2014-07-30, 20:47
Medlem
Hörde intervjuer på radion där en person säger att polisen tar in folk hur som helst, och vi har inget gjort och vi är trakasserade av polisen, varför händer då detta?

Ansvariga politiker hitta nu en lösning. Jag är trött på det eskalerande våldet i landet.
Citera
2014-07-30, 20:54
Medlem
clevercashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Slump.

Jag ändrar min bild av händelsen i tidigare inlägg. Dom där två "skyttelinjerna" ändrar jag till att dom sköt mot moppen och inte att det var två gäng som sköt mot varandra. Dock står gärningsmännen på respektive "linje" som jag rita upp på kartan, man har hittat hylsor på båda platserna. Det var som sagt kolsvart ute när detta hände så trodde att dessa sköt mot varandra men denna teori börjar blekna.

Moppen åkte på vägen och GM sköt längst riktningen som moppen tog = träffar mot lgh. Allt detta börjar likna en misslyckad drive by av personerna på mopeden.

På bilden syns bla åklagare och tekniker, nån som vet (inte gissar) om det även är en boende eller rent av en misstänkt som vallas på platsen? Om det är det sistnämnda är det väl konstigt att Corren inte censurerar bilden tänker jag..
Citera
2014-07-30, 21:06
Medlem
superkorvens avatar
Citat:
Moppen åkte på vägen och GM sköt längst riktningen som moppen tog = träffar mot lgh. Allt detta börjar likna en misslyckad drive by av personerna på mopeden.

Och han som blev skadad, hur blev han träffad? Av någon på moped?
Citera
2014-07-30, 21:10
Medlem
Majgulls avatar
Jag var i Ryd Centrum för en stund sen - skulle köpa nåt gott till kvällsfikat - och gick förbi Mikaelkyrkan på vägen dit. Där var det massor och folk, plus pikebuss och poliser stod och pratade med folk där ute. Det måste ha varit minnesstund för S. tänkte jag. Så kom jag till centrumet och på torget där - precis invid muren vid gräsmattan - har de gjort en minnesplats. Folk grät, ljus är tända, minnessaker är ditlagda. Polis är också där och pratar med människor. Jag blev riktigt rörd och gripen för stämningen gick nästan att ta på.

Tragiskt alltihopa...

Det känns så onödigt!
Citera
2014-07-30, 21:22
Medlem
Minimois avatar
Två av killarna i "Suleiman-klanen" är åtalade för misshandeln på Stora torget och är nu misstänkta i mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Polis-PM

Jag sprang dit och förstod att några från Suleiman-klanen hade varit inblandade.

Det var målsägande som pekade ut dem samt vittne. Det var detta vittne höll jag förhör med.

Situationen blev snabbt lugn och parterna särades på.

Jag höll förhör med några vittnen på stora torget. Jag gick bort änden på stora torget mot

Nygatan. Det ligger ett café där som hade utemöbler, vid dessa stod vi och höll förhör.

De killarna som jag pratade med kom från något samhälle utanför Linköping om jag kom

ihåg rätt. När vi står och håller förhör så kommer det förbi några andra från Suleiman-klanen.

De säger något som jag inte tolkar som hotfullt. Ett vittne säger typ"tjeeena, lugnt?", till de

förbipasserande som sedan går ned Tanneforsgatan mot Trädgårdstorget.

Jag kan även ha sagt till killarna från Suleiman-klanen att fortsätta gå.

Jag fortsätter hålla mina förhör utan några störningar eller problem. De som jag håller förhör

med är lite onyktra men kan redogöra för vad de sett.

Vi skiljs åt och de ska åka från Linköping.
Citera
2014-07-30, 21:24
Medlem
wheezywaiters avatar
gjorts en minnesplats precis på platsen S. dog också. Mitt där blodet varit. massor med blommor och ljus, samt minnesbild. riktigt tung stämning i skäggetorp också.
Citera
2014-07-30, 21:30
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheezywaiter
gjorts en minnesplats precis på platsen S. dog också. Mitt där blodet varit. massor med blommor och ljus, samt minnesbild. riktigt tung stämning i skäggetorp också.

Ja, det förstår jag. Det är först då man fattar riktigt hur tragiskt det är - det är så lätt att sitta och döma och ondgöra sig och spekulera men killen var ju någons son, bror, kusin, bästa kompis osv..

Kände honom inte personligen även om jag sett många kondolera i min bekantskapskrets idag på facebook.
Citera
2014-07-30, 21:32
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevercashew
På bilden syns bla åklagare och tekniker, nån som vet (inte gissar) om det även är en boende eller rent av en misstänkt som vallas på platsen? Om det är det sistnämnda är det väl konstigt att Corren inte censurerar bilden tänker jag..

Ingen på bilderna äger lägenheten iaf. Nog bara åklagare och tekniker.

Citat:
Ursprungligen postat av superkorven
Och han som blev skadad, hur blev han träffad? Av någon på moped?

Vet ej. Han som vart skada vad jag vet satt på moppen, men såg inte honom på brottsplatsen när allt skedde. Han måste flyttat på sig och sedan blivit gripen.
Citera
2014-07-30, 21:35
Medlem
xactlys avatar
Citat:
Vet ej. Han som vart skada vad jag vet satt på moppen, men såg inte honom på brottsplatsen när allt skedde. Han måste flyttat på sig och sedan blivit gripen.
Personen som skottskadades befann sig inte på mopeden. Han är hemmahörande i Skäggetorp och blev skjuten av en av de två personerna på mopeden.
Citera
2014-07-30, 21:37
Medlem
clevercashews avatar
Citat:
Ingen på bilderna äger lägenheten iaf. Nog bara åklagare och tekniker.

Är du säker på att ingen av de som syns på bilden kan vara den som äger, eller kanske iallafall bor eller befunnit sig i lägenheten? Att alla på bilden tillhör polisen tvivlar jag på, men det är bara ren spekulation och därav min fråga om någon VET.
Citera
2014-07-30, 21:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Jag var i Ryd Centrum för en stund sen - skulle köpa nåt gott till kvällsfikat - och gick förbi Mikaelkyrkan på vägen dit. Där var det massor och folk, plus pikebuss och poliser stod och pratade med folk där ute. Det måste ha varit minnesstund för S. tänkte jag. Så kom jag till centrumet och på torget där - precis invid muren vid gräsmattan - har de gjort en minnesplats. Folk grät, ljus är tända, minnessaker är ditlagda. Polis är också där och pratar med människor. Jag blev riktigt rörd och gripen för stämningen gick nästan att ta på.

Tragiskt alltihopa...

Det känns så onödigt!
Var det inte en gangster som sköt ihjäl en annan gangster i eldstrid? Om det var det så har jag svårt att se något tragiskt och onödigt med det för det är väl vad gangstrar sysselsätter sig med. Om det var någon oskyldig människa som gick förbi och blev ihjälskjuten så hade det varit tragiskt men fan inte annars. Nu bor jag iofs i Malmö och är van sen många är med gängskjutningar men det är nog bara att börja vänja sig vid det "pittoreska" inslaget i stadsbilden i Linköping också vad det verkar.
Citera
2014-07-30, 21:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
det är tyvärr bara att vänja sig. detta är bara början och det eskalera än mer till orter som tidigare varit förskonade. svenskar har genom röstsedeln valt detta och det börjar nu bli leverans i lite större skala.

är själv mest förvånad över att det fortfarande verkar relativt ovanligt att automatkarbiner inte nyttjas i större omfattning.
Så är det definitvt. Jag bor själv i Malmö som har fått mycket skit de sista åren för gängkriminalitet men allt jag kan säga till linköpingsborna är välkomna till verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in