Citat:
Ursprungligen postat av
Oddscompiler
Jag jobbar för det här företaget då jag älskar att jobba med odds och att detta har varit någonting jag "alltid" velat jobba med. När jag dessutom fick chansen att ta detta jobb direkt efter studenten så fanns det ingenting att tvivla på. Bryr mig ärligt talat inte så mycket om företagets agenda gällande limiteringar, men (tro det eller ej) så handlar det inte om att "gå runt" som oddssättare. Man går alltid bra med plus i längden, så att någon spelare sitter och vinner på Norska division 3 titt som tätt gör egentligen ingenting. Utan det är mer på de ligorna där man evt. inte har full koll, i säg Norska division 3 där information om lagen dessutom är ypperligt svårt att få tag på. Därför behöver man "höfta" ut oddsen litegrann för att sedan justera efter spel.
Som spelare håller jag fullständigt med i dina åsikter. Som Oddssättare bryr mig jag inte särskilt då jag mestadels jobbar för min egen skull.
Då jag är strax över 20 har jag inte varit med så där överdrivet länge, så klart. Utan det var mest ett brinnande intresse för spel (på en seriös nivå) sedan jag fyllde 18 som tog mig hit.
Rejäl risk.. I VM-finalen hade vi backat cirka 50~ miljoner på Tysk seger efter ordinarie tid. Men det gällde nog de flesta bolag. Men blev rejält klirr i kassan istället.
Jag är, i mina ögon bra betalt sett till ålder/tidigare erfarenhet. Vet inte om du vill ha precisa siffror, men i så fall kan du PM:a. Runt 40 efter skatt i Svenska kronor. Mina kollegor som varit här länge tjänar en hel del mer.
Börjar lukta lite BS hemma hos mig.
50 miljoner, Bet365, världens största bolag förlorade 20 miljoner på CL-finalen 2011 och det var inkl HCP. Du måste alltså jobba för en av de absolut största och att de tar in en 20-åring och betalar så bra, nja. Märkligt att du tog ungefär samma lön som jag hade också.
Men ja, tillfälligheter kanske. Vem vet.