Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Om vi antar att det var en gängskjutning, var det första mordet i Linköping av den typen? Om killen inte var en välkänd kriminell så är det givetvis tragiskt men att en gängmedlem stryker med händer ju med ganska jämna mellanrum i denna stan (Malmö) och är inget någon reagerar speciellt på längre. Tvärtom så börjar folk bli jävligt trötta på hur gängmedlemmar "uppför" sig i samhället och tycker mer att de får vad de förtjänar. Linköping ligger nog ett par år efter Malmö i utveckling och kommer förmodligen att gå en liknande spännande framtid till mötes.

Ja, det VAR en gängskjutning - det är redan klarlagt. Men ingen vet hur det egentligen gick till, mer än att de sköt vilt såpass att fönster i närheten träffades...!
En förbipasserande hade lätt blivit träffad, de sköt vilt omkring sig utan kontroll alls som det verkar. Och ja, vi är sååå trötta på skiten, det är vi verkligen. Det har varit skottlossning och skit här i ryd med som du vet...och en massa bråk! I helgen var det ju en konfrontation utanför en krog på stan mellan dessa två gäng. Jag hörde rykten av bekanta dagen efter att nåt var på gång, och att de skulle drabba samman igen, antingen i Skägget eller i Ryd...inget hände dock mer under helgen..
Men direkt efter helgen hände det alltså. Man blir trött och förbannad och man suckar över släpphäntheten i samhället och allt det där...men idag kände jag också sorg över hur det blivit. Tyvärr är jag ganska säker på att samtliga frihetsberövade kommer att släppas innan denna vecka är slut, i brist på bevis. I de där gängen snackar man inte. Kan inte bevisläget klarna ändå i form av teknisk bevisning och ev. vittnesmål från andra, så är det nog kört..