2014-07-30, 16:36
Medlem
Varför är det ingen i PK/WT-världen som gnäller på henne? Vad i helvete gör hon på donken??????

Stackars barn...
Citera
2014-07-30, 16:39
Medlem
dwgs avatar
Det har dom frågat i åratal
Citera
2014-07-30, 16:47
Medlem
Hur blir man överhuvudtaget kränkt eller ledsen för detta? Personalen frågar feministfittan om hennes unge vill ha en leksak eller en annan och basunerar sedan ut hur hemska McDonalds är. Håll käften, ta leksaken och käka din jävla hamburgare. Blir så jävla förbannad på detta pissland.
Citera
2014-07-30, 16:52
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siedepunkt
Jo vi vill ju ha ännu fler förvirrade människor som växer upp och får problem med sin mentala hälsa. Förstår inte varför det är så fruktansvärt med att killar och tjejer är olika. Mår alla barn så dåligt eller är det föräldrarna som gör en grej av det? Visst kan man attackera normerna men är det en sådan grej att en tjej får en docka och en kille får en bil? Vet själv att ett syskonbarn(tjej) lekte mycket med actionfigurer och andra "pojkleksaker" när hon var mindre. Inget problem. Sedan blev hon äldre och då var det prinsessor och den där katten jag inte kan namnet på som gällde. Var det hennes dagiskompisars föräldrars fel att hon inte fortsatte leka med actionfigurerna? Jag vet inte men var det här något större problem fram tills att vissa såg sexism i allt och värnar om ett sinnessvagt-könsneutralt-samhälle?

Sedan är uppmärksamheten som detta får i media det värsta av allt. Varför sa hon inte att det är en pojke men hon vill ha "tjejleksaken" för att hennes son ska växa upp och bli en "hen". Hen blir förvirrad och vet inte riktigt vart hen hör hemma. Vad gör mest skada? Att förvirra eller låta normen vara normen? Mår du dåligt? Mår jag dåligt? Mår kommande generationer dåligt? Låt mig gissa. Förvirring och mental ohälsa kommer att öka. Inte bara p.g.a genusfrågorna men helt oskyldiga är de inte heller.

Detta med mental ohälsa och förvirring har jag hört tidigare. Frågan är vad som ligger till grund för det. Finns det något att luta sig mot? Forskning? Eller är det bara något man kastar ur sig för att man inte riktigt förstår?

Jag har tänkt liknande tankar förut, men jag tror inte att jag hade någon grund för dem. Att ifrågasätta normer och öka valfriheten innebär inte att alla barn ska bli "henbarn" utan könsidentitet, i alla fall inte för mig. Jag är genuint intresserad av vad man lutar sig mot när man säger att dessa barn kommer bli förvirrade och få sämre mental hälsa.
Citera
2014-07-30, 16:57
Medlem
Ganska löjlig företeelse, men jag kan ändå inte undgå tanken hur lätt det skulle vara att undvika situationen genom att bara fråga "Vilken leksak vill ditt barn ha?"
Citera
2014-07-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyv
Varför är det ingen i PK/WT-världen som gnäller på henne? Vad i helvete gör hon på donken??????

Stackars barn...

Jag tycker inte du ska dra in det många föraktfullt kallar "WT" i den här diskussionen, dom i den kategorin jag känner (och gärna umgås med) har synnerligen vettiga värderingar i frågor av sådant här (och många andra) slag.

Om man inte är allt för blockerad av fördomar, och lite på ytan annorlunda livsval, utan ger sig in i en diskussion med öppna ögon är den "gruppen" i 19 fall av 20 ungefär 300 gånger vettigare i sitt tänkande än det huvudpersonen för den här tråden visar prov på.

Det många ganska elakt kallar WT är en människa av vårt eget folk, med våra egna sunda värderingar, varför hacka och racka ner på dom? Generellt vill väl inte dom någon något illa, ofta ganska snälla godhjärtade människor som nöjer sig med en lågmäld tillvaro, att lunka fram i sina foppatofflor och käka en mjukglass då och då. Låt dom göra det och lägg i stället energin på dom som piskar upp motsättningar och försöker utplåna allt sunt som har byggts upp (bland annat med hjälp av många "WT") under generationer i det här landet.
Citera
2014-07-30, 17:04
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Det har väll funnits tjej och killleksaker i Happy Meal enda sedan McDonalds började med det för typ 50 år sen (vette fan hur lång tid sen)! Och nu helt plötsligt ska klagas på nu, naturligtvis också i Sveriges statliga nyhetsstation SR! Gå och byt mot en rosa älva om du vill förstöra för din unge istället ditt jävla kioskmongo! Stackars, stackars barn att ha denna morsa!
Citera
2014-07-30, 17:10
Medlem
Jasongenovas avatar
fan vad äcklig kvinna.. spyr. Feminist och PK i ett nötskal. Psykopat
Citera
2014-07-30, 17:12
Medlem
Yodawgimbads avatar
Hur fan orkar man leva med sig själv om man hakar upp sig på sådana saker och är inte direkt något nytt att donken frågar det, kärringjävel.
Citera
Medlem
mittenskittens avatar
Onödigt att ha två olika leksaker. Ge samma till alla barn bara så är problemet löst.
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
I Sverige blir man upprörda över fel leksak i ett (un)happy meal.
I Gaza att familjen har blivit utplånad.
Rebecca borde vara självskriven till årets Darwin Award och SR till årets pseudonyhet.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2014-07-30 kl. 17:19.
Citera
2014-07-30, 17:16
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Onödigt att ha två olika leksaker. Ge samma till alla barn bara så är problemet löst.
Flickor vill ha en typ av leksak. Pojkar vill ha en typ av leksak. Happy Meal blir inte attraktivt om de har leksaker med mitt-emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in