2014-07-30, 16:53
Medlem
Viking-s avatar
Det verkar som att det är klart med Lukaku till Everton.
Summan som det ryktas om är £25-28m.

Om inget annat så slipper man höra om honom i Chelsea nu. Gör han bra ifrån sig samtidigt som anfallarna i CFC floppar så lär snacket dock fortsätta ett tag till.

Det intressanta nu är dock hur anfallsfronten i CFC kommer att se ut.
Costa är den enda anfallaren i Chelsea som både tillhör A-laget och faktiskt har en framtid i klubben. Drogba är en temporär backup samtidigt som Torres bara spelar av kontraktet.

Lukaku var faktiskt lik Costa i spelstilen. Två fysiska, snabba kontringsspelare betyder att man förutom Drogba hade haft svårt att slänga in någon för att förändra en matchbild. Nu har man den möjligheten.

Det viskas lite om Remy, blir hur som helst intressant att se vad detta betyder för laget. Costa, Drogba och Torres är inte en stark anfallsuppsättning.
2014-07-30, 17:05
Medlem
DAGGER-5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det verkar som att det är klart med Lukaku till Everton.
Summan som det ryktas om är £25-28m.

Om inget annat så slipper man höra om honom i Chelsea nu. Gör han bra ifrån sig samtidigt som anfallarna i CFC floppar så lär snacket dock fortsätta ett tag till.

Det intressanta nu är dock hur anfallsfronten i CFC kommer att se ut.
Costa är den enda anfallaren i Chelsea som både tillhör A-laget och faktiskt har en framtid i klubben. Drogba är en temporär backup samtidigt som Torres bara spelar av kontraktet.

Lukaku var faktiskt lik Costa i spelstilen. Två fysiska, snabba kontringsspelare betyder att man förutom Drogba hade haft svårt att slänga in någon för att förändra en matchbild. Nu har man den möjligheten.

Det viskas lite om Remy, blir hur som helst intressant att se vad detta betyder för laget. Costa, Drogba och Torres är inte en stark anfallsuppsättning.
tror du det blir en värvning av Remy fast han misslyckades med sin läkarundersökning ?
2014-07-30, 17:15
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
För att krydda på med lite mera Chelsea.

I PL och CL får man max ha 17 non home grown players, Chelsea har för tillfället 20 st. Med enkelt mattematik så måste Chelsea göra sig av med 3 non home grown spelare.

Torres, Mikel, Marin känns ju som tre heta kandidater. Har svårt att se Chelsea göra sig av med Oriol Romeu då han precis skrev på ett 3 års kontrakt.

Marin ska vara nära Besiktas.
Torres ryktas vara nära två klubbar i Spanien, förhoppningsvis lämnar han.
Mikel har det väl inte direkt ryktas något om, så tror inte han lämnar faktiskt.

Angående Chelseas anfallare lär det nog inte ansluta någon mer, tror man nöjer sig med Costa samt Drogba OM nu Lukaku lämnar som allt tyder på. Glöm inte att Schurrle går att använda där uppe också =)
2014-07-30, 17:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
tror du det blir en värvning av Remy fast han misslyckades med sin läkarundersökning ?
Redknapp sa att Remy gått igenom flera undersökningar på sistone och att det aldrig funnits några problem. Han misstänkte att det fanns andra anledningar bakom att affären med Pool inte gick igenom.

Det vore självklart trevligt om pengarna kunde läggas på Cavani, även om jag tror att det vore farligt att ha två riktigt bra anfallare i samma trupp.
2014-07-30, 17:18
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det vore självklart trevligt om pengarna kunde läggas på Cavani, även om jag tror att det vore farligt att ha två riktigt bra anfallare i samma trupp.

Märktes väl tydligt i PSG. Tror inte Cavani gör samma "misstag" och går till en klubb där han inte är given 1a.

United och Napoli diskuterar M Fellaini, runt €25m pratas det om.
Senast redigerad av IfIWereAGirl 2014-07-30 kl. 17:26.
2014-07-30, 17:35
Moderator
zanteras avatar
Jag trodde nästan Fellaini skulle få en andra chans under LVG, men om han säljs och man istället får in en spelare som t.ex. Vidal så kan jag inte klaga. Samtidigt är man en man kort på mittfältet som det känns nu. Säljer man Fellaini får man nästan ta in två stycken CMs.
2014-07-30, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag trodde nästan Fellaini skulle få en andra chans under LVG, men om han säljs och man istället får in en spelare som t.ex. Vidal så kan jag inte klaga. Samtidigt är man en man kort på mittfältet som det känns nu. Säljer man Fellaini får man nästan ta in två stycken CMs.
Nja, Herrera, Carrick, Fletcher, (Jones) och ett nyförvärv räcker väl? Man ska ju inte spela CL i år.
2014-07-30, 17:56
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nja, Herrera, Carrick, Fletcher, (Jones) och ett nyförvärv räcker väl? Man ska ju inte spela CL i år.

Tycker Jones borde stanna som mittback, lite slöseri att spela honom som mittfältare. Jag skulle vara helt okej med en mittfältare plus att man t.ex. spelar in Powell eller Kagawa mer istället, dock vet jag inte om någon har förutsättningar att kunna vara CMs, båda känns mer som nr10. Annars kan man gärna värva in någon yngre talang på mittfältet som kan blomma ut.

Du glömde för övrigt Cleverley, eller så utelämnade du honom medvetet?

Herrera-Vidal hade varit något. Carrick börjar bli till åren och var ganska svag förra säsongen, så även om han varit given tidigare så är det dels upp till bevis, men även åldern lär börja märkas lite mer för varje säsong. Cleverley känns lite som tåget har gått, men det känns samtidigt som en sån spelare som LVG kan få ut mer av, än vad t.ex. Moyes lyckades med. Fletcher känns lite som att hans plats i laget nästan enbart är pga nostalgi och att göra honom en tjänst/stötta honom. Han har gått igenom mycket tufft med sina hälsoproblem vid sidan av, men även om jag gillar att han får fortsätta vara en del av laget och blir stöttad, så måste det ändå backas upp med bra prestationer.
2014-07-30, 18:09
Medlem
Som sagt så har Everton bara lagt ut £5m netto det här fönstret. Visst att de normalt sett håller i plånboken hårt men samtidigt ligger de ju och nosar på top 4 i världens mest lukrativa liga. En utgift på £25m borde kunna sanktioneras någon gång tycker man.

Jag var inne på att värvningen av Drogba ser oerhört suspekt ut om Lukaku säljs. Torres och Drogba håller inte ifall Costa skulle skadas. Om exempelvis Remy hade plockats in för £8m hade man haft en prövad målgörare.
2014-07-30, 18:10
Medlem
Imbazs avatar
Känns som nästan alla spurs och United supportrar enbart går på önsketänk och inget realistiskt, "min drömelva som borde köpas". Trams !
2014-07-30, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Du glömde för övrigt Cleverley, eller så utelämnade du honom medvetet?
Fletcher har väl gjort det bra hittills under försäsongen? Förhoppningsvis klarar han av att agera back-up under hela säsongen. Cleverley utelämnade jag givetvis ytterst medvetet, det är en skam att kalla honom fotbollsspelare.
2014-07-30, 18:18
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Känns som nästan alla spurs och United supportrar enbart går på önsketänk och inget realistiskt, "min drömelva som borde köpas". Trams !

Det vet jag inte. Just Vidal till Man United är ju något av sommaren's stora snackis, iaf för tillfället. Nu säger jag inte att det blir av, men intresset bör ju finnas där, pengarna finns definitivt där, och då kan man aldrig riktigt utesluta något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in