Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
Vadå... är inte uppgifter från KJs fam trovärdiga?
Ja, jag undrar också vad som skaver i uppgifterna om städningen och hundens död.
Så här säger pappan i förhör:
"Hunden hade kissat och bajsat i lägenheten och bitit sönder möbler. Kristoffer orkade inte
sköta hunden. De körde bort en hel släpvagn från lägenheten av skräp. De fixade en säng av
farfar som var motorstyrd och ett nytt överdrag till sängen köptes.
De köpte möbler via andrahand för att han fortfarande hade kvar hunden, det var ingen ide att
köpa nytt." (s. 1145)
Alltså: Först röjer de i lägenheten eftersom hunden stökat ner och ordnar nya möbler. Några dagar senare dör hunden. Motsägs detta i andra förhör?
Ja, kanske. Så här säger mamman:
"H. Den hade bitit på en elkabel, det var därför. Och så hade den fått ström i sig och dött. Han
hade burit ut hunden och …….. och vi var där då. Det är så här, Kristoffer skaffar den där
hunden då, han fick köpa den ganska billigt och jag fick katastroftankar, han kan som inte
riktigt ta hand om sig själv. Men vi tänkte att han får gå någon hundträningsklubb eller
någonting så att vi får det här att fungera. Men han gjorde inte det så det blev kaos i
lägenheten om vi säger att dom två första månaderna och sen så började hunden och kissa och
bajsa inne och sen började hunden att riva ut saker. Det blev kaus därinne. Så jag fick röja i
hans lägenhet, för han hade ju kaus.
Så då när hunden hade dött, sanerade vi och fyllde en hel
släpvagn med…" (s. 1164)
Men det kan väl vara så enkelt att de hjälpte honom att städa vid ett par tillfällen?