Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Nja, Herrera, Carrick, Fletcher, (Jones) och ett nyförvärv räcker väl? Man ska ju inte spela CL i år.
Tycker Jones borde stanna som mittback, lite slöseri att spela honom som mittfältare. Jag skulle vara helt okej med en mittfältare plus att man t.ex. spelar in Powell eller Kagawa mer istället, dock vet jag inte om någon har förutsättningar att kunna vara CMs, båda känns mer som nr10. Annars kan man gärna värva in någon yngre talang på mittfältet som kan blomma ut.
Du glömde för övrigt Cleverley, eller så utelämnade du honom medvetet?
Herrera-Vidal hade varit något. Carrick börjar bli till åren och var ganska svag förra säsongen, så även om han varit given tidigare så är det dels upp till bevis, men även åldern lär börja märkas lite mer för varje säsong. Cleverley känns lite som tåget har gått, men det känns samtidigt som en sån spelare som LVG kan få ut mer av, än vad t.ex. Moyes lyckades med. Fletcher känns lite som att hans plats i laget nästan enbart är pga nostalgi och att göra honom en tjänst/stötta honom. Han har gått igenom mycket tufft med sina hälsoproblem vid sidan av, men även om jag gillar att han får fortsätta vara en del av laget och blir stöttad, så måste det ändå backas upp med bra prestationer.