2014-07-30, 18:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebronny
Det är inget du betalar för! Du betalar för maten inte gåvan, sen att det är inräknat i deras budget är en annan sak. En big Mac eller vad fan du köper kostar samma, med eller utan barn och "gåva". Du betalar inte specifikt för gåvan.
De erbjuder gåvan som reklam för sin sketna skräpmatsinrättning, du kan också ta tio eller ingen sockrad ketchup, det är ett fritt val. Maten kostar samma med eller utan ketchup, eller leksak salt eller peppar.

Faktum kvarstår att leksaken är "gåva", inte något du "köper".
Jag fattar ju att du aldrig någonsin kommer fatta det här eller ändra inställning, men jag lovar dig - verkligen lovar - att leksaken inte är en gåva utan något de tar betalt för. Jag vet inte hur jag ska övertyga dig, i min ungdom jobbade jag i fyra år på McDonalds och det här är inget jag hittar på. Nu ångrar jag mitt tidigare dryga inlägg, jag trodde bara att du var obetänksam, men faktum är ju att du verkligen tror att McDonalds ger bort saker gratis.

Om du trots detta ändå inte tror på vad jag säger så tycker jag att du ska gå och fråga om du kan få två kartonger leksaker gratis.

PS. Du får ingen leksak till en Big Mac, leksaken är endast en del av Happy Meal, för att - tadaaa - det är där de tar betalt för den. Vill du ändå ha en leksak kan du få köpa en för 10 spänn.
Citera
2014-07-30, 18:56
Medlem
Nästan så att jag börjar fundera på att stödäta på McDonalds. Jag ska definitivt fortsätta smita från licensen till statlig media. Det här är talande för det land vi lever i, som har kallats Feminismens Saudiarabien. Vi styrs av idioter bland politiker och medier, idioter som samtidigt är superlättkränkta offerkoftor. Tacka fan för att journalist är ett utrotningshotat yrke.
Citera
2014-07-30, 18:57
Medlem
Ridaxs avatar
Detta är framtiden för oss, gott folk. Rebecka bor ju dessutom i huset "Framtiden".
Citera
2014-07-30, 19:01
Awaiting Email Confirmation
fick ungjäveln älvdockan som mamman ville? eller lipade han när han fick traktor eller vad det var.
såna journalister och nyhetsklipp behövs inte. bör väl får göra avdrag några kronor från radiotjänstavgiften tills den personen är väck.

vore intressant att veta vad hon ger sonen i födelsedagspresenter och julafton.
Senast redigerad av ett23fyra 2014-07-30 kl. 19:05.
Citera
2014-07-30, 19:04
Medlem
Parnborrs avatar
Det ligger i kvinnans gener att alltid klaga på något. I andra länder på jorden klagar kvinnor att de blir våldtagna av sina män och ingen bryr sig. Här klagas det om leksaker och att kvinnor inte får kissa på killar toaletter.

Det bevisar ännu mer att evolutionen har skapat kvinnan endast för att föda barn. ingenting annat.
Citera
2014-07-30, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Titta på dokumentären "Fathead". han levde på det i en månad och gick ner i vikt/förbättrade sina värden.

Låter som du har blivit hjärntvättad av Morgan spurlocks. Han åt 5000 kalorier varje dag och drack flera liter dricka varje dag och gnällde på att han gick upp i vikt.

Citat:
Du kanske blivit hjärntvättad!? Kolla Paolo Roberto https://www.youtube.com/watch?v=XJ8djkXnstw

Men prova själv och ät enbart på McDonalds en månad och berätta sen hur du mår, tills dess kan du ju bara hålla käft.

tillägg till ovanstående hjärntvätt https://www.youtube.com/watch?v=JUblk-_qBbk
Citera
2014-07-30, 19:13
Medlem
flashforwards avatar
McD-anställd ställer den enkla snabba varianten av frågan. OK
Rebecca Dovholt vill göra höna av fjäder. Kan man stå ut med.
SR tycker att du både betala och lyssna på skiten. Hur fan står du ut?
OffTopic: Tydligen anser Rebecca att man röstade för stängda gränser och man är nöjd att få en kyligare värld. Om man röstade på SD. Sakligt?
SD förknippar hon med rasism, nazism och kvinnohat. Sakligt?
Citera
2014-07-30, 19:16
Medlem
kingburgers avatar
Haha, har själv jobbat inom branschen nyligen och tycker inte man ska fråga om barnets kön, en leksak är en leksak och det är upp till individen och inte könet vilken leksak som är "rolig". Själv brukade jag då och då "genusjäklas" lite med den klassiskt normativa familjen och lagom obrytt lägga fram en av "fel färg till fel kön" för att se om denne skulle bytas eller inte!
Senast redigerad av kingburger 2014-07-30 kl. 19:19.
Citera
2014-07-30, 19:20
Medlem
flashforwards avatar
Citat:

Men prova själv och ät enbart på McDonalds en månad och berätta sen hur du mår, tills dess kan du ju bara hålla käft.
Varför ska man äta ensidigt? OM du nu ska göra det är McD helt okey.
LCHF-diet kan du lätt få på McD. Bara skippa brödet och pommesen.
Citera
2014-07-30, 19:21
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Titta på dokumentären "Fathead". han levde på det i en månad och gick ner i vikt/förbättrade sina värden.

Låter som du har blivit hjärntvättad av Morgan spurlocks. Han åt 5000 kalorier varje dag och drack flera liter dricka varje dag och gnällde på att han gick upp i vikt.
+1

Frukost: Mctoast + 30cl kaffe
Lunch: Big Mac Meny med Light Cola
Middag: Big Mac med Light Cola

Då hamnar man på 1655kcal (använd själva http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/menucal.jsp). En vuxen mans dagliga basalomsättning ligger på runt 2000kcal. Så även om man inte ens rör på sig och håller sig till denna kost så går man ned i vikt. Lägg till motion 3 gånger om veckan så kan man även "lyxa" till det med vanlig Cola och pommes frites till middagen också.
Citera
2014-07-30, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag fattar ju att du aldrig någonsin kommer fatta det här eller ändra inställning, men jag lovar dig - verkligen lovar - att leksaken inte är en gåva utan något de tar betalt för. Jag vet inte hur jag ska övertyga dig, i min ungdom jobbade jag i fyra år på McDonalds och det här är inget jag hittar på. Nu ångrar jag mitt tidigare dryga inlägg, jag trodde bara att du var obetänksam, men faktum är ju att du verkligen tror att McDonalds ger bort saker gratis.

Om du trots detta ändå inte tror på vad jag säger så tycker jag att du ska gå och fråga om du kan få två kartonger leksaker gratis.

PS. Du får ingen leksak till en Big Mac, leksaken är endast en del av Happy Meal, för att - tadaaa - det är där de tar betalt för den. Vill du ändå ha en leksak kan du få köpa en för 10 spänn.

Vad jag kommenterade var att leksaken inte betalas specifikt, din klumpiga hjärna uppfattar tydligen inte nyanser, det är naturligtvis inräknat i summasumarum!

Fucking retard!
Citera
2014-07-30, 19:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ser att kommentarerna här är lika inkonsekventa som vanligt - flashback älskar valfrihet men så fort någon kämpar för att man (i det här fallet barnet) ska få denna valfrihet så ska de göras ner.

Dessutom betalar de ju för en vara - klart att ungen ska få välja själv vilken vara han eller hon köper.

"Kämpar"? Jag är rätt säker på att mamman kunde få välja leksak. Det har inget att göra med att hon flippar ur för hur den stackars tonåringen eller nyligen inkomna invandraren i kassan råkade ställa frågan. Lika lite som att göra det hela till en grej och gråta ut i massmedia. Inte heller förklarar det att regimmedia anser att det har nyhetsvärde. Du verkar helt sakna förståelse mellan att kräva få välja en av leksakerna (om hon ens var intresserad av det), samt allt det andra. Vet du ens vad ordet "kämpar" överhuvudtaget betyder, utan att börja använda nyspråk? Det är en förolämpning mot alla människor runt om i världen som faktiskt tvingas kämpa på riktigt, t.ex. för att lyckas behålla en kroppstemperatur på runt 37 grader celsius.

Edit: Nu är det alltså att vara en "kämpe" att vara en ovanligt gnällig och överkänslig kund, som inte ens långt efter sitt köp inte kan sluta rasa över vad en anställd har sagt på en arbetsplats som är känd för att betala skitlöner till ungdomar och väldigt desperata jobbsökande för att snabbast möjligast utfodra folk över disk med ohälsosam skräpmat. Svensk moral i ett nötskal...
Senast redigerad av Europe 2014-07-30 kl. 19:32. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in