2014-07-28, 00:34
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Nu har det gått fem dagar av mitt experiment. Lyrican är nere på FASS-nivå nu, men jag har dessvärre blivit lite förälskad i buprenorfin.

Jag ligger bara på 2mg per dag, men det har gjort kvällarna betydligt mysigare. Jag är fortfarande rädd för att somna när jag noddar. Jag tror att jag ska dö av andningsdepp, vilket är ganska löjligt egentligen, då jag går på rätt så låga doser.

Men jag har fått en underlig biverkning, som jag inte har kunnat hitta någon information om. Ibland, när jag ligger och noddar, så vaknar jag väldigt abrupt med att jag tar ett jättestort andetag. Jag tror att det kallas för sömnapné. Det är ingenting som jag är van vid normalt. Jag känner dessutom att min kropp riktigt skriker efter syre, vilket är rätt så läskigt. Jag vet inte om jag ska ta detta som någon slags varningssignal.

När detta har hänt så har jag haft max 2mg i mig (totalt det senaste dygnet). Jag har bara använt Lyrica vid sidan om, och inte mer än 900mg i mig (vilket är ungefär en tredjedel av den dosering jag brukade ta, innan min nedtrappning).

Någon som känner igen detta?
Det du beskriver är inte bra och det är tur att du vaknar. Men osäker om det är samma sak som andningsdepression eller om det endast är sömnapne, hur som så kanske du ska ta det säkra före det osäkra?
Vet inte hur mycket du dragit ner lyrican, men när du fortfarande ligger på så höga doser fast du numbar dig med bupe så känns det som du inte vill sluta med den, eller är du bara rädd för atn?

iom att du haft fin "jungfruvecka" på bupe så borde du passat på att plocka bort mer av lyrican, nu vet jag inte om du fått några at symtom av nedtrappningen, men fan lider du inte så halvera dosen direkt och sen gör samma sak om du ej får det jobbigt. Snart kommer magiska effekterna av sub vara borta och då kommer du vilja boosta med lyrica.
Även om du trappat ner så tror jag de doser lyrica du tar boostar suben riktigt hårt.
Kanske låter hård, har inte den bästa karaktären själv heller. Njut på men tänk igenom vad du vill uppnå och jobba hårt för det, även om det inte håller varje dag..
Citera
2014-07-28, 10:16
Medlem
Hur mycket kan man ta utan tolerans?
Asså vid hur många mg blir de skadligt?

Har kört 3 mg inatt..tog sista vid 4. Lugnt att köra en 0,5 nu?
.Tacksam för svar då ja är noob på detta
Citera
2014-07-28, 11:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones

Man kan ta ganska mkt utan tolerans utan att det är skadligt. Enbart buprenorfin går inte att överdosera på, så det som händer är att du mår skit och spyr som fan bara
Citera
2014-07-28, 11:20
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones

Det kommer inte bli överdos iallafall så länge du inte blandar med något annat neråt. Ett råd från mig är att ta lägre doser om du inte har tolerans typ 0.5-1 mg så du inte bygger ett beroende och får sämre effekt

Kika i FAQen TS har skrivit, den är full av bra info!
Citera
2014-07-28, 11:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Nu har det gått fem dagar av mitt experiment. Lyrican är nere på FASS-nivå nu, men jag har dessvärre blivit lite förälskad i buprenorfin.

Jag ligger bara på 2mg per dag, men det har gjort kvällarna betydligt mysigare. Jag är fortfarande rädd för att somna när jag noddar. Jag tror att jag ska dö av andningsdepp, vilket är ganska löjligt egentligen, då jag går på rätt så låga doser.

Men jag har fått en underlig biverkning, som jag inte har kunnat hitta någon information om. Ibland, när jag ligger och noddar, så vaknar jag väldigt abrupt med att jag tar ett jättestort andetag. Jag tror att det kallas för sömnapné. Det är ingenting som jag är van vid normalt. Jag känner dessutom att min kropp riktigt skriker efter syre, vilket är rätt så läskigt. Jag vet inte om jag ska ta detta som någon slags varningssignal.

När detta har hänt så har jag haft max 2mg i mig (totalt det senaste dygnet). Jag har bara använt Lyrica vid sidan om, och inte mer än 900mg i mig (vilket är ungefär en tredjedel av den dosering jag brukade ta, innan min nedtrappning).

Någon som känner igen detta?

Händer mig hela tiden på sub, aldrig fått någon riktigt förklaring om det är sömnapné eller inte, men gissar på det eftersom man är så pass avslappnad o liksom "glömmer" att andas då o då.
Senast redigerad av Slingshot 2014-07-28 kl. 11:25.
Citera
2014-07-29, 12:46
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Händer mig hela tiden på sub, aldrig fått någon riktigt förklaring om det är sömnapné eller inte, men gissar på det eftersom man är så pass avslappnad o liksom "glömmer" att andas då o då.

Det är nog så som du tror. Att man är så avslappnad att man "glömmer att andas", och jag tror inte att det är speciellt allvarligt, då man faktiskt vaknar, och så händer ju det aldrig på riktigt stora doser (som jag inte har vågat mig på än då en lina 0.5mg gör mycket redan nu).

En grej till! Jag har de senaste tre dagarna sovit riktigt gott om nätterna. Innan så kände jag mest som att jag inte kunde komma förbi noddstadiet och somna på riktigt och det var mycket frustrerande. Men! När jag lägger mig för att sova (rejält påverkad - jag kanske tar 1mg någon timma innan läggdags). Och just när jag känner att jag är på väg att lämna noddstadiet och kliva in i sömnen så rycker det till som fan i kroppen!! Vi snackar om en helt ofrivillig rörelse; oftast i något av benen, men ibland i en arm, eller en hand. Det väcker mig på en halv sekund, och på ett väldigt otrevligt sätt.

Jag läste på Bluelights där någon spekulerade i att det kan vara "kroppens sätt att varna en för att man håller på att få andningsförlamning" (d.v.s. om man nu skulle somna). Upplever någon annan det här, och är förestående sant - vad tror ni?
Senast redigerad av rhymenoceros 2014-07-29 kl. 12:48.
Citera
2014-07-29, 12:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Det är nog så som du tror. Att man är så avslappnad att man "glömmer att andas", och jag tror inte att det är speciellt allvarligt, då man faktiskt vaknar, och så händer ju det aldrig på riktigt stora doser (som jag inte har vågat mig på än då en lina 0.5mg gör mycket redan nu).

En grej till! Jag har de senaste tre dagarna sovit riktigt gott om nätterna. Innan så kände jag mest som att jag inte kunde komma förbi noddstadiet och somna på riktigt och det var mycket frustrerande. Men! När jag lägger mig för att sova (rejält påverkad - jag kanske tar 1mg någon timma innan läggdags). Och just när jag känner att jag är på väg att lämna noddstadiet och kliva in i sömnen så rycker det till som fan i kroppen!! Vi snackar om en helt ofrivillig rörelse; oftast i något av benen, men ibland i en arm, eller en hand. Det väcker mig på en halv sekund, och på ett väldigt otrevligt sätt.

Jag läste på Bluelights där någon spekulerade i att det kan vara "kroppens sätt att varna en för att man håller på att få andningsförlamning" (d.v.s. om man nu skulle somna). Upplever någon annan det här, och är förestående sant - vad tror ni?

Lustigt att du nämner det med ofrivilliga rörelser, mitt ben fick t ex ett ryck inatt o händer så ofta, kan vara en arm ibland men det är bara för att du är på väg in i djupsömn, det med hela kroppen kanske stämmer med det som nämns på BL men har hänt mig att hela kroppen skakar till i nyktert tillstånd också precis innan insomning så vet i fasen.
Citera
2014-07-30, 17:10
Medlem
masterior26s avatar
Ni som går i metadon eller sub programmet och har problem med svettningar och har fått medicin mot detta vad heter den medicinen? För jag har kraftiga svettningar nu under sommaren, på vintern är det inte så farligt att jag behöver medicin men i den här värmen så räcker det att jag varit ute 1 minut så rinner det på hela ryggen och ansiktet. Så ska jag vara ute en stund måste jag ha med mig en liten handduk för annars kan jag inte vara ute, jag har tagit upp detta med läkaren flera gånger men den nya som kommit nu fattar fan ingenting så jag får ju ta reda på det själv.
Citera
2014-07-30, 17:42
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ni som går i metadon eller sub programmet och har problem med svettningar och har fått medicin mot detta vad heter den medicinen? För jag har kraftiga svettningar nu under sommaren, på vintern är det inte så farligt att jag behöver medicin men i den här värmen så räcker det att jag varit ute 1 minut så rinner det på hela ryggen och ansiktet. Så ska jag vara ute en stund måste jag ha med mig en liten handduk för annars kan jag inte vara ute, jag har tagit upp detta med läkaren flera gånger men den nya som kommit nu fattar fan ingenting så jag får ju ta reda på det själv.

Du tänker nog på Oxybutynin.
Citera
2014-07-31, 11:18
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du tänker nog på Oxybutynin.

Jo jag såg nån tråd om det i medicin delen och jag ska ta upp den medicinen med läkaren, men det ska finnas fler för jag jag pratade med en som fick det för svettningar men det var länge sedan så jag minns inte vad den hette.
Citera
2014-07-31, 11:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jo jag såg nån tråd om det i medicin delen och jag ska ta upp den medicinen med läkaren, men det ska finnas fler för jag jag pratade med en som fick det för svettningar men det var länge sedan så jag minns inte vad den hette.

Botox används ju också.
Citera
2014-07-31, 16:23
Bannlyst
I min hemstad kostar Sub 170kr om köper flera, och 200kr per st om man endast köper enstaka!

Vad kostar den hos er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in