv känns som en lite väl narcissistisk tråd. Kul att han blir ganska så total sågad. Ser framemot ett svar från TS
Citera
2014-07-30, 14:42
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det händer några gånger om året att Flashbackdebattörer nämns i media för något de skrivit. Medias favoritciteringssajt är Twitter och om någon politiker eller kändis uttryckt sig på ett sätt som kan uppfattas som lite klumpigt så refererar man "Twitterstormen" för att förstärka och hitta personer och uttalanden som är kritiska. Begreppet "Flashbackstorm" finns inte och jag tror inte det blir annorlunda om vi inrättar toppanvändare
P g a vänstern har kapat Twitter, och gjort till sin egen *fnutt-lekstuga*. Vilket man definitivt inte kan applicera på Fb, snarare precis tvärtom.
Citera
2014-07-30, 21:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det för att det automatiskt kommer att ge dem en större auktoritet. Vi människor är ju så simpla att vi ofta helt blint höjer upp de som definieras som auktoriteter.

Speak for yourself. Oavsett vilka fördeler ett sånt system kan tänkas att få, då blir nackdelerna med auktoritativ elitism och debatt-taktiska finter ännu större.

Citat:
Jag kan på rak hand tänka mig tex såna som Ruskigbuss som sådan toppanvändare. Även den gamle användare Gammal hårdrockare.

Citat:
Även jag tex, som av många också ses som toppanvändare.

Jaså? Argumentum ad populum & narcissism.
Citera
2014-07-30, 22:14
Medlem
Ruskigbusss avatar
Det var ju snällt av dej att nämna mej, men jag har minskat rejält mitt deltagande i debatten och det vore direkt missvisande om t ex jag skulle få en sådan titel.

Ibland händer det också att personer väljer att byta användare och det vore omständligt att flytta över sådana titlar.

Jag förstår dock stormästarens avsikt och sympatiserar med strävan att öka FB:s inflytande i debatten, men - som flera skrivit - så är en av Flashbacks styrkor att även en nybörjare har samma rätt att skriva och skall behandlas på samma sätt som en som varit här i femton år. Vi har inga graderingar när det gäller användares status. Vi deltar på samma villkor.
Citera
2014-07-30, 22:17
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det händer några gånger om året att Flashbackdebattörer nämns i media för något de skrivit. Medias favoritciteringssajt är Twitter och om någon politiker eller kändis uttryckt sig på ett sätt som kan uppfattas som lite klumpigt så refererar man "Twitterstormen" för att förstärka och hitta personer och uttalanden som är kritiska. Begreppet "Flashbackstorm" finns inte och jag tror inte det blir annorlunda om vi inrättar toppanvändare

En idé är att göra som man kan göra med sina Facebook-inlägg, skapa en tweet för varje inlägg, så får vi twitterstormar även på våra inlägg.

Men, frågan är vilket konto som skulle stå som avsändare? Jag tvivlar på att Flashback som företag vill stå bakom alla inlägg som våra användare presterar.
Citera
2014-07-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LArsHolm
Japp de blev några garv känns som en lite väl narcissistisk tråd. Kul att han blir ganska så total sågad. Ser framemot ett svar från TS

Det kan du tyvärr fetglömma. Vänstertomtar som gör (alltid) ogenomtänkta trådstarter flyr med svansen mellan benen så fort de inte får medhåll och ryggdunkar!

Ensam är stark finns inte i deras världsbild.
Citera
2014-07-31, 01:19
Medlem
jenny.perssons avatar
Du TS du har aldrig tänkt tanken att vi är många om inte alla som har multipla konton och byter frekvent till nya år efter år. Så hur skulle då vi kunna nomineras till denna ärofyllda titel.
Det finns ju liksom en risk för man outar sig själv.

För övrigt nominerar jag mig själv då jag lyckats bli nämna på första sidan till en av gammelmedias tidningar.
Med humor, sarkasm, ren människokärlek, lite trollande kan man nå långt.
(Fast moderator har de av någon konstig anledning aldrig bett mig om att vara)
Citera
2014-07-31, 10:13
Medlem
Ladidas avatar
Sämsta jag hört sedan min läkare bad mig droppa brallorna och böja mig framåt för att han skulle kolla prostatan..
Klart vi inte ska ha "toppanvändare" då det enbart kommer stödja sig på populism och den som har "rätt" åsikter för stunden på Flashback.
Citera
2014-07-31, 15:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det var ju snällt av dej att nämna mej, men jag har minskat rejält mitt deltagande i debatten och det vore direkt missvisande om t ex jag skulle få en sådan titel.

Ibland händer det också att personer väljer att byta användare och det vore omständligt att flytta över sådana titlar.

Jag förstår dock stormästarens avsikt och sympatiserar med strävan att öka FB:s inflytande i debatten, men - som flera skrivit - så är en av Flashbacks styrkor att även en nybörjare har samma rätt att skriva och skall behandlas på samma sätt som en som varit här i femton år. Vi har inga graderingar när det gäller användares status. Vi deltar på samma villkor.

Jag minns inte namnet, men användaren tilldelades i alla fall titeln "Avatarist".
Skulle det accepteras idag eller var det bara förr när man var lite slappare på reglerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in