2014-07-30, 18:38
Medlem
Bagarnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Det tragiska är ju inte att det finns rubbade kvinnor som gnäller på futtigheter, utan att folk i ansvarsställning - typ journalisten Robin Oljelund Kjellberg som gjort inslaget - inte ber henne hålla käften.

Så här kunde samtalet ha låtit i en perfekt värld när hon ringde upp för att delge SR sitt scoop:

- Hej Sveriges radio. Jag är så väldigt olycklig för att McDonalds frågade om leksaken skulle till en pojke ell...

- Håll käften.

Klick.

Shut the fuck up. Denis Leary hade rätt: http://www.youtube.com/watch?v=oAVoQfoU0dQ

Stående applåd till detta inlägget! Finns väl fan viktigare saker att rapportera om.
Citera
2014-07-30, 18:39
Medlem
Svizzeras avatar
Och varför skulle de inte få ställa den frågan?
Citera
2014-07-30, 18:40
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Titta på dokumentären "Fathead". han levde på det i en månad och gick ner i vikt/förbättrade sina värden.

Låter som du har blivit hjärntvättad av Morgan spurlocks. Han åt 5000 kalorier varje dag och drack flera liter dricka och gnällde på att han gick upp i vikt.

Precis. Hamburgaren är lugn. Skit i pommes o cola. Överraskad förvånad över hur få som fattar detta.

OnT: Kom på att ovanstående var fett OT. Men jag blir mest lack över att flashback faktiskt kan bry sig om en sådan här "nyhet" (med mikrofnuttar). Att SR drar upp det retar en lagom med tanke på vilken jävla kedjerökande "alla är lika värda/feminist"-hycklare man har att göra med. Man kan ju undra varför man inte på sr (ja, din licens) som faktiskt inte räcker upp handen och frågar: "Varför ska vi bry oss om det här?".
Senast redigerad av Markdaisy 2014-07-30 kl. 18:48.
Citera
2014-07-30, 18:43
Medlem
Vi lever i tramsets tidsålder.
Citera
2014-07-30, 18:43
Medlem
Knasibass avatar
Det är rätt klumpigt att fråga om kön istället för "vill ditt barn ha bilen eller dockan?". Jag var en riktig pojkflicka som liten och jag retade mig faktiskt på sådant.
Citera
2014-07-30, 18:45
Medlem
okok1s avatar
Det värsta med detta är såklart att det kommer med i nyheterna. Det är ingen nyhet som majoritet är intresserad av. Snarare en liten minoritet som bryr sig om genus.

Sedan är det ganska intressant att artikeln är skriven som att det är fel att göra så som McDonalds gjorde... Man tog med vad hon tyckte och sökte upp de för en intervju.

Om ett företag vill göra så är det upp till de. Det bryter inte mot någon lag eller någon norm heller för den delen. Det är en norm att föräldrar köper flickleksaker till flickor och pojkleksaker till sina pojkar.
Citera
2014-07-30, 18:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addekungen
Jobbar lite extra på McDonalds vid sidan av studierna. Under ett av mina senaste arbetspass var jag för ovanlighetens skull i kassan och valde då att fråga i de fallen där barn var frånvarande om barnet eller barnen ville ha en motorcykel eller älva..

I den absoluta majoriteten av fallen fick jag till svar att det var till en flicka eller att det var till en pojke.

Ett tydligt tecken på att större delen av befolkningen inte bryr sig om sådana skitsaker. Känns som att vi har att göra med en mediakåt gnällspik som genom detta "scoopet" såg sin chans till lite rampljus.
Så föräldrarna valde egentligen inte utan överlät det till McD. Jag menar, föräldrarna sa inte uttryckligen MC eller Älva? Så om McD hade utsett Älvan till pojkleksak och MCn till flickdito så...
Ganska intressant - det visar ju egentligen i så fall att folk verkligen skiter i könsindelningen av leksaker.
Citera
2014-07-30, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
"En gåva"?!?! Är du dum i huvudet?

McDonalds sysslar inte med någon jävla välgörenhet om du trodde det - de tjänar pengar på ALLT och ALLT du konsumerar när du är där har du betalat (överpris) för! Men du tror väl att du inte betalar för ketchupen heller...

Det är inget du betalar för! Du betalar för maten inte gåvan, sen att det är inräknat i deras budget är en annan sak. En big Mac eller vad fan du köper kostar samma, med eller utan barn och "gåva". Du betalar inte specifikt för gåvan.
De erbjuder gåvan som reklam för sin sketna skräpmatsinrättning, du kan också ta tio eller ingen sockrad ketchup, det är ett fritt val. Maten kostar samma med eller utan ketchup, eller leksak salt eller peppar.

Faktum kvarstår att leksaken är "gåva", inte något du "köper".
Citera
2014-07-30, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
P3 har sådana här ickenyheter uppe varje dag i stort sett.

"Dags för nyheter, vi börjar med en notis att 60 barn blivit mördade i Irak av rebeller. Nu vidare till dagens huvudnyhet, kassapersonal frågar vad ens barn har för kön på McDonalds"

Sen tycker jag likväl att man kan fråga vilken leksak som barnen vill ha när det finns alternativ, men att göra stora nyheter av dessa saker på riksradio är bara patetiskt.
Muhahaha...

Det är just det jag skrattar åt i dagens s.k. "nyheter". Särskilt just P3 Nyheter! Det kan låta precis som du säger;
-Idag dödades 40 personer i Gaza av Israeliska bombflyg.
-Idag öppnades Sveriges första HBTQ-klinik! (Ja, det var som huvudnyhet i P3-Nyheter igår).
-En kvinna på McDonalds klagar över att personalen frågade om det var en tjej eller kille!
Citera
2014-07-30, 18:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Det är rätt klumpigt att fråga om kön istället för "vill ditt barn ha bilen eller dockan?". Jag var en riktig pojkflicka som liten och jag retade mig faktiskt på sådant.
Det går ju faktiskt också att gilla läget utan att bryta ihop. Du verkar dock ha överlevt det hemska traumatiska som det måste ha inneburit för dig.
Citera
2014-07-30, 18:52
Medlem
oj vilken skandal!!!

Suck... Inga konstigheter att, pojkar och flickor generellt sett vill ha olika leksaker. Högst relevant fråga. Jag hade själv aldrig velat ha någon älvdocka med rosa vingar när jag var 7...

Kan dessa människor bara förstå att alla inte tycker och tänker som dem? Det är mer patetiskt att detta ens får uppmärksamhet i media. Det börjar verkligen går för långt med den här skiten.

edit: Normer kommer ALLTID finnas i samhället. Dessa "feminister" vill enbart ändra dessa normer, hur de sen ska se ut vet de nog inte själva. Känns som att deras grundtanke alltid bottnar i något sexuellt.
Citera
2014-07-30, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Titta på dokumentären "Fathead". han levde på det i en månad och gick ner i vikt/förbättrade sina värden.

Låter som du har blivit hjärntvättad av Morgan spurlocks. Han åt 5000 kalorier varje dag och drack flera liter dricka varje dag och gnällde på att han gick upp i vikt.

Du kanske blivit hjärntvättad!? Kolla Paolo Roberto https://www.youtube.com/watch?v=XJ8djkXnstw

Men prova själv och ät enbart på McDonalds en månad och berätta sen hur du mår, tills dess kan du ju bara hålla käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in