Citat:
Det du beskriver är inte bra och det är tur att du vaknar. Men osäker om det är samma sak som andningsdepression eller om det endast är sömnapne, hur som så kanske du ska ta det säkra före det osäkra?Nu har det gått fem dagar av mitt experiment. Lyrican är nere på FASS-nivå nu, men jag har dessvärre blivit lite förälskad i buprenorfin.
Jag ligger bara på 2mg per dag, men det har gjort kvällarna betydligt mysigare. Jag är fortfarande rädd för att somna när jag noddar. Jag tror att jag ska dö av andningsdepp, vilket är ganska löjligt egentligen, då jag går på rätt så låga doser.
Men jag har fått en underlig biverkning, som jag inte har kunnat hitta någon information om. Ibland, när jag ligger och noddar, så vaknar jag väldigt abrupt med att jag tar ett jättestort andetag. Jag tror att det kallas för sömnapné. Det är ingenting som jag är van vid normalt. Jag känner dessutom att min kropp riktigt skriker efter syre, vilket är rätt så läskigt. Jag vet inte om jag ska ta detta som någon slags varningssignal.
När detta har hänt så har jag haft max 2mg i mig (totalt det senaste dygnet). Jag har bara använt Lyrica vid sidan om, och inte mer än 900mg i mig (vilket är ungefär en tredjedel av den dosering jag brukade ta, innan min nedtrappning).
Någon som känner igen detta?
Jag ligger bara på 2mg per dag, men det har gjort kvällarna betydligt mysigare. Jag är fortfarande rädd för att somna när jag noddar. Jag tror att jag ska dö av andningsdepp, vilket är ganska löjligt egentligen, då jag går på rätt så låga doser.
Men jag har fått en underlig biverkning, som jag inte har kunnat hitta någon information om. Ibland, när jag ligger och noddar, så vaknar jag väldigt abrupt med att jag tar ett jättestort andetag. Jag tror att det kallas för sömnapné. Det är ingenting som jag är van vid normalt. Jag känner dessutom att min kropp riktigt skriker efter syre, vilket är rätt så läskigt. Jag vet inte om jag ska ta detta som någon slags varningssignal.
När detta har hänt så har jag haft max 2mg i mig (totalt det senaste dygnet). Jag har bara använt Lyrica vid sidan om, och inte mer än 900mg i mig (vilket är ungefär en tredjedel av den dosering jag brukade ta, innan min nedtrappning).
Någon som känner igen detta?
Vet inte hur mycket du dragit ner lyrican, men när du fortfarande ligger på så höga doser fast du numbar dig med bupe så känns det som du inte vill sluta med den, eller är du bara rädd för atn?
iom att du haft fin "jungfruvecka" på bupe så borde du passat på att plocka bort mer av lyrican, nu vet jag inte om du fått några at symtom av nedtrappningen, men fan lider du inte så halvera dosen direkt och sen gör samma sak om du ej får det jobbigt. Snart kommer magiska effekterna av sub vara borta och då kommer du vilja boosta med lyrica.
Även om du trappat ner så tror jag de doser lyrica du tar boostar suben riktigt hårt.
Kanske låter hård, har inte den bästa karaktären själv heller. Njut på men tänk igenom vad du vill uppnå och jobba hårt för det, även om det inte håller varje dag..